Lomapäivistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesälomalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesälomalle

Vieras
Auttakaas tyhmää:)

Työsuhde alkoi 1.6.2011. Jos vaihdan paikkaa vuoden alusta, olen siis tässä nykyisessä vielä 31.12.2012 saakka, niin montako lomapäivää mulle kertyy tänä vuonna ( 1.4-31.12.2012).

Mulla siis epäselvyytenä se, että saanko 1.4 alkaen sen 2,5 pvää/kk vai vasta 1.6 alkaen, kun vuosi työsuhdetta takana.

Yrityksessä noudatetaan yksityisen sos.-ja terv.alan TES:ta.

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus - Vuosiloma

Työntekijä ansaitsee vuosilomaa kultakin täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta:

a) kaksi arkipäivää

b) kaksi ja puoli arkipäivää, jos työsuhde on maaliskuun loppuun mennessä yhdenjaksoisesti jatkunut vähintään vuoden nykyisellä työnantajalla.
Esimerkki: Alle 15 vuotta alan työkokemusta omaavan työntekijän työsuhde on alkanut 1.1.2010. Lomanmääräytymisvuodelta 1.4.2009 – 31.3.2010 hän ansaitsee lomaa 2 arkipäivää/täysi lomanmääräytymiskuukausi. 1.4.2010 alkaen hän ansaitsee lomaa 2,5 apv/kk, kunhan työsuhde yhteensä kestää vähintään vuoden.

c) kolme arkipäivää, jos hänellä on maaliskuun loppuun mennessä palveluslisään oikeuttavaa palvelusaikaa vähintään 15 vuotta.
Esimerkki: Työntekijällä täyttyy 15 vuotta palveluslisään oikeuttavaa alan työkokemusta 1.9.2010. Hän alkaa ansaita lomaa 3 apv/kk 1.4.2010 alkaen.

ja saat tietenkin alkaen 1.6, kun olet aloittanut työt..