Lomareissusta mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Eli siis en ole mä menossa vaan ex eli noiden kahden isomman isä ja hänen nykyinen naisystävä ja kolme lasta elikkä nää meidän kaks tyttö 8/97 ja poika 5/99 ja sit tän naisen tyttö 10/96. Ja ovat lähdössä heinäkuussa tavallisella henkilöautolla kaikki viisi ihmistä pohjoiseen. Ex sano että ajavat vaikka Jäämeren rantaan jos vaan lapset jaksaa istua. Ja mua jotenki huvittaa tuo suunnitelma. En kadehdi ollenkaan heitä. En lähtis kyllä ihan hevillä mä tollaselle reissulle ja musta vähä tuntuu että noinkohan ne pääsee Jäämeren rantaan, mut saavat ihan rauhassa yrittää. Mitä mieltä ootte onko hieno reissu vai ihan silleen tyhmempi idea?? Mä oon siis sitä mieltä että olisivat nyt edes asuntoauton vuokranneet ja menneet sillä. Mut näin se muuttuu ku nainen tulee kuvioihin. Aiempina kesinä vei isä lapsensa huvipuistoon.

Voi kuule kyllä se onnistuu. Sillon kun minä olen pieni niin kyllä meidän perhe reissas ihan henkilöautolla ja hyvin onnistu eli kaks aikuista ja kolme muksua.... no tosin me kyllä totuttiin siihen reissaamiseen kun aika paljon sitä tehtiin. Ja minä tykkäsin :)
Tosin kyllä meillä oli sit jossain vaiheessa jo asuntovaunukin käytössä kun niin paljon reissattiin.

Mä oon samoin pikkumuksuna tehny monet satojen kilometrien reissut... Joillaki kesäreissuilla tuli varmaan pari-kolme tuhatta kilometriä, kun sellasella ihan tavallisella pikkuautolla ajeltiin perheen kanssa. Meitä myös vanhemmat ja kolme lasta. Ihan hyvin onnistu, kun tehtiin pysähdyksiä tarpeen mukaan ja yövyttiin leirintäalueilla, teltassa ja joskus mökissäkin.

Ei siis ole järjetön idea. Nykyään monissa autoissa on ilmastointi ja muuta hipleyksiä, joten ajomukavuus (myös muilla matkustajilla) on ihan toista luokkaa kuin 80-luvulla. Lapsille jotain pientä puuhaa autoon ja evästä, pysähdyksiä tarpeen mukaan ja välietapeiksi kivoja paikkoja. Niin ja tietysti iloista lomamieltä. Ei siihen reissun onnistumiseen muuta tarvita. Kuka tykkää mistäkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Voi kuule kyllä se onnistuu. Sillon kun minä olen pieni niin kyllä meidän perhe reissas ihan henkilöautolla ja hyvin onnistu eli kaks aikuista ja kolme muksua.... no tosin me kyllä totuttiin siihen reissaamiseen kun aika paljon sitä tehtiin. Ja minä tykkäsin :)
Tosin kyllä meillä oli sit jossain vaiheessa jo asuntovaunukin käytössä kun niin paljon reissattiin.

Peesaan! Kyllä muakin muksuna raahattiin joka kesä Lappiin ihan tavan hekilöautolla ja vielä useimmiten yövyttiin teltassa =)

Mä olen lapsena tehnyt vanhempieni ja siskoni kanssa autoreissun Helsingistä Välimerelle. Upea matka, moni maa ja nähtävyys tuli siinä nähtyä eikä tippaakaan haitannut, että yöt nukkui teltassa.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Eli siis en ole mä menossa vaan ex eli noiden kahden isomman isä ja hänen nykyinen naisystävä ja kolme lasta elikkä nää meidän kaks tyttö 8/97 ja poika 5/99 ja sit tän naisen tyttö 10/96. Ja ovat lähdössä heinäkuussa tavallisella henkilöautolla kaikki viisi ihmistä pohjoiseen. Ex sano että ajavat vaikka Jäämeren rantaan jos vaan lapset jaksaa istua. Ja mua jotenki huvittaa tuo suunnitelma. En kadehdi ollenkaan heitä. En lähtis kyllä ihan hevillä mä tollaselle reissulle ja musta vähä tuntuu että noinkohan ne pääsee Jäämeren rantaan, mut saavat ihan rauhassa yrittää. Mitä mieltä ootte onko hieno reissu vai ihan silleen tyhmempi idea?? Mä oon siis sitä mieltä että olisivat nyt edes asuntoauton vuokranneet ja menneet sillä. Mut näin se muuttuu ku nainen tulee kuvioihin. Aiempina kesinä vei isä lapsensa huvipuistoon.

Minun mielestä hieno idea, ja kun mukana on 3 lähes saman ikäistä lastakin. Ja lisäksi vielä kahdesta perheestä, joten eivät ehkä ihan heti tylsisty, kun eivät aina ole kylki kyljessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minun mielestä hieno idea, ja kun mukana on 3 lähes saman ikäistä lastakin. Ja lisäksi vielä kahdesta perheestä, joten eivät ehkä ihan heti tylsisty, kun eivät aina ole kylki kyljessä.

No poika tylsistyy. Tytöillä on keskenään tyttöjen juttuja. No mut sen näkee sit. Ja ei ole kenenkään pakko lukea jos kirjotusasu ja -tyyli ei miellytä. :whistle:

Riippuu niin matkan tekijöistä. Lasten ehdoilla jos menevät ja mielekästä tekemistä matkoille, niin onnistuuhan se. Tuon ikäiset viihdyttävät jo toisiaan :D ... Tosin kyllä siinä aikuisetkin saavat hiukan viihdykettä keksiä :whistle: .

No poika tylsistyy. Tytöillä on keskenään tyttöjen juttuja. No mut sen näkee sit. Ja ei ole kenenkään pakko lukea jos kirjotusasu ja -tyyli ei miellytä. :whistle:
Riippuu varmaan siitä pojasta. Onhan tuo jo 8 v eli ei mikään taapero, jota pitää alvariinsa viihdyttää ja joka ei näkemästään tajua vielä yhtään mitään. Mun likkani on aloittanut matkustamisen isovanhempiensa kanssa jo 4 veenä ja nauttinut joka reissusta, vaikkei kaveria ole aina ollutkaan mukana. Ja tietysti riippuu siitä matkastakin eli jos ajetaan yhtä soittoa Jäämerelle asti, niin olisihan se tylsää aikuisellekin. Mutta eiköhän tuo lapsimäärä pidä huolen siitä, että ei yhtäsoittoa perille ajeta :)

Toivottavasti lapsillasi on hieno matka ja saavat paljon uusia kokemuksia. Mä haluaisin joskus käydä Jäämerellä, mutta taitaa jäädä haaveeksi.

Voi kuule, kyllä se onnistuu, meidän tyttö-98 ja poika -99 on tehny monta reissua Jäämerelle ja on ollu hienoja reissuja kaikki!
Poika on käyny siellä viellä isovanhempienkin kanssa, eli yhtenä kesänä teki kaksi autokeikkaa :D

miksi oikea lomareissu on vain matka sinne huvipuistoon. kyllä joku muukin reissu voi onnistua, jos sä ajattelet, että sä et lähtisi tollaiselle reissulle, ei se tarkoita, että kaikki ajattelee noin. me on menty kuuden lapsen kanssa puolentoista viikon reissu, just tuonne jäämeren rannalle ja siellämatkailtiin, tavallisella henkilöautolla lapset oli iältään 2-10 vuotiaita. väliltä vuokrattiin aina mökki jossa yövyttiin. ajoa tuli noin 3000 kilsaa ja kenellekään ei jäänyt tunnetta etteikö sitä vois tehdä uudestaankin

Minusta ihan hyvä idea. Mekin on tuota jo pari vuotta pähkäilty ja on aina se viimeinen varasuunnitelma jos ei muuta matkaa kesäksi keksi. Ja nimenomaan tavallisella autolla mentäisiin ja yövyttäisiin mökeissä.
Lapsuudessa olen jäämeren rannallakin käynyt ja kaipaan katsomaan noita vuonoja ja vuoria uudelleen. Meillä on suunnilleen samanikäiset lapset ja meidän lapset ainakin nauttisi luonnonnähtävyyksistäkin.
eilenkin meidän tuleva tokaluokkalainen muisteli viime kesän matkaa ja kas kummaa siellä nousi luonnonnähtävyydet ensin esille erikoisempina ja huvipuisto vasta sen jälkeen!
matkustelu on myös yksi tapa oppia, sekä aikuisille että lapsille

Mä ainakin olen matkannut Ladan tai Skodan mukavalla takapenkillä ikävä pikkuveljeni seurana useammankin kerran täältä etelästä aina jäämeren rannalle asti lapsuuden kesälomilla.

Oli se ihan kivaa. =)

Meillä on satukasetteja/cd:ta kuunneltu ja sanajunaa pelataan helpotetuin säännöin nuorimman kanssa. Arvauksia tyyliin minkävärinen on seuraava auto tai montako autoa tulee ennen seuraavaa taajamaa. Kuka näkee seuraavan vesitornin, järven.
Jne jne.....

ei ole kenenkään pakko lukea jos kirjotusasu ja -tyyli ei miellytä. :whistle:

Kyllä minun vaan on, olen niin utelias :D
Joskus luen mielessäni ääneen ja se helpottaa ymmärtämistä. Tätä "mielessä ääneen" lukemista on tehtävä mm Aleksis Kiven ja JuiceFanin tekstejä lukiessa.

LÄhinnä aikuisten asenteesta ja viitseliäisyydestä on kiinni, onko matka onnistunut. Jos aikuisilla on hauskaa ja he näkevät vaivaa lasten suhteen (ruuat, tauot, unet, ym) , kaikilla on mukavaa tai ainakin melkein.

muuten varmasti tosi kiva reissu tulee mutta ahdasta! :o 5hlöä viiden hengen autossa tavaroineen,jota on paljon jos on kerta teltat ym mukana :whistle: siinä keskellä istuvalla on todella ankeat olot koko matkan,esim nukahtaessa ku pää retkahtaa toisen harteille niin se toinen työntää pois :whistle:
kokemusta on :D me reissattiin paljon ku mä olin pieni...

Yhteistyössä