Lomasuunnittelusta ja toteutuksesta ongelmia miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ongelma on tämä. Mies lähtisi lomalle kiertämään Suomea valmistautumatta, siis ilman määränpäätä. Itse toivoisin selkeän suunnittelun, jotta lomasta saa kaiken irti.

Onko muilla samanlaista?
Tuntuu, että loma ilman miestä on lasten kanssa antoisampi, kuin miehen kanssa, joka on tuulen vietävissä, mutta ei vaimon toiveiden. Huoh...

Kompromissi: valitkaa määränpää, mutta jättäkää reitit, välillä olevat yöpymispaikat yms auki. Eikä silläkään sitten loppujen lopuksi ole väliä ehdittekö loman aikana määränpäähän :)

Tuo on hankalaa, jos toinen haluaa olla ns vapaa ja villi ja toinen haluaa suunnitella. Kummallekaan se toisen tapa ei oikein tuo sitä oikeaa lomatunnelmaa. Minusta on juuri parasta se, ettei tänään vielä tiedä missä on huomenna tai edes tänään illalla, mutta ymmärrän, että jollekin toiselle se tuntuu haahuilemiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ongelma on tämä. Mies lähtisi lomalle kiertämään Suomea valmistautumatta, siis ilman määränpäätä. Itse toivoisin selkeän suunnittelun, jotta lomasta saa kaiken irti.

Onko muilla samanlaista?
Tuntuu, että loma ilman miestä on lasten kanssa antoisampi, kuin miehen kanssa, joka on tuulen vietävissä, mutta ei vaimon toiveiden. Huoh...

Suunnitelmat menevät kuitenkin perseelleen ja pettymys on kova, kun odotukset eivät täytykään.

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Kompromissi: valitkaa määränpää, mutta jättäkää reitit, välillä olevat yöpymispaikat yms auki. Eikä silläkään sitten loppujen lopuksi ole väliä ehdittekö loman aikana määränpäähän :)

Kiitos..mut tässä tulee aina se yöpymisongelma monen lapsen kanssa, jollei etukäteen varaa ja suunnittele. Miehelle ei ole ongelma se, että hetken mielijohteesta maksetaan maltaita yöpymisistä, mutta en halua "syödä" tulevien kuukausien taloutta kuralle tällä systeemillä. Koska loppuviimein juuri perheen sinnittelijä olen minä....
Ehkä ehdotus kotilomasta olis ratkaisu..minä+lapset mennään ja mies saa mennä omia menojaan..
Se vaan ei tunnu perheen yhteiseltä lomalta. :(

Miksi perheen automaattisesti pitäisi lomailla yhdessä jos perheenjäsenet haluavat lomallaan tehdä eri asioita? Onko pääasia että ollaan yhdessä, vaikka sitten puolet perheestä inhoaa lomaa? Miksei jokainen voisi viettää lomansa niin että siitä nauttii!

Alkuperäinen kirjoittaja :

Onko muilla samanlaista?

Suunnitelmat menevät kuitenkin perseelleen ja pettymys on kova, kun odotukset eivät täytykään.

Niin tuttua, niin tuttua :(

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mustkin olisi mukavempi antaa mennä vaan ilman tarkempia suunnitelmia. Jos on liian tarkka suunnitelma niin se tuntuu tylsältä ja melkein aina menee pilalle.

Peesi, ja millä sitä suunnitteleekaan, tiedä mitä kivaa matkalta tulee vastaan mistä ei ole ikinä kuullutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi perheen automaattisesti pitäisi lomailla yhdessä jos perheenjäsenet haluavat lomallaan tehdä eri asioita? Onko pääasia että ollaan yhdessä, vaikka sitten puolet perheestä inhoaa lomaa? Miksei jokainen voisi viettää lomansa niin että siitä nauttii!

Siinäpä se! Mies ja minä kaipaamme koko perheen yhdessäoloa, mutta se merkitsee meille eri asioita. Mies vakuuttaa, ettei halua olla lomaa ilman meitä. Itsekin kaipaan toista aikuista rinnalleni, jopa lomalla. Mutta mieheni ei ole tukeni vaan horjuttajani lomalla...

Alkuperäinen kirjoittaja t:

Kiitos..mut tässä tulee aina se yöpymisongelma monen lapsen kanssa, jollei etukäteen varaa ja suunnittele. Miehelle ei ole ongelma se, että hetken mielijohteesta maksetaan maltaita yöpymisistä, mutta en halua "syödä" tulevien kuukausien taloutta kuralle tällä systeemillä. Koska loppuviimein juuri perheen sinnittelijä olen minä....
Ehkä ehdotus kotilomasta olis ratkaisu..minä+lapset mennään ja mies saa mennä omia menojaan..
Se vaan ei tunnu perheen yhteiseltä lomalta. :(

Ihanaa.... parempi kun lomailette erikseen, kesällä suomessa ei muita yöpymisiä olekaan kuin kalliita.

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Suomessa tuo on kuitenkin turvallista reissata ilman suunnitelmia

Ei se muuallakaan kummallisempaa ole. nimim. kolme viikkoa moottoripyörällä euroopassa ilman mitään suunnittelua. Keski-Italiaan päädyttiin ja aina löytyi kohtuuhintainen yösija.

No meillä mies ollut aikas samanlainen. Minä olen monena vuonna tehnyt valmiiksi reittejä (tosin en laittanut yöpymispaikkoja) vain paikkakuntia ja kohteita.
Nooh, mies todennut, että eiku mennään vaan vapaasti, siinä on sitten käynyt useastikkin niin, että on kohteet jääneet käymättä :whistle:

Nyt meillä ollut käytössä jo useamman vuoden semmoinen systeemi, että jokainen perheenjäsen saa sanoa yhden paikan missä haluaisi käydä ja näillä eväillä mennään, tämä on todettu myös varsin toimivaksi systeemiksi, jopa muksut jaksavat käydä myös aikuisten valitsemissa paikoissa, koska tietävä pääsevänsä myös omavalinnaiseen paikkaan.

Yöpymispaikat valitaan sitten yhdessä matkanvarrelta.

Jos minusta olis kiinni, niin varmasti tekisin reitit etukäteen :whistle:
Mutta ihan loistavasti tämä on toiminut näinkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siinäpä se! Mies ja minä kaipaamme koko perheen yhdessäoloa, mutta se merkitsee meille eri asioita. Mies vakuuttaa, ettei halua olla lomaa ilman meitä. Itsekin kaipaan toista aikuista rinnalleni, jopa lomalla. Mutta mieheni ei ole tukeni vaan horjuttajani lomalla...

Turhaa kiukuttelet vain sen takia, ettei ole kallioon hakattuja suunnitelmia. Anna mennä ,minne nokka näyttää. Voit hieman vapautua.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Suomessa tuo on kuitenkin turvallista reissata ilman suunnitelmia

Ei se muuallakaan kummallisempaa ole. nimim. kolme viikkoa moottoripyörällä euroopassa ilman mitään suunnittelua. Keski-Italiaan päädyttiin ja aina löytyi kohtuuhintainen yösija.

ap tuntuu olevan hieman 'arka' lähtemään nuin vain. Muistutin, että kotimaassa tuo on kuitenkin 'turvallista' ja suomen kielellä pärjää pitkälle :D
Lähdettiin mekin thaimaseen ja tietona ol pelkästään, että BKK:ssa ollaan 3pv ja sen jälkeen vaihdetaan maisemia jonnekkin päin :D.

Yhteistyössä