Lomautus ja lapsen päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lomautettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lomautettu

Vieras
Eli ilokseni sain tänään kuulla, että minut lomautetaan tammikuussa ainakin kahdeksi viikoksi.
Meillä on lapsi täysipäiväisenä päivähoidossa.

Eli kysymykset kuuluvatkin:

Jos pidän lapsen kotona lomautuksen ajan, hän ei menetä tuota täysipäiväistä päivähoitopaikkaa? Kai?

Entä saako päivähoitomaksusta hyvitystä, kun on lomautettu ja lapsi pn kotona?

Lapsi jatkaa kuitenkin normaalisti päivähoidossa lomautukseni jälkeen.

Tyhmiä kysymyksiä ehkä jonkun mielestä, mutta itsellä kun ei tietoa näistä ole (onneksi) kertynyt.

Ei lapsi menetä paikkaa,jos on pari viikkoa pois,mutta täysi maksu menee.Ainakin näin meidän kunnassa,hoitomaksusta saa puolet anteeksi jos lapsi on koko kuukauden poissa tai paljon sairaana,muuten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ei tietenkään menetä ja saat hyvitystä maksusta.
Olet varmaan jo ilmoittanut asiasta sinne?

ei mun mielestä saa hyvitystä. lomat on erikseen kesällä kuten myös jos on tietty vapaa sovittu kuukaudessa. vai oonko ihan väärässä? ei me ainakaan saada esim joulun ajalta yhtään alennusta vaikka ei päiväkodin palveluita käytetä kolmeen viikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ei tietenkään menetä ja saat hyvitystä maksusta.
Olet varmaan jo ilmoittanut asiasta sinne?

ei mun mielestä saa hyvitystä. lomat on erikseen kesällä kuten myös jos on tietty vapaa sovittu kuukaudessa. vai oonko ihan väärässä? ei me ainakaan saada esim joulun ajalta yhtään alennusta vaikka ei päiväkodin palveluita käytetä kolmeen viikkoon.

Näköjään paikkakuntakohtaista.

Meillä ei hyvitetty vaikka lapsi olisi ollut koko 2 täyttä kalenterikuukautta pois hoidosta. No irtisanottiin paikka 2 kuukaudeksi, ja samalla saatiin "päätös uudesta paikasta" eli käytännössä mikään ei muuttunu =) Ei vaan tarvinnu maksaa niistä 2 kuukaudesta...
*muoks* vai olisko se alennus ollut niin naurettavan pieni, ettei olis juuri iloa ollut...tuli mieleen kun muistelin uudelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Helsingissä hyvitetään jos on ollut yli 10 päivää eli juuri sen 2vk pois hoidosta ja ei tietenkään menetä paikkaa!

ei mulle ole koskaan hyvitetty? pitäskö se ilmottaa etukäteen vai miten saat hyvityksen?? ei ole kyllä mulle koskaan kerrottu tollasta.

Meillä sanottiin et normi maksu mut ilmeisesti sit olis voitu tehdä niin et toimitetaan sen kuukauden palkkatositteen + liiton maksutositteen päivähoitoon ja laskevat sen mukaan sitten sen kuun päivähoitomaksun

Kuitenkin palkkatulo tuolta kuukaudelta pienempi kun normaalisti. Kannattaa kysyä päivähoidonjohtojalta asiasta.

No jotain sentään hyvin meidänkin kunnassa, täällä ei tarvitse maksaa jos lapsi pn poissa hoidosta 1-30 päivää ja jos asiasta ilmoitetaan kaksi viikkoa etukäteen. Nytkin meillä lapset ovat neljä viikkoa joululomalla, eikä tarvitse maksaa siltä ajalta hoitomaksuja.

Yhteistyössä