Lontoo pääsiäisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ceres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ollut pääsiäisenä muutama vuosi sitten ja bank holiday vaikutti jonkin verran metron kulkuun, mutta linjoja oli korvattu busseilla. Kauppojen aukiolossa oli jotain poikkeuksellista, mutta sain kyllä itselleni uusi rytkyjä ihan tarpeeksi. Itse suosin aina Oxford Streetin Top Shopia. Se on vähän kuin Henkkamaukka, mutta miljoona kertaa parempi: neljässä kerroksessa kaikkea mahdollista niistä ihan halvoista trikoovaatteista kalliimpiin suunnitteljoiden vaatelinjoihin. Myös kenkiä ja muita vermeitä. Aivan loistava.

Hotelleista en tiedä, kun olen aina asunut sukulaisten nurkissa. Oyster Card kannattaa tosiaan hankkia ja ottaa siihen ne parit zonet, joita arvelee käyttävänsä. Yleensähän hotellit ovat varmaan siinä 1-zonen alueella, itse olen joutunut ottamaan useampia, kun yöpaikka on kauempana kaupungin laitamilla. Ja kannattaa ladata siihen sitä aikaa loman verran, niin ei tarvitse miettiä liikkumista sen enempää.

Olen mennyt sekä Stanstedille että Heathrowlle, mutta en muista nyt taaskaan niiden eroja. Paitsi sen, että Stanstediltä takaisin lento voi hyvinkin olla aamuvarhaisella ja sinne ei sitten yöllä tai aamulla pääse kuin h*vetin kalliilla taksilla. Olen siis viettänyt yön siellä, enkä välttämättä suosittele. Tosin nuorenahan sitä jaksaa istuksia asemilla vielä :)

Nähtävyyksiä en ole käynyt koskaan tsekkaamassa, olen vain yleensä nauttinut kahvila- ja pubiiskenestä ja ostoskellut. Pääsiäisenä on jo yleensä niin lämmintä, että voit mennä keskustan puistoihin hengaamaan. Kannattaa! Covent Garden on kiva ja samoin tykkään paljon Camdenista ja sen punkkarimeiningistä.

Mene ihmeessä, Lontoo on ihana kaupunki

Edelliseen lisäys, että en siis muista kenttien eroja julkisten suhteen. Paitsi sen, ettei Stanstedille päässyt yöllä. Sen toki muistan, että Heathrow on iso, tasokas kenttä ja Stansted nyt on vähän kuin se Pirkkalan kenttä versus Helsinki-Vantaa. Mutta tosiaan Ryanairilla ei välttämättä säästä juurikaan, kun ottaa huomioon matkat Pirkkalaan, lentojen kaikenlaiset lisämaksut sekä sen Stanstedin etäisyyden Lontoosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Voi ei, lähtö Suomeen on Stanstedilla 7.35! Meneeköhän siihen aikaan mitään joukkoliikennettä? Kiva jos täytyy se 50 kilsaa mennä taksilla :D

Pöh, se siitä hyvästä aikataulusta, toisesta päästä sitten huono aika. :) Jos ottaisitte siitä läheltä viimeisen yön? Aika edullisen hotellin tiedän, tuovat koneelle hotellin autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Voi ei, lähtö Suomeen on Stanstedilla 7.35! Meneeköhän siihen aikaan mitään joukkoliikennettä? Kiva jos täytyy se 50 kilsaa mennä taksilla :D

Pöh, se siitä hyvästä aikataulusta, toisesta päästä sitten huono aika. :) Jos ottaisitte siitä läheltä viimeisen yön? Aika edullisen hotellin tiedän, tuovat koneelle hotellin autolla.

Toi vois olla kyllä paras vaihtoehto :)

Yhteistyössä