Loparit vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uraohjus posahtamaisillaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uraohjus posahtamaisillaan

Vieras
Olen jo jonkin aikaa pähkäillyt jättäiskö tän homman vai ei. Mulla on tähän sellainen viha-rakkaus -suhde. Auttakaa mua tässä pähkäilyssä! Alaa en viitsi suoraan mainita, mutta tässä jotain plussia ja miinuksia.

+- työssä osittain esimiesvastuuta. Se tuo valtaa, mutta paljon työtä. Tämä vastuu ei näy palkassa
+ vapaus suunnitella ja toteuttaa kaikki oman mielen mukaan
+ työ on unelma-ammattini
+ pystyn tekemään etätöitä kotona
+ olen vielä opiskelija, joten tässä työssä saan harvinaisen hyvän mahdollisuuden soluttautua alalle ja saada kokemusta. "Näyttää hyvältä CV:ssä."

- esimies on aivan pihalla kaikesta. Hänen takiaan joudun tekemään asioita moneen kertaan (kuten lähettelemään alaisten verokortteja yms. moneen kertaan)
- firmassa kusee myös palkanmaksu ja kaikki muut käytännön asiat, minkä takia saan vastailla omien alaisieni kiukkuisiin viesteihin ja pyytelemään jatkuvasti anteeksi firman puolesta
- palkka on naurettava. Vaikka onkin osa-aikaista työtä, näillä tunneilla ei paljon lämmitä. Kun kysyin samalla alalla olevalta ihmiseltä kannattaako tätä tehdä, hän sanoi näin: ajattele sitä opiskeluna, josta saa pienen korvauksen.

Nyt kun yli vuosi on tätä katseltu, alan olla aivan puhki. Tämä työ on kaikki, mitä olen aina halunnut, mutta toisaalta niin paljon sellaista kuraa, mitä ei kestä.

Tämä työpaikka oli mielessäni vuosia se, missä joskus haluan olla töissä. Tässä mietin, pitääkö vain odottaa että pomo jää eläkkeelle, niin saisi itse nousta siihen pykälää ylemmäs ja muuttaa koko homman suunnan. Sitä odotellessani taidan kyllä pilata elämäni. Aivan vastaavia työpaikkoja ei tässä maassa ole. Omaa alaani voi kyllä toteuttaa hyvin monella tavalla, mutta juuri tämän oman erikoisalani tiimoilta ei juurikaan.