Lopetin imetyksen, koska maidon tulo lakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihdoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihdoin

Vieras
Hei!
Lopetin imetyksen, eli ilta- ja yötissin sekä välillä annoin myös hoidosta kotiin tullessamme. Koskahan maidon tulo lakkaa? Olen lypsänyt joka päivä 10 ml vähemmän, mutta maitoa olisi enemmän. Välillä on ollut pakko lypsää enemmänkin pois.
Tissistä luopuminen kävi yllättävän helposti, odotin pahempaa. Ekana yönä poika huusi kaksi kertaa jonkun aikaa. Silloinkin vähemmän kuin luulin. Ja muina heräyskertoina rauhottui heti viereen. Toisena yönä huusi enää kerran. Kolmannen yön jälkeen entinen monta kertaa yössä heräilijä herää enää kahdesti, ihanaa. Laitoin rintoihin laastarit ekoiksi päiviksi. Ja niitä poika halusi katsoa välillä, kun sanoin että tissit on menneet nyt rikki. Ei ole parin päivän jälkeen tissiä pyytänyt enää. Olen antanut paljon huomiota ja hellyyttä.

Itselläni maitoa tuli vielä monta kk imetyksen lopetuksen jälkeen, on kai aika yksilöllistä. Mikäli pystyt olemaan lypsämättä, maidontulo loppuu nopeammin. Itse en lypsänyt, ei ollut tarvetta. Olo helpotti kyllä parissa päiväss, vaikka alussa olikin aika tukalaa. Tsemppiä, kyllä se siitä!!!!

Yhteistyössä