Lopetin imetyksen. Teinkö oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasta kaduttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasta kaduttaa

Vieras
Lopetin imetyksen pari päivää sitten. Jo nyt kaduttaa ja on todella huono omatunto. Lapsi ei itke tissin perään mutta sylissä yrittää välillä mennä "imetysasentoon" ja repiä paitaa.

Ahdistaa myös se saako lapsi tarpeeksi maitoa. Olen antanut tavallisen maidon ja Nanin sekoitusta ruuan kanssa. Menee ehkä noin 2-3dl yhteensä päivässä ja sitten noin 2 dl jogurttia tai viiliä välipalana. Aamu- ja iltapuuron mukana saa maitoa yhteenä noin 3dl.
Lapsi painaa noin 7300g.

Ajattelin imettää vähintään 12kk mutta toisin kävi :( . Lapsella on ollut jo melkein 2 kuukautta ikävä tapa purra tissiä ja kieltäminen ja muutkaan keinot eivät ole auttaneet puremisen lopettamiseksi. Tiedän että pureminen johtuu hampaiden tulosta mutta tieto ei lohduta paljoa silloin kun hampaat isketään nänniin kiinni. Kuluneen 2 kuukauden aikana oli noin viikon jakso joilloin pureminen lakkasi ja imetys oli taas ihanaa mutta 2 viikkoa sitten pureminen alkoi taas.

On kuitenkin vahva epäonnistumisen tunne ja tuntuu että luovutin kuitenkin liian helpolla. Lapsi on minulle toinen. Esikoista imetin n.12kk.

Vauva on nyt noin viikon vajaa 11 kuukautta.

Halitus sulle :)

Tiedän miltä tuntuu. Mä pitkitin imetyksen lopetusta aina kuukaudella eteenpäin, lopettaa aijoin koska lapsi ei oikeasti sitä tissistä kauheesti perustanut :D Ei tarvinnut, kunhan haki unen. 3 kuuakutta pitkitin kunnes päätin että uutena vuotena se sitten tapahtuu (vuotta aikaisemmin oli vannonut etten enää vuonna 2009 imetä ). Tyttö ol siis 1v 3kk 31.12, jolloin tissi loppu. Pahinta musta siinä oli se ettei se lapsi muistanu suurin piirtein enää koko tissiä. Viikon päästä nauro vaan tisseille kun näki mut alasti ;)

Sitten vielä siskoni jolla melki saman ikäinen lapsi, jakso, jaksaa edelleenkin kehua kuinka hänen tyttö 2v2kk edelleen nostaa paidan helmaa ja pyytää tissiä. Juu ja oma unohti sen sileän tien koko homman :D

Mutta lohdutin itseäni että eipähän ollut tissitakiainen missään vaiheessa, imetys men aivan nappiin!

Ole ylpeä itsestäs! Ehkä helpottaa muutaman viikon päästä, mulla alko helpottaa kun tissien turvotus väheni kahdessa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:hug:
Luopumisen tuskaa... äidillä.

Sie oot varmasti tehnyt oikein, ja lapsi pärjää kyllä muullakin maidolla, kun äidinmaidolla. Tuo pureminen on kamalaa... *nim. juuri 9kk:n ikäisen imettämisen väkisin lopettanut samaisesta syystä*

Suunnitelmissa on vielä 3. lapsi mutta asia ei täysin lukkoon lyöty. Jotenkin ahdistaa se että tämä lapsi jäisikin viimeiseksi ja en enää koskaan imettäisi. Elämästä kun ei ikinä tiedä.

No et sinä kovin kauas siitä 12 kk jääny ja hyvinhän ruokaa tuntuu menevän. Itsellä poika söi vain 6kk ikäiseksi tissimaitoa. Näki tissin niin hilitön huuto. Joskus se on sekin kuitenkin lopetettava. Lypsylle en kuiten enää tuossa vaihessa alkais, maito ei kuitenkaan ole enää niin "hyvää". Minulla oli ylituotantoa ja jouduin lypsän ja siitä kierteestä ei ihan hevillä pääse pois. Lapsi nyt neljä puoli vuotta ja maidon tulo loppui maaliskuussa kun aloin odotamaan toista lasta. Että semmosta.

no kauanhan jo imetit, ole siitä ylpeä, monella kun se ei onnistu lähimainkaan noin pitkälle

ja juodun maidon määrä alkaa lisääntymään pikkuhiljaa, se on aina tissitelyn jälkeen vielä vähän hakusessa

Kyllä se 5 dl/vrk kalkinsaannin suhteen riittää ja jos syö monipuolisesti, riittää muutenkin.

Haikeaahan se imetyksen lopetus on mutta kyllä se sitten ajan kanssa helpottaa.

Yhteistyössä