Lopetin tupakanpolton, sokeririippuvuus tuli tilalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Miten ihmeessä pääsen nyt TÄSTÄ riippuvuudesta??? Tupakoinnin lopetin yli vuosi sitten, mutta tilalle tuli armoton sokeririippuvuus. Syön herkkuja päivittäin, lähinnä keksejä, piirakkaa, pullaa jne. Aina on oltava kahvin kans jotain hyvää. Joka ikinen päivä, monta kertaa päivässä. Joskus syön enemmän herkkuja kuin oikeeta ruokaa. En kuitenkaan liho, olen siis ihan hoikka mutta silti :( TÄnään tajusin tosiaan, että olen sokerista riippuvainen kun talossa ei ollut mitään hyvää syötävää ja meinasin repiä pelihousuni, niin tuskallista se oli :ashamed: Nyt siis auttakaa mua pääsemään tästä eroon ja kertokaa miten mä sen teen ja kauanko kestää, ettei tällaista KAMMOTTAVAA HIMOA makeaan iske?

Sokeririippuvuutta ei ole olemassa. Luontainen himo makeaan on ja tottumus. Kun sitkeästi ei syö makeaa niin siihenkin tottuu ettei sitä enää niin kaipaa. Ja voi vaikka ottaa satunnaisesti tikkarin ja imeskellä hitaasti ja keskittyneesti...

Alkuperäinen kirjoittaja Hm:
Sokeririippuvuutta ei ole olemassa. Luontainen himo makeaan on ja tottumus. Kun sitkeästi ei syö makeaa niin siihenkin tottuu ettei sitä enää niin kaipaa. Ja voi vaikka ottaa satunnaisesti tikkarin ja imeskellä hitaasti ja keskittyneesti...

mulla EI ole luontainen himo makeaan. Ei todellakaan. Lapsena en koskaan tykänny makeasta, en syöny pullaa, karkkia enkä muutakaan. Enkä aikuisenakaan ennenkuin lopetin tupakanpolton.

sun tarvii vaan pistää kerrasta poikki ja olla täysin ilman sokeria, helpottaa jo ihan muutamassa päivässä.

Siis TÄYSIN ilman sokeria??? Kaikki jogurtit, murot ym, lasketaanko nekin? Siis sokeriton ruokavalioko? Kauanko tätä pitäs noudattaa, että helpottaa? Vai ikuisestiko? Mä haluaisin palata siihen MINUN normaaliin, eli siihen, ettei vaan tuu suoranaista himoa makeaan. Niin, että pystyn syömään hedelmiä, jogurtteja jne.

Yhteistyössä