Loppuraskaus ilman lisäravinteita, D-vitamiini lisiä ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A.P"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"A.P"

Vieras
Eli olen melkein koko raskausajan syönyt noita minisun mama vitamiineja. Nyt vitskut kuitenkin loppu ja mietinkin että kannattaako enää edes ostaa uutta purkkia. Raskautta jäljellä vielä 3kk. Nyt kun tuo aurinkokin alkaa paistamaan niin eikös siitä saa D-vitamiinia ja foolihappolisääkään tuskin tarvii kun sitä saa aika hyvin ruuasta, jos syö monipuolisesti. Tuntuu vaan että kaikki syö raskausaikana jotain lisiä ja vitamiineja, niin onko kukaan ollut kokonaan ilman?

[QUOTE="Vieras";28290804]Syödä vaikka et olisikaan enää raskaana eli jatkaa purkki loppuun...vaikka ensi talvena. Tai joskus kun ehkä olet uudestaan raskaana. Kandee syödä[/QUOTE]

Joo siis mä tiedän että niitä voi syödä myös raskauden jälkeen, koska ne on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäville. Mutta mietin vaan että onko niistä nyt loppujen lopuksi niin paljoa hyötyä, eikö niitä kaikkia ravintoaineita ja vitamiineja, foolihappoja sun muita saa kuitenkin ravinnosta..

D-vitamiinia pitäisi syödä vaikket olisi raskaanakaan, ja ihan erityisesti tarvitset sitä imettäessä. Muuta et tarvitse välttämättä jos syöt monipuolisesti (tosin pienen vauvan kanssa omat syömiset ovat tosi helposti vähän mitä sattuu)

Jos kerran kaiken saa monipuolisesta ruokavaliosta, niin miksi edes olet sitten syönyt kaikkia vitamiineja. D-vitaa on hyvä ottaa kyllä, sitä on hankala saada tarpeeksi, ainakin minusta.

[QUOTE="Vieras";28290862]Foolihappoa ei tartte alkuraskauden jälkeen. D-vitamiinia sen sijaan tarviit kyllä[/QUOTE]

Niin sitäpä mä aattelinkin että kun sitä foolihappoa muistaakseni tarvii vaan alkuraskaudessa ja nyt mulla on enää vaan viimeinen kolmannes niin sitä foolihappolisää ei varmaan enää tarvii.

[QUOTE="Anne";28290886]Jos kerran kaiken saa monipuolisesta ruokavaliosta, niin miksi edes olet sitten syönyt kaikkia vitamiineja. D-vitaa on hyvä ottaa kyllä, sitä on hankala saada tarpeeksi, ainakin minusta.[/QUOTE]

Söin noita vitamiineja marras-maaliskuun eli pimeimmän vuoden ajan. Ehkä mä sit syön tän loppuaja vaan sitä D-vitamiinia.

[QUOTE="A.P";28290795]Eli olen melkein koko raskausajan syönyt noita minisun mama vitamiineja. Nyt vitskut kuitenkin loppu ja mietinkin että kannattaako enää edes ostaa uutta purkkia. Raskautta jäljellä vielä 3kk. Nyt kun tuo aurinkokin alkaa paistamaan niin eikös siitä saa D-vitamiinia ja foolihappolisääkään tuskin tarvii kun sitä saa aika hyvin ruuasta, jos syö monipuolisesti. Tuntuu vaan että kaikki syö raskausaikana jotain lisiä ja vitamiineja, niin onko kukaan ollut kokonaan ilman?[/QUOTE]

Toukokuun lopusta, elokuuhun saa vasta D-vitamiinia, klo.12-16, mikäli paistaa pilvettömältä taivaalta. Nyt oli halpoja Bioteekin 100µg LT kaupassa. Myös MHB on hyvä ottaa, että itsellä ja vauvalla vastustuskyky hyvä.

Mä syön monivitamiinia myös siinä olevan raudan takia. Ja silti joudun nyt ottamaan myös pelkkää rautavalmistetta, kun hb tipahti taas liian alas.
Ei siitä vitskujen ottamisesta haittakaan ole :)

Yhteistyössä