Loppuraskaus ja outoa värinän tunnetta alapäässä!? Mitä ihmettä? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
Viikkoja kasassa 35 tasan ja nyt on muutamana päivänä ollu ihan useita kertoja päivässä tuolla kohdun suulla sellaista värinän tunnetta, niinkuin olis joku vibraattori siellä ( ja vitsiniekoille tiedoksi: EI OLE ;) )

Tunne kestää joitain minuutteja kerralaan ja toistuu siis useita kertoja päivässä...

Tää on kolmas raskaus eikä edellisissä ole tällaista ollu.

lapsi on raivotarjonnassa ollut jo viikkoja.

Minulla on ollut samaa silloin tällöin, eniten viikoilla 32-35. Kysyin asiasta neuvolasta ja sanoivat että tunne johtuisi vauvan saamista "sätkyistä" eli hetkellisistä värinäkohtauksista, jotka ovat kuulemma ihan normaali ilmiö. Olen itsekin nähnyt saman ilmiön ihan pienellä vauvalla, että vetää syvään henkeä ja värisee samalla. Mieluummin ei kyllä tuollaista, vaikka sanotaan että on ihan normaalia...

Alkuperäinen kirjoittaja viikolla 38:
Minulla on ollut samaa silloin tällöin, eniten viikoilla 32-35. Kysyin asiasta neuvolasta ja sanoivat että tunne johtuisi vauvan saamista "sätkyistä" eli hetkellisistä värinäkohtauksista, jotka ovat kuulemma ihan normaali ilmiö. Olen itsekin nähnyt saman ilmiön ihan pienellä vauvalla, että vetää syvään henkeä ja värisee samalla. Mieluummin ei kyllä tuollaista, vaikka sanotaan että on ihan normaalia...

Kun kirjoitat että mieluummin ei niin mitä arvelet mitä vaaraa niissä vois olla?

Mullakin on ollut noita loppuraskauksissa, ei se varmaankaan mitään vakavaa ole. Ihan terveitä lapsia on syntynyt, eikä kyllä mitään värinäkohtauksiakaan ole ollut.

minulla oli paljon raskausaikana noita ja ihmettelin ja kyselin ja kukaan ei osannut vastata muuta kun että vauva varmaan pissii.. sitten kun lapsi syntyi, niin se pari viikkoa "tärisi" välillä. syntyi kuukauden ennen laskettua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viikolla 38:

Kun kirjoitat että mieluummin ei niin mitä arvelet mitä vaaraa niissä vois olla?

Minulle sanottiin, ettei mitään vaaraa ole, mutta jotenkin sitä vaan alkaa niin helposti kuvitella kaikkia hermostollisia vikoja (esim. epilepsiaa). Minulla nuo ovat kestäneet tosi lyhyen aikaa, ehkä 10-20 s, onko sinulla tosiaan ollut yli minuutin pituisia väristelyjä? Se mitä olen nähnyt pikkulasten tekevän, on ollut tosi lyhytkestoista, suurin piirtein hengenvedon kestoista. Vauvan hikka sitten kestää ja kestää kohdussa ja se on minusta rasittavaa...

Mahtaako tuossa 35 viikon tienoilla olla joku kehityksellinen juttu menossa, kun muistaakseni minulla oli kanssa niissä main eniten tuota väristelyä ja sitten se alkoi vähitellen vähentyä, nyt on ehkä 1-2 kertaa viikossa enää.

jos se värinä tuntuu kohdunsuulla niin voi olla että sun omat lantionpohjan lihakset tekevät sitä. vauvan paino on aikamoinen rasitus elimistölle ja se laittaa lihakset välillä kramppaamaan. vähän kuin joillekin tulee pitäessä jalkaa tietyssä asennossa lattiaa vasten, se rupeaa tärisemään itsekseen.

Yhteistyössä