Loppuraskaus ja ummetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk

Vieras
Miläl ihmeellä kakan saa liikkeelle? Mitkään luumut sun muut ei auta. Tuntuu, että suoli on puristuksissa vauvan alla ja kyljelläni maaten jopa tunnen, kuinka paksusuoli on vasemmalta ihan täynnä ulostetta, kova ja kipeä, mutta mitään ei vain pääse ulos. Vauvan liikkeet tuntuvat kamalalle, suoli todella sattuu. Ja ilmakaan ei liiku, maha on ihan turpea ja kipeä. Auttaisikohan joku peräruiske ja uskaltaako sellaisen ottaa?

Mä kokeilin viime raskaudessa Microlaxin peräruiskeita eikä ne kovin paljoa auttaneet. Itkun kanssa silti sai pakertaa :kieh: V*ttumainen vaiva tuo on ja nyt taas huomaan samaa, kun rv 27 menossa. Luumua syön ja koitan juoda paljon vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Mä kokeilin viime raskaudessa Microlaxin peräruiskeita eikä ne kovin paljoa auttaneet. Itkun kanssa silti sai pakertaa :kieh: V*ttumainen vaiva tuo on ja nyt taas huomaan samaa, kun rv 27 menossa. Luumua syön ja koitan juoda paljon vettä.

Varmaan noita microlaxeja täytyy kohta koittaa. Kerran viikossa saan ehkä puserrettua pari kivikovaa papanaa, mutta siihen se jää, vaikka kuinka joisin vettä ja söisin vatsaa pehmittäviä ruokia. :(

Juotko sä kahvia? Mulla on ihmekyllä auttanut kun vaihdoin aamukahvin tollasella pannulla keitettyyn, onko se pressopannu vai mikä sen nimi nyt oikeasti on. Siis espressokahvia sinne laitetaan ja valmistetaan liedellä. Sen jälkeen joka aamu maha toiminut, siihen saakka kokeiltu ties mitkä poppaskonstit, myös nuo mikrolaksit. Nekin tietenkin toimii, mutta eivät auta itse vaivaan, apu on hetkellistä.

Suosittelen siis tuota kahvia! Yhden kupin olen päivässä sitä juonut ja aina toimii :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Juotko sä kahvia? Mulla on ihmekyllä auttanut kun vaihdoin aamukahvin tollasella pannulla keitettyyn, onko se pressopannu vai mikä sen nimi nyt oikeasti on. Siis espressokahvia sinne laitetaan ja valmistetaan liedellä. Sen jälkeen joka aamu maha toiminut, siihen saakka kokeiltu ties mitkä poppaskonstit, myös nuo mikrolaksit. Nekin tietenkin toimii, mutta eivät auta itse vaivaan, apu on hetkellistä.

Suosittelen siis tuota kahvia! Yhden kupin olen päivässä sitä juonut ja aina toimii :)

Mä en tiedä saanko kahvia alas, mutta pitää koittaa, niin kamala on kipu mahassa!

Kahvin kannalla olen minäkin :) Mulla on aina ollut hitaasti toimiva suoli ja nuoruudessa kärsin siitä paljon. Sitten otin tavaksi juoda ruuan jälkeen oikein ison mukin kahvia. Johan toimii suoli joka päivä! :) Raskausaikana en kylläkään juonut kahvia, kun ei tehnyt mieli. Muistaakseni oli jonkin verran ummetusongelmaa, mutta jotenkin sain pakerrettua ulos edes kerran viikossa jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Mä en tiedä saanko kahvia alas, mutta pitää koittaa, niin kamala on kipu mahassa!

En mä tiedä auttaako se nyt kun on noin pahaksi jo päässyt tilanne. Ehkä se tukos tosiaan kannattaisi avata jollain ruiskeella. Tuo kahvivinkki oli kokeiluksi jos vaikka toimisi ikäänkuin vaivan ehkäisyssä.

Otatko sä magnesiumia? Mulla ainakin auttoi vatsantoimintaan ja ummetukseen jo alkuraskaudesta, eikä ole nyt Rv36 mennessä tarvinnut aiheesta kärsiä. Magnesium rentouttaa muutenkin lihaksia, joten esim pohjekrampit ja niskasäryt on mulla pysyneet minimissä. Kysäsepä lääkäriltä oikeaa annostusta, mulle lääkärissä määrättiin suht suuri päivä-annos. Tsemppiä, tosi ikävä vaiva!

Mulla ei kyllä kans auttanu mikään. Luumut hetkellisesti. :( Se oli kyllä niin kamalaa. Jäi sitte muistoksi peräpukamat ku sitä saamarin paskaa joutu punttaamaan ulos. :/

Microlaxia jouduin minäki edellisessä raskaudessa käyttää siinä ihan lopussa, mutta eipä nekään oo ku väliaikanen helpotus. Ei mullakaan enää siinä lopussa auttanu mikään muu ei ees Levolac,Laxoberon yms. Ku lähin synnyttään, vatsa ei ollu toiminu viikkoon :( Antoivat sillon ennen synnytystä siellä synnärillä mulle vesiperäruiskeen, mutta eipä tullu tuollakaan..eikä tullu myöskään synnytyksessä, että tiukassa oli :) Tässä raskaudessa sama vaiva ollu..koko raskauden ajan joutunu Levolacia käyttää, mutta yllättäen nyt lopussa suoli ruvennu toimiin oikeen kunnolla :) Rv nyt 38+1, että jospa tuo ennakois lähellä olevaa synnytystä :) Mulle lääkäri sano, että se on se hormonitoiminta mikä tuon ummetuksen tekee, koska samanlaisia ongelmia ei oo ku ainoastaan raskaana ollessa. Mutta vaivana ERITTÄIN ikävä..tsemppiä, toivotaan että helpottais :)

Yhteistyössä