N
Neuvoton
Vieras
Meillä 4 kuukauden ikäinen vauva. Parin kuukauden iässä jouduin aloittamaan lisämaidon antamisen, kun omasta ei enää tullut kylläiseksi. Ensin silloin tällöin, sitten päivittäin. Noin kolmen kuukauden ikäisenä alkoi hylkiä rintaa päivisin. Mikään ei auttanut, vaan raivari oli kaamea. Maitoa olisi kyllä tullut. Yöllä vauva söi tissiä mukisematta. Päiväsaikaan sitten lypsin 1-2 kertaa, ettei maidon tulo tyystin lakkaisi. Nyt perheessämme on riehunut vatsatauti. Kun vauva sairasti sen rajuna, hän ei jaksanut imeä tissiä ollenkaan. Minä en myöskään jaksanut lypsää, kun vauva nukkui käytännössä koko ajan sylissäni. Yöllä taas vähän imi. Sitten sairastuin itse, enkä jaksanut ajatellakaan lypsämistä. Vauva imi vähän öisin. Tänään yritin lypsää, mutta maitoa tuli hyvin vähän enää. Olen kolmatta päivää lähes ravinnotta, sillä mikään ei pysy sisällä. Vauva onneksi voi hyvin ja syö pullosta ihan reippaasti. Nyt kysymys kuuluukin, että lakkaako maidon tuotantoni aivan kokonaan vai voinko jollain konstilla saada sen normaaliksi, kunhan pystyn taas syömään normaalisti? Ja neuvoja, miten saisin vauvani imemään myös päiväsaikaan. Nyt en sitä halua edes yrittää, sillä maitoa tuskin tulisi kovin herakasti ja vauva turhautuisi. Hyvät neuvot ovat nyt kalliit!