Vain nannia, mutta ei nänniä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanni äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulla ei toivoakaan tuollaisesta määrästä.. tänään lypsänyt kaksi kertaa molemmat rinnat ja saldo yhteensä n. 100 milliä.. mutta tämähän siis on yksilöllistä tämäkin..

Joo, niin on yksilöllistä. On myös niitä, joilta lypsäminen ei onnistu mutta maito riittää lapselle kuitenkin. Kun toiset ei heru pumpulle, vaikka imiessä tuleekin. Tsemppiä!

niin ala ihmeessa katso pumppaamiasi maaria, se ei valttamatta vastaa sita maaraa mita vauva saa imettya. meidan vastasyntynyt kasvaa puolta kiloa viikossa imettamalla mutta pumpattua en saa kuin parikyta millia, mista lie johtuukaan. kun en saa varastoon pumpattua olen joutunut turvautumaan korvikkeeseen pari kertaa kun vauveli on ollut isin kanssa kotona.

Mistä tiedätte ettei vauvalla ollut vain tiheän imun kausi ? putosiko siis paino niin paljon että piti alkaa korviketta antamaan? vai tuntuiko teistä epävarmalta olo saako vauva tarpeeksi ruokaa?
On tutkittu että alle 5% äideistä ei tule riittävästi maitoa (joku sairaus yms. taustalla), muilla tulisi jos imettäisivät vaan. Vauva voi olla kärttyinen tiheän imun kautena, se on normaalia.

Minä pumppasin josku 10-40 milliä rinnoista ja mies antoi vauvalle ne kupista kun olin pois. En koskaan saanut lypsettyä yli 40 ml mutta tiesin ettei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko vauva saa rinnoista maitoa!

Kannattaa ainakin jatkaa osaimetyksellä!Meillä kävi niin että sai korviketta jo sairaalassa ja aina imetyksen päälle annoin korviketta niin paljon kuin huoli. Jossain vaiheessa vihasi tissiä, eli aina käänsi pään pois ja alkoi kiukkuamaan, en luovuttantut vaan pumppailin pumpulla sen mitä sain sillä herumaan. Yht äkkiä n. 3kuisena vauva rakastui tisseihin ja nyt on esim. tänään jättänyt kolme pulloa maitoa juomatta kun ottaa mielummin rinnasta maidon. Eli kannatti sinnitellä vaikka välillä tuntui raskaalta.

Hei!

Kannattaa varmaan joka syötön aluksi yrittää imetystä ja antaa pullosta sen jälkeen korviketta niin paljon kuin vauva syö. Tuntuu aika hurjalta tuo 4 tunnin syöttöväli ja sitten vain 60ml. Tietysti yksilöllistä, meillä keskonen söi tosi vähän ja ruokaa piti sitä vastoin tuputtaa! Mutta sen sijaan että kauhistelet että se näyttää paljolta niin ajattele että vaihtoehtona on se että lapsi on koko ajan pienessä nälässä. Ei ole varmaan kiva olotila... Mutta mulle neuvottiin neuvolasta että jos on imemisongelmia niin joka kerta vaan tarjoaa ekaks rintaa ja sitten pullosta päälle.

Yhteistyössä