E
Elämä ja sen varjo
Vieras
Olen niin kyllästynyt tähän elämään. En löydä ketään, jonka kanssa jakaa asioita. Aina, kun olen kuvitellut löytäväni, nämä 'sieluntoverit' kääntävät selkänsä ja osoittautuvat aivan samanlaisiksi kuin muutkin. Kun kerron, etten enää jaksa heidän sylkykuppinaan, hekin syyttävät minua. Jään aina kaiken paskan kanssa täysin yksin, enkä kertakaikkiaan jaksa enää elää näin. Lapsilla on parempi olla ilman minua. Kaikilla on parempi olla ilman minua. Minulla itsellänikin on parempi olla, kun olen poissa.
Yhden asian tahdon sanoa. Kuunnelkaa tai älkää. Älkää IKINÄ turvautuko muihin ihmisiin. Olette aina ongelmienne kanssa yksin, niistä on turha puhua kenellekään. Selvittäkää ne yksin, eläkää yksin, älkää koskaan varautuko tulevaan sillä periaatteella, että joku toinen kantaa oman osansa. Kukaan ei kanna. Olette tässä maailmassa yksin. Kannatte yksin vastuun kaikesta.
Minä kannoin yksin vastuun omistani ja muista. Nyt se on loppu. Antaa olla jo vihdoin, kyllä minä olen oman osani tämän maailman pettymyksiin antanut.
Yhden asian tahdon sanoa. Kuunnelkaa tai älkää. Älkää IKINÄ turvautuko muihin ihmisiin. Olette aina ongelmienne kanssa yksin, niistä on turha puhua kenellekään. Selvittäkää ne yksin, eläkää yksin, älkää koskaan varautuko tulevaan sillä periaatteella, että joku toinen kantaa oman osansa. Kukaan ei kanna. Olette tässä maailmassa yksin. Kannatte yksin vastuun kaikesta.
Minä kannoin yksin vastuun omistani ja muista. Nyt se on loppu. Antaa olla jo vihdoin, kyllä minä olen oman osani tämän maailman pettymyksiin antanut.