Loppuunsa ajettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämä ja sen varjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämä ja sen varjo

Vieras
Olen niin kyllästynyt tähän elämään. En löydä ketään, jonka kanssa jakaa asioita. Aina, kun olen kuvitellut löytäväni, nämä 'sieluntoverit' kääntävät selkänsä ja osoittautuvat aivan samanlaisiksi kuin muutkin. Kun kerron, etten enää jaksa heidän sylkykuppinaan, hekin syyttävät minua. Jään aina kaiken paskan kanssa täysin yksin, enkä kertakaikkiaan jaksa enää elää näin. Lapsilla on parempi olla ilman minua. Kaikilla on parempi olla ilman minua. Minulla itsellänikin on parempi olla, kun olen poissa.

Yhden asian tahdon sanoa. Kuunnelkaa tai älkää. Älkää IKINÄ turvautuko muihin ihmisiin. Olette aina ongelmienne kanssa yksin, niistä on turha puhua kenellekään. Selvittäkää ne yksin, eläkää yksin, älkää koskaan varautuko tulevaan sillä periaatteella, että joku toinen kantaa oman osansa. Kukaan ei kanna. Olette tässä maailmassa yksin. Kannatte yksin vastuun kaikesta.

Minä kannoin yksin vastuun omistani ja muista. Nyt se on loppu. Antaa olla jo vihdoin, kyllä minä olen oman osani tämän maailman pettymyksiin antanut.

Voi minä pieni viaton parka, kukaan ei mua rakasta tai tarvii, yhyy. Ryhdistäydy ja ala hyödyliiseksi ja lopeta toi marttyyrimeno.

Itseäni tavallaan ärsyttää tällainen. Joo, kyllähän näissä 'marttyyreissa' on paljon niitä, jotka vain hakevat huomiota, mutta jos tietäisitte kuinka moni itsemurhaa yrittänyt (ja kuinka moni yrityksessään onnistunut) on ennen yritystään jättänyt viestin tällaisille palstoille, ette ehkä ivaisi noin herkästi.

Aloittajaa kehoitan kääntämään katseen eteenpäin. Älä murehdi menneitä vaan suuntaa tulevaisuuteen. Mieti kaikkea sitä, mitä voit tehdä. Mieti asioita, jotka voivat tehdä sinut onnellisiksi. Ja hae apua. Etsi joku ammattilainen, jolle jutella, jos tuttavapiiristä ei sellaista ihmistä löydy. Ahdistunut, masentunut ihminen elää hyvin suppeassa, pienessä kuplassa, josta ei tunnu olevan pääsyä ulos, mutta se kupla kyllä leviää ja haihtuu, kun löytää oikean kanavan purkaa pahaa oloaan.

Kaikkeen on aina ratkaisu olemassa. Se täytyy vaan löytää. Ongelma kerrallaan. Kirjoita listaa paperille ja käy jokaisen kohdan ongelmaan käsiksi rauhallisesti ja käytännön läheisesti.

Se on totta että harva tässä maailmassa on valmis kantamaan vastuuta. Korkeintaan omista lapsistaan mutta harvoin muista. Ei ainakaan jos on vaikka sairas, niin ihmiset kaikkoaa.