Lordi on paha, sitä mieltä olen ollut ja olen edelleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
Mun mielestä lordi on lähinnä naurettava.Toisekseen soittaa lastenmusiikkia, eikös lapset ole kuitenkin lordin suurimpia faneja? Sellaiset 5vuotiaat.
Jep, tää kohta tässä mättää ehkä kaikkein eniten.

Eiköhän lasten musiikkia ole joku ihan muu.

Mä en ainakaan anna lasten kuunnella lordia!

Syystä että?

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Mun mielestä lordi on lähinnä naurettava.Toisekseen soittaa lastenmusiikkia, eikös lapset ole kuitenkin lordin suurimpia faneja? Sellaiset 5vuotiaat.

Syystä että?

Mä en käsitä onko ihmisillä nykyään lapsista jotenkin niin vääristynyt kuva: että ne kestää kaiken saman mitä aikuinen, voivat katsoa mitä vaan, kuulla mitä vaan...

Eli eikö terve järkikin jo sano?

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mulle tuli mieleen se ketju (joko täällä tai av:llä aikoinaan) missä joku väitti Lordin olevan itse Saatana, sillä perusteella että Saatana oli ilmestynyt Lordin hahmossa jollekin uskisrouvalle keskellä yötä :xmas:

:) Olikohan saanut orkasmin oikein.

Syystä että?
Kuuntele niitä sanoja! Ja sellaista karjumista!
Mun lapset saa kehittää musiikillista makuaan paljon miellyttävemmillä lauluilla.
Mä en halua lasteni rallattelevan mitään kauheuksia, joista eivät edes tajua, mitä sanovat. Ja kaikki jää kuitenkin alitajuntaan.
Ihan sama, kuin antais pienten katsoa tvstä jotain kauhuleffaa.

Mä en käsitä onko ihmisillä nykyään lapsista jotenkin niin vääristynyt kuva: että ne kestää kaiken saman mitä aikuinen, voivat katsoa mitä vaan, kuulla mitä vaan...

En puhunut katsomisesta vaan kuuntelemisesta. Ei meidänkään 5-vuotias Lordia "fanaa". Tykkää sen parista biisistä. Samaten tykkää myös HIM:stä, Uniklubista, Apulannasta, Sonata Arcticasta, Matista ja Teposta, Titi-nallesta, lastenlauluista... Kaikesta musiikista laidasta laitaan. Enkä kyllä näe syytä etteikö saisi noita kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Voi äly. Se kaveri ei oo paha. Siitä ei pahaa saa millään.

Tunneksä sen?
Miksi se olis halunnu tehdä kauhean väkivalta elokuvan, ellei nauti pahuudesta?

Jep. En mää usko, että väkivaltaelokuvien tekijät on automaattisesti pahoja. Ei Tomikaan oo. Päin vastoin... Se on yks tapa toteuttaa itseään ja tehä taidetta. Ei se pahuutta vaadi. :/ Se on jonkinlainen sankarikuvitelma, roolileikki...

Mäkin halusin aina ajatella, että meidän poika kuuntelee mieluusti Hedningarnaa, U kakkosta, Santanaa tai Pro Fidea. Kyllähän se kuunteli, kun niitä laitettiin se kuuntelemaan.
Nyttemmin olen huomannut, että oikeasti se haluaa kuunnella lasten musiikkia, kun vaan annamme sen kuunnella, emmekä sanoilla ja eleillä osoita, että emme arvosta lapsille tehtyä musiikkia ja että katsomme sen olevan jotenkin noloa.

Kyllähän se tuntui hienolta, kun lapsi kuunteli minun musiikkiani. Kyse vaan on kuitenkin lapsesta, eikä siitä mitä minä haluan.

Mun lapset saa kehittää musiikillista makuaan paljon miellyttävemmillä lauluilla.
Mä en halua lasteni rallattelevan mitään kauheuksia, joista eivät edes tajua, mitä sanovat. Ja kaikki jää kuitenkin alitajuntaan.

No meidän 5-vuotias ei ainakaan tuota lontoon kieltä vielä niin tajua että tietäis mistä siinä lauletaan. Saatikka että osais laulaa mukana. Mun mielestä kauhuleffat on kuitenkin pikkusen eri asia, kuin kuunnella musiikkia.

Voi äly. Se kaveri ei oo paha. Siitä ei pahaa saa millään.

Tunneksä sen?
Miksi se olis halunnu tehdä kauhean väkivalta elokuvan, ellei nauti pahuudesta?

Jep. En mää usko, että väkivaltaelokuvien tekijät on automaattisesti pahoja. Se on yks tapa toteuttaa itseään

Jos elokuvan tekijä toteuttaa itseään ja on hyvä, miten elokuva voi olla paha ja täynnä kauhua? (kauhuleffat)
Jos elokuvantekijä on toteuttanut itseään tehdessään kauhuleffan, eikö se kerro siitä, että tekijässäkin on kauhua ja pahuutta?

Pikku ristiriita tuossa sanomassasi...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mäkin halusin aina ajatella, että meidän poika kuuntelee mieluusti Hedningarnaa, U kakkosta, Santanaa tai Pro Fidea. Kyllähän se kuunteli, kun niitä laitettiin se kuuntelemaan.
Nyttemmin olen huomannut, että oikeasti se haluaa kuunnella lasten musiikkia, kun vaan annamme sen kuunnella, emmekä sanoilla ja eleillä osoita, että emme arvosta lapsille tehtyä musiikkia ja että katsomme sen olevan jotenkin noloa.

Kyllähän se tuntui hienolta, kun lapsi kuunteli minun musiikkiani. Kyse vaan on kuitenkin lapsesta, eikä siitä mitä minä haluan.

Joo näin on. Ja sitten sellanenkin pointti, että lässynlässyn iskelmät on vähän kuitenkin eri kamaa, kuin lässynlässyn heavy, mitä loordi kaiketi myös edustaa. Johonkin on vedettävä raja, ja sen rajan veto jää vanhemman tehtäväksi, mikäli lapsi luulee tykkäävänsä jostain mikä ei sille lapselle ehkä hyväksi ole.

Minä en ajattele että on hienoa jos lapseni kuuntelee samaa musiikkia kuin minä. On tietty kuullut meidän musiikkia, mutta itse se hakee tuolta kaapista levyjä omaan huoneeseensa mitä kuuntelee. Sitä ei laiteta kuuntelemaan mitään mitä ei itse tahdo. Samanlailla tuolla jamitellaan putte-possun nimipäivien tahtiin kuin Nightwishin. Tykkää kuunnella esim. voicea, ja sanoo tykkäävänsä lauluista mistä me ei edes tykätä.

Minä en ajattele että on hienoa jos lapseni kuuntelee samaa musiikkia kuin minä. On tietty kuullut meidän musiikkia, mutta itse se hakee tuolta kaapista levyjä omaan huoneeseensa mitä kuuntelee. Sitä ei laiteta kuuntelemaan mitään mitä ei itse tahdo. Samanlailla tuolla jamitellaan putte-possun nimipäivien tahtiin kuin Nightwishin. Tykkää kuunnella esim. voicea, ja sanoo tykkäävänsä lauluista mistä me ei edes tykätä.

Meillä kanssa itse valitsee. Kuuntelee radiota mielellään.

No meidän 5-vuotias ei ainakaan tuota lontoon kieltä vielä niin tajua että tietäis mistä siinä lauletaan. Saatikka että osais laulaa mukana. Mun mielestä kauhuleffat on kuitenkin pikkusen eri asia, kuin kuunnella musiikkia.

No näinpä. Ja ei meillä lapset mitenkään erityisesti Lordia fanita. Joitain biisejä tykkäävät kuunnella. Annan kuunnella mistä tykkäävät, koska itekki nautin älyttömästi hyvästä musiikista. Se rentouttaa ja tuo hyvän olon. Näin lapsillaki.

Syystä että?

Niin, meillä huomattiin sattumalta että poikaa viehättää norjalainen hevi, alkoi sellainen hytkyntä käymään kun musiikkia virtasi kaiuttimista ulos.
Ei sen puoleen, poikaa viehättää myös kuukuslaulut ja muu lastenlaulu setti.
Hälle ei ainakaan sanoilla ole väliä (ei toi vielä tuota ameriikan kieltä ymmärrä, hyväkun suomenkiletä tajuaa), pääasia on että on rytmit kohdallaan.

Mutta meillä ei kyllä loortia kuunnella koska se on Minusta huonoa musiikkia.

Yhteistyössä