Lotto on harvinaisen epäreilu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tajusin just että lotton on kyllä todella epäreilu peli. Mulla nimittäin oli 5 oikein eli vaan kaks puuttu rivistä ja arvakkaapas mitä sillä sai... 66,40. Kaiken huippu on että toisessa rivissä mulla oli ne numerot ja olis sitten ollu kaikki oikein... Ja tosiaan 5 oikein ja saa ton ja sitten 7 oikein saa SAMAAN KAUPUNKIIN 8 miljoonaa... Aatelkaapa, ihan väärin että yks saa 8 miljoonaa... Kyllä viidestä oikeinkin pitäis saada enempi.

En lottoa enää ikinä ainakaan suomalaista "huijauslottoa". Viking lotoissa ja eurojackpotissa voi saada miljoonan vaikka ei olis kaikki oikein.

En lottoa enää ikinä ainakaan suomalaista "huijauslottoa". Viking lotoissa ja eurojackpotissa voi saada miljoonan vaikka ei olis kaikki oikein.
Kyllä ne lotot on samaa "huijausta" ympäri maailman. Turvallisinta vaan kun ei lottoa. Itse joskus kassalta otan sen KAIKKI TAI EI MITÄÄN-lapun. Sitä on illalla sitten kiva tutkailla, kuinka epäonninen on eikä tule itku sen 2€: sen perään mikä panoksena oli.

Olisi kyllä parempi, jos voitot jaettaisiin tasaisemmin.

Niinkun miten ne sun mielestä pitäis jakaa? Ajatellaanpa vaikka tätä kieppiä. Voittaja saa 8 miljoonaa ja kuudella oikein saa 3600 euroa.

Jos voittajan potti olis pistetty puoleen ja jaettu noille "kuusi oikein"-pelaajille vielä lisäksi, he olisivat saaneet (VEikkauksen mukaan niitä oli 43) 96 000. Joo aika kivaa.

Mutta kun ei porukka pelaa miettien 3000 tai 100 000. Iso potti on se joka saa pelaamaan. SIksi ne voitot jaetaan näin.

Kyllä ne lotot on samaa "huijausta" ympäri maailman. Turvallisinta vaan kun ei lottoa. Itse joskus kassalta otan sen KAIKKI TAI EI MITÄÄN-lapun. Sitä on illalla sitten kiva tutkailla, kuinka epäonninen on eikä tule itku sen 2€: sen perään mikä panoksena oli.

TOki se on "huijausta", mutta rehellistä sellaista. Siinä ostetaan se unelma. Yhden lottorivin osuminen on 1:15 000 000. Taitaa se olla tavanomaiselle suomalaiselle silti todennäköisin tapa rikastua.

Aika suuri osa suomalaisista ei osaa säästää senttiäkään, joten samapa se mihin ne rahat menee. Tuossa sentään ostetaan pieni oikeus unelmointiin lauantai-iltana... tai keskiviikkona..

Mulle kyllä ois kelvannut se 66,40 valittamatta.

Onhan se tyhjää parempi.

Kuudesta oikein olis saanut 3600... Mua kyllä harmittais loppuelämän kun tietäisin, että yhdestä oli kiinni 8 miljoonan (tai jakoonhan se olis mennyt joten 4 miljoonan) potti. Siis olishan 3 tonnia ylimääräistä kiva, mutta jos se tulis tolla tavalla niin huh huh... Suomessa on nyt 43 sellaista jotka tuon voitti ja varmaan moni heistä miettii että läheltä liippas.

Kuudesta oikein olis saanut 3600... Mua kyllä harmittais loppuelämän kun tietäisin, että yhdestä oli kiinni 8 miljoonan (tai jakoonhan se olis mennyt joten 4 miljoonan) potti. Siis olishan 3 tonnia ylimääräistä kiva, mutta jos se tulis tolla tavalla niin huh huh... Suomessa on nyt 43 sellaista jotka tuon voitti ja varmaan moni heistä miettii että läheltä liippas.
Mutta kun se on_vaan_lottoa. Eli arpapeliä. Joillekin natsahtaa, toisille ei. Loppuelämän harmitus yhdestä numerosta? No huhhuh...

Miksi? En minä ainakaan pelaa sen takia, että saisin alle millin. Milli on se raha, jonka tarvitsen siirtyäkseni eläkkeelle. Joten pelatessani havittelen vain isoa (yli millin) pottia, kaikki muut ovat turhia.

Kyl se vähän näin on. Toisaalta periaatteessa se päävoitto riittäis aina, mutta silti pelaamisennätykset tehdään silloin kun potissa on jotain 20 miljoonaa. Vaikka luulis, että tavalliselle ihmiselle sillä ei suuren suurta eroa olis että voittaisko 5 milliä vai 20.

Todennäköisyys saada 7 oikein on 1600 kertaa pienempi kuin todennäköisyys saada 5 oikein.

Mutta toki ymmärrän, että monen palstamamman matikkapäälle tämän tyyppinen todennäköisyyslaskenta on liikaa.

Yhteistyössä