LOUIS VUITTON LAUKKUKAKKU, neuvoja kaipaan sis. kuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meikäläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meikäläinen

Vieras
img231624635ec03eecc1.JPG

Tarkoitus olis tällänen tehdä ystävälle ylläriksi. Nyt vaan mietin että millä saan parhaiten maalattua nuo kuviot. Tekiskö sabluunan vaiko vapaalla kädellä ja kannattaako maalata ensiksi ja sitten vasta koota kakku vai maalaanko valmiiseen kakkuun?
Jos maalaan valmiiseen niin pelkään että mokaan ja koko kakku on piloilla, jos taas maalaan tuohon sokerimassaan ennen kokoamista niin sitten varmaan sotken maalit :/ Pystyykö noita maalauksia tekemään etukäteen edellisenä päivänä vai vettyykö ne siinä kakun päällä yön aikana. Joskus muistelisin että niin olis käyny kun marsipaanille olen maalannut.

voit ihan hyvin maalata jo viikko aiemmin sen kuvion siihen massan päälle. se ehtii hyvin kuivua eikä se suttaannu siinä. sokerimassa on siitä parempi ku marsipaani että se ei niin vety ku laitat sen kakun päälle.

ja me sitte halutaan nähä se lopullinen kakku, elikäs laitat kuvaa tänne, jookos? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voit ihan hyvin maalata jo viikko aiemmin sen kuvion siihen massan päälle. se ehtii hyvin kuivua eikä se suttaannu siinä. sokerimassa on siitä parempi ku marsipaani että se ei niin vety ku laitat sen kakun päälle.

ja me sitte halutaan nähä se lopullinen kakku, elikäs laitat kuvaa tänne, jookos? :D

Kiitos vinkeistä, laitan toki kuvan jos se onnistuu. Mua jännittää ihan sikana aina kun rupean tekemään jotain uudenlaista kakkua, sitten varmistelen kaikilta miljoona kertaa miten kaikki kannattas tehdä, etten vaan mokais. Hyvinhän nuo kakut on aina onnistunu mutta luottamus itseen hiipuu aina loppumetreillä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Kiitos vinkeistä, laitan toki kuvan jos se onnistuu. Mua jännittää ihan sikana aina kun rupean tekemään jotain uudenlaista kakkua, sitten varmistelen kaikilta miljoona kertaa miten kaikki kannattas tehdä, etten vaan mokais. Hyvinhän nuo kakut on aina onnistunu mutta luottamus itseen hiipuu aina loppumetreillä :ashamed:

no eiku nyt aattelet vaan jotta se onnistuu.

ja voit sie tuon kuorrutuksen marsipaanistaki tehä, myös vaahtokarkkitaikina soveltuu loistavasti. muistat vaan että tee viimistään päivää aikasemminen ennenku kokoat kakun, se maalaus jotta se ehtii hyvin kuivua.

ja ku värjäät massaa niin käytä tummaa kaakaojauhetta, elä väreillä värjää. pääset helpommalla ja halvemmalla :D

Maalaisin itse valmiille, ei välttämättä osu oikealle kohdalle kuviot valmiiksi maalattuna. Ja kuivuneella sokerimassalla ei oikein voi päällystää tuon muotoista kakkua. Näin sanon minä. :)

Mäkin tungen lusikkani tähän soppaan ja kysyn että miten te säilytätte marsipaanin jolle olette maalanneet, jääkaapissa vai miten? ja pitääkö se olla suojattuna ettei marsipaani kuivahda liikaa vai onko sen juuri tarkoitus kuivua?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;13275269:

Kysyisin kans siitä marsipaanin/sokerimassan säilyvyydestä kimmoisana. Eikös auki rullattu marsipaani/sokerimassalevy pitäisi saada aika pian kakun päälle? MIten se nostetaan kakun päälle seuraavana päivän siten, ettei se halkeileisi? Ehtiihän se yön aikana varmaan kuivua?
Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta...

Yhteistyössä