Loukkaannuinko anopille turhasta? Muutenkin anopista kommentoitavaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos monista vastauksista...

Niiin en ollut psykoosissa tms kun osastolle menin. Kokeiltiin esin kahta lääkettä, mutta laihduin niistä 45kg asti ja vain oksentelin. Suurin syy oli että menin sairaalaan oli se että emnin fyysisesti tosi huonoon kuntoon ja lääkkeet ei sopineet. Psykoterapia oli minun pelastukseni. Olin hölmö kun menin sairaalaan, ihan kauhea paikka ja huononsi vain oloa. Henkilökunta kamalaa ja loppukin itsetunnosta meni. Vuosia myöhemmin selvisi että estrogeenitasoni oli edelleen 0,003, eli huononpi kuin usealla vaihdevuosi ikäisellä. Söin vuoden lisäestrogeenia ja hormoni arvot nousivat. En häpeä masennustani. Enkä koe itseäni hulluksi tai huonoksi äidiksi.

Ja nykyinen tilanne on ihan eri kuin silloin yli 5v sitten.

Ja tarkennan että anopin tarkoitus oli hoitaa vauvaa täyspäiväisesti. Hienoahan että apua on tarjolla mutta olisi ollut kiva että puhuu meille ensin ennenkuin alkaa selän takana sopimaan ja juttelemaan muiden kanssa asiasta. Tuli sellainen olo etten halua ottaa apua vastaan.

Ja pelkäänhän minäkin masennuksen uusimista. Mutta nyt minulla on hyvä tuki ja aloitan estrogeenihoidon heti vauvan synnyttyä. Enkä todellakaan erehdy menemään sairaalaan. Se oli elämäni suurin virhe.

Hei oletteko te muut äidit täydellisiä äitejä? Oletteko katsoneet tilastoja moni äiti sairastuu raskauden aikaiseen masennukseen? Se voi olla sinun kohdallasi seuraavan kerran?
Eikö raskauden jälkeisen masennuksen kokenut ole oikeutettu olemaan äiti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja pelkäänhän minäkin masennuksen uusimista. Mutta nyt minulla on hyvä tuki ja aloitan estrogeenihoidon heti vauvan synnyttyä. Enkä todellakaan erehdy menemään sairaalaan. Se oli elämäni suurin virhe.
Mutta eikö silloin ole vaan hyvä asia, että sulla on anoppi myös tarvittaessa apuna?

Mun mielipide on, että reagoit ehkä turhan kriittisesti ja miksi ihmeessä niitä lapsia pitää vääntää jos on ollut noinkin vakavasti masentunut ja vieläkin käy terapiassa. En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä, en tipantippaa.
Onneksi sinulla on anoppi joka tarpeentullen auttaa jos käy huonosti. Ajattele jos sitä ei olisi.....
ja lapsia kuitenkin jo neljä.
Mitä vikaa muuten lesboissa on...

Alkuperäinen kirjoittaja vierasvieras:
Hei oletteko te muut äidit täydellisiä äitejä? Oletteko katsoneet tilastoja moni äiti sairastuu raskauden aikaiseen masennukseen? Se voi olla sinun kohdallasi seuraavan kerran?
Eikö raskauden jälkeisen masennuksen kokenut ole oikeutettu olemaan äiti

Niin, itselläni oli myös masennus toisen lapsen jälkeen ja se on yksi syy miksi meillä lapset jäivät tähän kahteen. Kritisoin vain sitä miksi asettaa itsensä uudelleen siihen samaan jamaan...
kai sen nyt jo tosta näkee ettei hyvin käy.

lesboissa ei mitään vikaa... Kunhan taustoja selvitin...

Niin kai ylireagoin kun en ole tullut ikinä oikein toimeen anopin kanssa. Apua vaikea ottaa vastaan häneltä. Hän ei ikinä aiemmin ollut tarjonnut apua tai hoitanut lapsiamme. Vasta ekan kerran silloin yli 5v sitten.

Eka reagtio oli vaan loukkaantuminen

lesboissa ei mitään vikaa... Kunhan taustoja selvitin...

Niin kai ylireagoin kun en ole tullut ikinä oikein toimeen anopin kanssa. Apua vaikea ottaa vastaan häneltä. Hän ei ikinä aiemmin ollut tarjonnut apua tai hoitanut lapsiamme. Vasta ekan kerran silloin yli 5v sitten.

Eka reagtio oli vaan loukkaantuminen

Koita ajatella asiaa niin, että anoppisi saa olla vuoden pois töistä. Jos hän olisi kysynyt sinulta, sairastutko taas synnytyksen jälkeiseen masennukseen, niin mitä olisit osannut hänelle vastata? Pidempi vapaa työpaikoilta pitää kuitenkin yleensä tietää hyvissä ajoin eikä vasta sitten, kun se vapaa pitäisi jo olla. Anoppisi on siis varautunut siihen, että pystyy tarvittaessa auttamaan sinua uuden lapsen synnyttyä.

Sulla on nyt myös hyvä mahdollisuus alkaa tulla toimeen paremmin anoppisi kanssa. Voit pyytää häntä auttamaan isompien lastesi hoidossa. Jos kerran anoppisi on ottanut vuoden vapaata töistä uuden tulokkaan vuoksi, hänelle on varmaan mieluisia nuo aiemmat lapsenlapsensakin, eikö?

Tällähetkellä en siis koe itseäni ollenkaan masentuneeksi =) Käyn kuntosalila, lenkillä ja teen lastenkanssa kaikkea. En vuosiin ole voinut näin hyvin ja olen tosi postitiivisella mielellä vauvan suhteen....

Anoppisi kuulostaa vähän sellaiselta ihmiseltä joka arvioi itseään ja omaa tärkeyttä tekemisen kautta. Tuntee itsensä varmaan hyvin tärkeäksi kun hoitaa teidän vauvaa. Sinä tunnet anoppisi. Hyvä ajatus jos anoppi otti vapaan vain varmuuden vuoksi, muuten on kyllä aika ahdistavaa.

Onhan se hyvä että anoppi on mahdollisesti apuna jne.Mutta jos tulisi tuolla tavalla ilmi että ottanut lomaa sitä varten että voi hoitaa sitten vauvaa,niin kyllä mä taatusti herpaantuisin.
Samoin kävisi jos äitini tekisi tuon.
Kysymättä siis tai keskustelematta asiasta laisinkaan.

Tällähetkellä en siis koe itseäni ollenkaan masentuneeksi =) Käyn kuntosalila, lenkillä ja teen lastenkanssa kaikkea. En vuosiin ole voinut näin hyvin ja olen tosi postitiivisella mielellä vauvan suhteen....
Tuo on oikein hyvä juttu :) Tulevasta et voi vielä tietää, joten ei kai siitä anopin vapaalla olemisesta haittaakaan ole? Ja voithan tuupata niitä isompia lapsia mummolaan, jos itse haluat olla vauvan kanssa. Enkä nyt tarkoita negatiivisessa mielessä tuota tuuppaamista vaan sekä mummolla että isommilla lapsillasi voi olla hyvinkin mukavaa välillä yhdessä. Moni lapsiperhe toivoo, että saisi lapsia silloin tällöin jonnekin hoitoon, mutta äidit ja anopit ovat usein työelämässä eivätkä viikonloppuisin ehdi/jaksa hoitaa lapsenlapsiaan. Sulla on nyt tiedossa vuoden ajaksi anoppi, joka mitä ilmeisimmin on valmis tarjoamaan lastenhoitoapua.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onhan se hyvä että anoppi on mahdollisesti apuna jne.Mutta jos tulisi tuolla tavalla ilmi että ottanut lomaa sitä varten että voi hoitaa sitten vauvaa,niin kyllä mä taatusti herpaantuisin.
:D :D :D Pitää yrittää muistaa tulevaisuudessa tuo, että ei saa sanoa, miksi on ottanut vapaata.

Anoppi ajattelee olevansa avuksi. Tuskin ajattelee ottavansa vauvaa sinulta vaikka susta masentuneena siltä tuntuukin.
Mä olisin ikionnellinen jos anoppi ajattelisi noin pitkälle. Eri asia jos ilmoittaisi että hän sitten hoitaa vauvaa kokopäiväisesti ja sinulta ei kysytä mitään vaan olet ulkopuolella. Näinhän hän ei käsittääkseni ole sanonut, joten turhasta loukkaannut.

Yritä ajatella asiaa positiivisesti. Kukaan läheisesi tuskin haluaa sinulle pahaa. Ota apu vastaan, onhan se ihanaa jos on apua jos tulee masennus.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
:D :D :D Pitää yrittää muistaa tulevaisuudessa tuo, että ei saa sanoa, miksi on ottanut vapaata.

Ehkä se on parempi ettei paljasta mitään niin ei tule mitään konflikteja. :laugh:

Musta on hyvä että apua on tarjolla. Jos koet anopin käytöksen vääräksi, toivon että osaat nousta asian yläpuolelle ja ymmärrät että ongelma on anopin päässä. Jatka sinä omaa elämääsi ja vauvan hoitamista. Jos anoppi tunkee väkisin, niin muista vetää tarkat rajat. Toivottavasti miehesi on rinnallasi.

Minullakin on kokemusta anopista, joka oli suurin piirtein adoptoimassa meidän esikoistamme. Rajat ja niissä pysyminen auttoi. Onhan se melkoista venkslaamista ollut, että lapset ovat kuitenkin saaneet luoda hyvät ja pysyvät välit isovanhempiinsa, vaikka minä kihisin kiukusta.

Minä ymmärrän hyvin, että ap haluat vielä vauvan. Se edellinen kokemus jäi varmaan ikävänä mieleen, ehkä tästä tulee korjaava. Kiva, että voit nyt paremmin! Toivotan sulle tsemppiä ja voimia!

Ja sille jonka mielestä kerran masentuneen ei pitäisi enää tehdä lapsia. Ehkä se ratkaisu sopii sinulle, mutta ei välttämättä kaikille. Ja jos kaikkien kerran masentuneiden pitäisi lopettaa lasten teko, niin vähäksi jäisi lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja äö:
Minä ymmärrän hyvin, että ap haluat vielä vauvan. Se edellinen kokemus jäi varmaan ikävänä mieleen, ehkä tästä tulee korjaava. Kiva, että voit nyt paremmin! Toivotan sulle tsemppiä ja voimia!

Ja sille jonka mielestä kerran masentuneen ei pitäisi enää tehdä lapsia. Ehkä se ratkaisu sopii sinulle, mutta ei välttämättä kaikille. Ja jos kaikkien kerran masentuneiden pitäisi lopettaa lasten teko, niin vähäksi jäisi lapset.

Ei pidä lopettaa, mutta kannattaa aina kitenki miettiä että mikä on järkevää. Olla hyvä äiti niille kolmelle kun masentunut neljälle, ja huom. tämä on vain ja ainoastaan mun mieleipide ja oma masennus jätti sellaiset arvet etten ihan heti halua edes niitä lähteä rönkkimään ja uuden lapsen myötä näin kävisi. Niin se psyyke vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja äö:

Ei pidä lopettaa, mutta kannattaa aina kitenki miettiä että mikä on järkevää. Olla hyvä äiti niille kolmelle kun masentunut neljälle, ja huom. tämä on vain ja ainoastaan mun mieleipide ja oma masennus jätti sellaiset arvet etten ihan heti halua edes niitä lähteä rönkkimään ja uuden lapsen myötä näin kävisi. Niin se psyyke vaan menee.

Kyllä mä olen sen käsityksen saanut, että ap on asiaa miettinyt ja ratkaisunsa tehnyt. Sinulla on toisenlainen ratkaisu. moni asia vaikuttaa ap:n kohdalla muuttuneen myönteisempään suuntaan sitten viime raskauden.Toivotaan hyvää raskautta ja synnytyksen jälkeistä aikaa.

Minulta meni edellisen odotus kokonaan =( Oltiin käräjä-hovioikeudessa tappelemassa meidän homeasunnosta joka ostettiin. Oltiin khen asunnon loukos, kaikki rahat kiinni rempas ja oikeuskuluis. Asuin puoliksi allergiasairaalas lasten kanssa. Kukaan sukulainen ei silloin auttanut. Kun vauva synty niin laitiksella hoitelin vaan asioita meidän asianajajan kanssa ja olin viimesilläni todistamassa käräjäoikeudessa. Jne jne jne....

Jotenka tilanne nyt eri. Ja haluan nyt ottaa kaiken irti raskuadesta ja vauva ajasta.