loukkaannuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
anoppi ja appiukko kävi tossa kylässä (olimme pyytäneet käymään)
meillä on nyt rahat todellakin tiukalla tän ja ens kuun kun on noita vakuutuslaskuja yms. ni rupesi sitten kahvipöydässä vihjailemaa että eikö teillä ole edes keksiä tarjolla kun kylään pyydätte. mä olin ihan et ei nyt satu olemaan et rahat on oikeesti aivan lopussa ku on kaiken mailman laskua. ni appiukko rupes et siihen et mitä sä ostelet aina niitä uusia vaatteita,just joo olenhan ostanut tän kuluvan vuden aikana varmaa yhet housut itelle ja lapsille ostin viim.viikolla toppapuvut kirppikseltä.

ja olen siis hoitovapaalla ja olen palaamassa töihin ensivuoden alusta (en halua kommentteja töihin menosta yms.)
rahat kyllä riittävät ruokaan mutta emme ostele ylimääräisiä keksejä yms....
minä kun luulin et ne lapsenlapset ois ollu tärkeimpiä kuin jotku hiivatin kekesit tai muu tarjottava!?!

Osaapas olla tökeröä käytöstä aikuiselta ihmiseltä! Omat appivanhempani olisivat varmaan tuoneet pullat mukanaan, kun kerran kylään kutsutaan ja tietäisivät rahojen olevan tiukilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osaapas olla tökeröä käytöstä aikuiselta ihmiseltä! Omat appivanhempani olisivat varmaan tuoneet pullat mukanaan, kun kerran kylään kutsutaan ja tietäisivät rahojen olevan tiukilla.

ei sitä aina tuu mietittyä mitä sanoo, =)

Olenko mä ainoa, joka ei tajua ettei 2 euron keksipakettiin ole varaa? Mulle vieraanvaraisuus on tärkeää, joten pelkän kahvin tarjoaminen vaikuttaisi tylyltä. Ehkä nääkin vieraat kokivat olevansa ei-toivottuja kun ei haluta panostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja pakko sanoa:
Olenko mä ainoa, joka ei tajua ettei 2 euron keksipakettiin ole varaa? Mulle vieraanvaraisuus on tärkeää, joten pelkän kahvin tarjoaminen vaikuttaisi tylyltä. Ehkä nääkin vieraat kokivat olevansa ei-toivottuja kun ei haluta panostaa?
Mieleeni tuli myös se vaihtoehto, että tarjoomattomuudella haluttiin viestittää rahapulasta ja odotettiin appivanhemmilta rahallista apua.
Kun sitä ei annettu, niin loukkaannuttiin.

No mun mielestä kyllä suutuit turhasta... Tai siis ymmärrän kyllä sua, mutta ymmärrän myös appivanhempia, että jos olitte kutsuneet kylään, niin he varmaan olettivat saavansa jotain kahvin kanssa.
Ja vähän samoilla linjoilla olen kyllä "pakko sanoa" nimimerkin kanssa. Esim. Lidlissä maksaa hyvät keksit (jotain vaniljakiekuroita ) 0,85e, joten tuskin kenenkään talous menee tuosta keksipaketista nurin, ja niitä kun pitää jemmassa, niin että tarjoaa vain silloin kun on vieraita ni ei kellekkän tule pahaa mieltä. ;)
Mun mielestä on kans jotenkin tylyä tarjota pelkkää kahvia, varsinkin jos on kahville kutsuttu... Yllätysvieraat on sit asia erikseen.

Eihän sen aina tarvitse olla niitä keksejä, pyöräytät vaikka sämpylöitä, niin niistä saavat appivanhemmatkin suolapalaa kahvin kanssa.

Ei minusta tarvitse loukkaantua, mutta toisaalta ei tarvitse toisten kyyllä huomautella rahankäytöstäkään, jos siitä ei oikeasti ole mitään hajua.
Kerroitko heille asian oikean laidan, olisivat saattaneet suhtautua tilanteeseen toisin. :hug:

Mielestäni aika tökeröä käytöstä molemmilta.

Eli en kyllä tarjoisi kahviakan, jos ei mitään olisi sen kanssa tarjota, mielummin pyytäisin vaikka ulkoilemaan tmv. Tai leipoisin vaikka sämpylöitä, hiiva ei paljon maksa ja jauhoja varmaan löytyy kaapista. Saisihan siinä samalla koko perhe edullisen välipalan. Ei kai kenelläkään voi olla niin tiukkaa, ettei ole paria euroa laittaa vierastarjoiluihin??

Toisaalta eipä ollut appivahempienkaan käytös kovin kaunista, jos aletaan tuollaisessa tilanteessa toisen vaateostoksista vihjailemaan...

Jos oikeasti on rahat tiukilla, niin kyllä sitä mielummin ostaa niillä rahoillaan ruokaa kuin keksiä yms. Itte voi tietysti leipoa pakkaseen vierasvaraa ja voihan se tarjottava olla suolaista.

Lumiina tuossa mainitti Lidlin ja että siellä halpaa. No joka paikassa ei ole Lidliä :snotty: :D

Meillä ei ole koskaan vieraat jääneet käntyttä vaikka olisi miten tiukkaa ollut. Pakastimessa on varmasti jotain pullaa tai vähintään keksejä. Jos tekee vaikka pannarin, niin ei siihen kyllä kovin paljoa rahaa tarvi. Minä en edes kutsuisi kylään, jos ei olisi mitään tarjottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jos oikeasti on rahat tiukilla, niin kyllä sitä mielummin ostaa niillä rahoillaan ruokaa kuin keksiä yms. Itte voi tietysti leipoa pakkaseen vierasvaraa ja voihan se tarjottava olla suolaista.

jos leipoo vaikka kauralastuja kaurahiutaleista sitten...

Mutta siis vanhemmille ihmisille monille on ihan oikeasti kauhistus se ettei vieraille tarjota mitään kahvin lisäksi, se kun ennen aikaan oli todella paha etikettivirhe ja kahvisärvintä tarjottiin aina, ja tingittiin sitten vaikka muusta :/

Yhteistyössä