loukkaannunko ihan turhaan (appi ukon vihjailuista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
olen saanut neljä lasta 4.5vuoden sisällä ja jonkin verran tullut liikapainoa raskauksien myötä 20kg.
appi ukko aina vihjailee jos otan pöydässä tarjolla olevan keksin siis yhden. ikinä en ole enempää ottanut. aina kun käy meillä niin tuodaan jotain pullaa yms. (tietää että meillä' ei ole tarjottavaa) ja meillä ei ole tarjottavaa "varalla" kaapissa sen takia kun joutuu muuten heittämään kuivuneita jämiä pois.
nyt olen laihduttanut 15kg ja appiukko totesi vain että kyllä sun tarviis lenkkeillä vielä että jaksat hoitaa lapsia!
siihen samaan totesi että hän käy vähintään joka toinen päivä iltalenkillä.
hyvähän hänen on. en minäkään voi neljän lapsen iltatoimia jättää joka ilta miehelleni.

miehelle kun tästä sanoin niin hän sanoi ettei se varmaa mitään pahaa tarkota. mut ei musta hyvällekkään tollanen tunnu!

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
ja taas lapset tekosyynä jollekin kun ei voi tehdä jotain. sivuseikka onko se tarpeellista vai ei.

No tekosyy ja tekosyy, etpä voi oikeastikkaan lähteä lenkille/salille/jumppaan millon huvittaa kun on lapsia.

Vaikka painaisit 200 kiloa ja makaisit ketarat ojollaan sohvalla päivät pitkät, ei ole millään appiukoilla silti oikeutta tulla asiasta valittamaan. Munkin appiukko on hyvinkin hoikka ja urheilullinen mies, mutta eipä sieltä mitään kuittailua kuulu, vaikka olisi mulle "varaakin" kuittailla. Todella inhottavia tuommoiset tyypit, vaikea uskoa että olisi ihmisiä, jotka "hyvää hyvyyttään" tuommoisia laukois. Ehkä tarvis sen sun ukon tehdä asialle jotain jos kovin usein huomauttelee ja pahoitat siitä mielesi. Ei meillä ainakaan kuunnella puolison mollausta kenenkään suusta (paitsi siitä omasta joskus tietysti ;)).

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
ja taas lapset tekosyynä jollekin kun ei voi tehdä jotain. sivuseikka onko se tarpeellista vai ei.

No tekosyy ja tekosyy, etpä voi oikeastikkaan lähteä lenkille/salille/jumppaan millon huvittaa kun on lapsia.

tekosyy? jätätkö itse lapset miehelle joka ilta kun on nukkumaan menon aika? meilläki on neljä lasta ni ei se ole niin helposti tehty.
vielä kun liitetään uhma siihen nukkumaan menoon.

ja minulla ei ole kuitenkaan kuin 5kg "liikaa" painoa, niin ei tunnu hyvälle tollanen vihjailu!

No mä olen ottanut lapset mukaan lenkille.

Alkuperäinen kirjoittaja w:

No mä olen ottanut lapset mukaan lenkille.

Mutta siis asiaan, niin ei todellakaan ole appiukolla MITÄÄN oikeutta vihjailla tuollaista. Onnea vielä sen 5kg kanssa!

Pakko puuttua tähän "tekosyy" juttuun...
Itselläni tilanne että mies tekee töitä aamu 7 ilta 20-23 töitä + vielä vkl joitakin tunteja,minulla ei todellakaan ole mahdollisuutta päästä lenkille tai muutenkaan liikkumaan no ehkä sitten illalla kun tulee töistä mutta eipä sitä itsekkään jaksa siihen aikaan lähteä mihinkään kun on jo nukkumaanmeno aika.Tukiverkostoa ei ole ja lapsenvahtia ei ole vara hankkia sille aikaa...joten kyllä se on ihan oikea SYY ettei jotkut pääse liikkumaan....

Ja ap:lle onpas inhottava appiukko kun tuolla tavalla sanoo,ei osaa käyttäytyä niinkuin aikuisen ihmisen pitäisi....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen saanut neljä lasta 4.5vuoden sisällä ja jonkin verran tullut liikapainoa raskauksien myötä 20kg.
appi ukko aina vihjailee jos otan pöydässä tarjolla olevan keksin siis yhden. ikinä en ole enempää ottanut. aina kun käy meillä niin tuodaan jotain pullaa yms. (tietää että meillä' ei ole tarjottavaa) ja meillä ei ole tarjottavaa "varalla" kaapissa sen takia kun joutuu muuten heittämään kuivuneita jämiä pois.
nyt olen laihduttanut 15kg ja appiukko totesi vain että kyllä sun tarviis lenkkeillä vielä että jaksat hoitaa lapsia!
siihen samaan totesi että hän käy vähintään joka toinen päivä iltalenkillä.
hyvähän hänen on. en minäkään voi neljän lapsen iltatoimia jättää joka ilta miehelleni.

miehelle kun tästä sanoin niin hän sanoi ettei se varmaa mitään pahaa tarkota. mut ei musta hyvällekkään tollanen tunnu!

Ei kait tuo välttämättä liittynyt mitenkään painoon eli mistä loukkaannuit? Varmaan jokainen jaksaisi paremmin, jos kävisi lenkillä. Olettaen, että muut asiat esim. lepo ja ruoka on riittävää. Kaikki urheilua harrastavathan toitottavat ainakin meikäläiselle tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
ÄLÄ IKINÄ YRITÄ LUKEA MIEHIÄ RIVIEN VÄLISTÄ.. JOS SE SANOO ETTÄ SUN PITÄÄ LENKKEILLÄ ETTÄ JAKSAT HOITAA LAPSIA SE MYÖS TARKOITTAA SITÄ..

Mutta ei ne kenenkään lenkkeilyt ja lastenhoidot ja jaksamiset myöskään kellekään appiukolle kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
ÄLÄ IKINÄ YRITÄ LUKEA MIEHIÄ RIVIEN VÄLISTÄ.. JOS SE SANOO ETTÄ SUN PITÄÄ LENKKEILLÄ ETTÄ JAKSAT HOITAA LAPSIA SE MYÖS TARKOITTAA SITÄ..

Mutta ei ne kenenkään lenkkeilyt ja lastenhoidot ja jaksamiset myöskään kellekään appiukolle kuulu.

USKO NYT SITÄ MIESTÄS VAAN KAI SE ISÄNSÄ TIETÄÄ?? NÄÄ NYT YRITTÄÄ RIITAA VAAN TEIDÄN PERHEKUVIOIHIN..

joku laitto et ottaa lapset mukaan. meillä se järjestely ei toimi. kohta kasvuotias ei jaksa kävllä/olla seisomalaudalle niin kauanku lenkki kestää. vauva kun vie vaunut. isommat polkis kyllä pyörällä. eikä mulla ole ollut kunnossa mitään vikaa. mä en vaan enää rehellisesti sanottunajasa lähteä lenkille kymmenen jälkeen ku muksut nukkuu. vauva herää kuitenkin jo aamu viideltä, hyvällä' tuurilla kuudelta.

enkä ole koskaan valittanut etten jaksaisi olla lasten kanssa en miehelle saati appiukolle.
mies kun ei ole ikinä sanonut vanhemmilleen vastaan niin ei siltäkään tukea asiaan saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

USKO NYT SITÄ MIESTÄS VAAN KAI SE ISÄNSÄ TIETÄÄ?? NÄÄ NYT YRITTÄÄ RIITAA VAAN TEIDÄN PERHEKUVIOIHIN..

Et vaikuta viisaalta ku sulla on Caps Lock-vamma.

En minäkään ole koskaan valittanut, etten jaksaisi olla lasten kanssa. Miksi silti pitäisi loukkaantua, jos joku sanoo lenkkeilyn auttavan jaksamiseen ja suosittelee sinullekin. En tosiaan ole edes älynnyt loukkaantua.

Yhteistyössä