Loukkaantuisitko, jos kaveri ei pyytäis synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmeissään

Vieras
Siis kyseessä kahdet eri synttärit, joihin ei saatu/ ei olla saatu kutsua. Me ollaan vuosikaudet käyty AINA toistemme lasten synttäreillä (meillä samanikäiset lapset) ja nyt ihmettelin kun kutsua ei kuulunut. Laitoin viestin, että koska pidetään, kun tiedossa toisetkin lastenkutsut lähiaikoina. Sain vastaukseksi, että ne kuule pidettiin jo ja oli kuulemma niin paljon lapsia kutsuttu, että ei nyt sitten tälläkertaa kutsua saatu.
Ollaan sydänystävät lapsuudenajoista lähtien ja asumme eri paikkakunnalla, joten piipahtaminen siellä esim. työpäivän päälle on aika työlästä. Synttärit siis pidettiin viikonloppuna, joten oltais ihan hyvin päästy tulemaan.
Itselleni ei ole tullut mieleenikään, etteikö heitä kutsuttaisi oman lasten synttäreille...

No nyt kaverini mies täyttää pyöreitä, mutta ei olla kutsua sinnekään saatu vaikka tiedän, että kutsuja on jo jonkun aikaa suunniteltu, päivästä vaan ei ole ollut mitään puhetta eikä myöskään liioin annettu ymmärtää että kutsu tulee sitten aikanaan.

Loukkaantuisitko tällaisestä?

"Sain vastaukseksi, että ne kuule pidettiin jo ja oli kuulemma niin paljon lapsia kutsuttu, että ei nyt sitten tälläkertaa kutsua saatu. "

Juu eikähän se ystävyys ole jo eletty, jos tuollainen viesti tulee.
:hug:

Olisiko mahdollista, että olet itse loukannut kaveriasi jotenkin ja hän ei oikeasti siitä syystä halua teitä juhliin?

Jos et ole loukannut, niin aika omitusta käytöstä kaveriltasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
"Sain vastaukseksi, että ne kuule pidettiin jo ja oli kuulemma niin paljon lapsia kutsuttu, että ei nyt sitten tälläkertaa kutsua saatu. "

Aivan. Unohda heidät. :hug:

loukkaantuisin.. itse en ole saanut kutsua kummipoikani synttäreille eikä enää kelpaa mun joululahjatkaan :(

ja asiasta olen yrittänyt keskustella mutta syytä ei vaan löydy..

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:

Tuolta valitettavasti minustakin kuulostaa...

No ei olla omasta mielestämme millään tavoin loukattu heitä, viimeksi kun nähtiin, oli ihan hilpeät tunnelmat.
Miehenikin ihmetteli, että oliko ne kutsut nyt yhdestä lapsesta kiinni ettei muka yksi olisi enää joukkoon mahtunut. Lapsetkin odotti niitä innolla, kun menin aikaisemmin kun tiesin tästä, sanomaan, että kohta ne synttärit on ja päästään käymään kylässä siellä. Nyt kun tiedän, en ole raaskinut lapsille asiasta mitään sanoa, pettyisivät kyllä melkoisesti... ehkä unohtavat koko asian?

Ihmettelisin ainakin syvästi. Joku tuossa on taustalla, joko sinä olet tehnyt hänen mielestään jotain väärää tai sitten hän on vaan kyllästynyt sinuun.

No, meidän tytön synttäreille kutsuttiin tytön omia kavereita, ei mun kavereiden/perhetuttujemme lapsia eikä mun sukulaisten lapsia, vaikka vielä viime vuonna kutsuttiin tuttavaperheet ja sukulaiset lapsineen.

Ei olla vihaisia tms, ei vaan jakseta järjestää isoja juhlia, ja annoin tytön valita itse ketkä tahtoo kutsua. Eikä kukaan mun tietääkseni ole meille tuosta loukkaantunut :)

Meillä oli pari vuotta sitten vastaavanlainen tilanne.Aiemmin oltiin kylästelty ja jutusteltu tiheään ja käyty aina toistemme lasten synttärit.Kerran oltiin jo lahjakin valmiiksi ostettu,mutta eipä meitä kutsuttukaan.Eikä ole sen jälkeen kutsuttu,edes kylään.Olen pari kertaa kysynyt heitä käymään,mutta ei ole sopinut ja pari kertaa kysynyt,että oletteko kotona,voitais tulla piipahtaan,mutta ei ole silloinkaan sopinut.Eikä ole mitään uuttaa ajankohtaa ehdotellut.Joten that´s it.Joskus tavataan ohimennen ja on kuitenkin ihan yhtä ystävällinen kuin ennenkin.En tiedä vieläkään mikä tuli.Vissiin ei enää seura kelvannut =/

No mitä mun pitäis tehdä? Kysyä suoraan (jolloin ehkä tekisin kärpäsestä härkäsen) vai unohtaa koko juttu? Saattaahan se miehen synttärikutsu vielä tullakin.
Ja kuitenkin sain tänään siltä ystävältäni ystävänpäiväkortin, joten jos haluais erossa pysyä, ei kai olis lähettänyt...?

siis jos te kaksi olette hänen mielestään ystäviä, mutta lapset eivät niinkään? Ehkä he asuvat lapsuudenpaikkakunnalla jossa paljon tuttuja. tai siis lähellä omaa sukuaan ja siten paljon vieraita jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkaako lapset olla jo sen ikaisia, etta itse paattavat keta kutsutaan? Eli jos synttarisankari onkin halunnut vain luokkakaverit tmv. synttareilleen?

Voi olla sitten niin. Mutta hän on pitänyt erikseen ns. kaverisynttärit ja sitten synntärit jossa suku yms. ja me ollaan oltu aina noissa jälkimmäisissä. Ollaan lisäksi yhden heidän lapsensa kummeja.