Loukkaantuisitko tästä? Miten toimisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madreliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Madreliini

Vieras
Tilasin kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita ihmiseltä kuka jälleenmyy kys.tuotteita ja saa niistä itselleen pienen provikan. Meillä on iso perhe ja tilaukseni on 180€:n arvoinen. Tuotteet maksetaan myyjälle kun otan ne vastaan.

Nyt myyjä ilmoitti, että ei uskalla tilata noin paljolla ja haluaa rahan etukäteen tililleen.
En tunne häntä hyvin ja minusta noin ei kuulu toimia, hänellä on palautusoikeus tuotteille, voisihan joku tuote olla esim. Pettymys, jonka haluan itse palauttaa ja maksaa sitten vain siitä mitä otan vastaan. Toki olen tehnyt tilauksen harkiten ja sillä mielellä, että otan ne kaikki, mutta maksaisin vasta kun ne näen. Mikään ei muutoin turvaa ostostani.

Miten te toimisitte?
Minua loukkasi tuo jonkin verran, sellainen epäluottamuslause minua kohtaan, tai siltä se tuntuu. Antoi myös ilmoituksessaan niin ymmärtää aivan selvästi.
Toisekseen jo osa tuotteista on loppuunmyyty kun tilaukseni ei ole mennyt eteenpäin, herättää kummastusta miksi sitten summa on yhä sama?

Käytin tilaukseen paljon aikaa, pohdin ja laskin kaiken, suunnittelin hyvän kokoonpanon juuri itselleni. Siksi ottaisi päähän peruuttaakaan. Mietin saisinkohan kys.tilauksen muuta kautta kertomalla tämän?

En uskalla minäkään laittaa tuollaista summaa kenenkään tilille lepäämään, eri jos menisi suoraan yritykselle, jonka tuotteita hän myy.
En ole koskaan tälle ihmiselle mitään sellaista tehnyt, että luottamus olisi jotenkin mennyt. Päinvastoin olen auttanut hänen perhettään minkä olen pystynyt.
Tässä kiitos. :(

Noniin, olisiko jollakulla vinkkejä mitä tekisin ja mitä vastaisin?

Mitä olen itse tilaillut ja ollut esim. kutsuilla, on ihan yleinen käytäntö, että tavarat maksetaan heti (muissakin kuin kosmetiikkatuotteissa), eikä edustajan tarvitse tilata ensin omilla rahoillaan ja odotella sen jälkeen että ostajat maksavat hänelle. Edustaja siis oikeasti joutuu ne tuotteet maksamaan tilauksen tehdessään, ja eihän hänellä välttämättä edes ole itsellään rahaa maksaa kaikkien asiakkaiden ostoksia, jos useampi ihminen tekee satasen tilauksia tai kalliimpiakin.

Ja noista loppuunmyydyistä tuotteista, mun tuntemat myyjät ostavat itselleen varastoon joitakin tuotteita joiden tietävät loppuvan heti kun tulevat myyntiin, ja ostajat saavat sitten ostaa ne heiltä vaikka päävarastosta tuote olisi jo loppuunmyyty.

Sinuna en loukkaantuisi, mutta kysisin että saako niitä loppuunmyytyjä enää, ja jos ei saa, mikä on tilauksen lopullinen summa kun poistaa niiden loppuneiden hinnat.

Tilaukseeni, vaan ne tulee laskulla hänelle ja niissä on palautusoikeus.
Siksi ihmettelen tuota.

Kiitokset vinkeistä. Käyn katsomassa heidän sivuaan ja teen tilauksen sitten itse jos se on mahdollista. :)
Ei ole ollut mitään kutsuja tmv.joista olisin saanut mitään tositetta, että olisin tilauksen edes tehnyt, siksi arveluttaa maksaakaan henk.koht. tilille noin isoa summaa.

En mäkään kyllä maksaisi edustajan tilille tuollaista summaa. Sitäpaitsi rahat annettaan vasta, kun tuote on itsellä. Kuulostaa sille, että tuo edustaja on itse raha- pulassa ja haluaa sinulta "lainaa".

Ei kuulosta kovin pätevältä myyjältä, jos parin sadan tilausta pitää isona.

Ja jos käytäntö on se, että tavarat ja raha vaihtavat samaan aikaan omistajaa niin ei ollut kovin fiksua myyjän kysyä etukäteismaksua.

Sinua loukkaa moinen "epäluottamuslause" sinua kohtaan, mutta sinäkään et uskalla laittaa tuota rahaa myyjän tilille..? Eli et luota ja sinulla on tällainen "epäluottamuslause" myyjää kohtaan :D

Mun mielestä jos myyjä sanoo suoraan ettei uskalla noin paljolla tilata ilman etukäteismaksua, niin voit huoletta vastata hänelle että et uskalla noin isoa summaa maksaa näkemättä ensin tuotteita. Molemminpuoleinen epäluottamuslause. :D

Jos voit tilata itse ilman välikäsiä niin tee niin...

[QUOTE="Alkup";28588308]Tilaukseeni, vaan ne tulee laskulla hänelle ja niissä on palautusoikeus.
Siksi ihmettelen tuota.

Kiitokset vinkeistä. Käyn katsomassa heidän sivuaan ja teen tilauksen sitten itse jos se on mahdollista. :)
Ei ole ollut mitään kutsuja tmv.joista olisin saanut mitään tositetta, että olisin tilauksen edes tehnyt, siksi arveluttaa maksaakaan henk.koht. tilille noin isoa summaa.[/QUOTE]

Vaikka myyjä saa laskun, niin sitäkin on paha maksaa, jos itsellä ei ole riittävästi rahaa ja ihmiset makselevat vasta eräpäivän jälkeen (tai ei ollenkaan), aina on niitä joilla ei ole mikään kiire. On kurja alkaa muutama päivä ennen eräpäivää soittelemaan läpi niitä ihmisiä, jotka eivät vielä ole maksaneet. En ole itse mikään myyjä, mutta ymmärrän oikein hyvin jos haluaa maksun etukäteen, koska kaikki ostajat eivät ole kovin tunnollisia.

Voit varmaan pyytää tositteen, luulisi että sillä on niitä jemmassa tilaajia varten.

Tietysti firmansivuilta varmaan löytyy joku keino tilata muuta kautta, vaikkapa toiselta myyjältä, joka ehkä suostuu tilaamaan ennen maksua :)

[QUOTE="Alkup";28588362]Sillä myyjä voi aina palauttaa tuotteet eli ei itse joudu ottamaan mitään riskiä. Minä taas ottaisin rahallisen riskin.

Siksi näin.[/QUOTE]

Kyllä sullakin on palautusoikeus, joko myyjän kautta tai suoraan firmalle. Voithan sä kysyä suoraan firman asiakaspalvelusta, miten systeemi toimii ja mitä mieltä ne on.

Mun mielestä siinä ei silti ole mitään epäilyttävää tai erikoista, että myyjä ei tilaa tavaraa ennen kuin rahat on tilillä, sillä tavalla varmistaa että on sitte ne rahat laskun maksamista varten.

Peru tilauksesi.. Voit liittyä vaivatta myös itse noihin esim avoniin. Saat alennukset sitten itsellesi ym, kannattaa! Esim avonissa kun tilaat väh 80e saat alennusta sen verran että maksat vain 60e ;)

Yhteistyössä