Loukkaantuisitteko te tällaisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rinkeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rinkeli"

Vieras
Järjestetätte juhlat, joihin kutsutte paljon väkeä. Yksi parhaimmista ystävistänne sanoo, ettei pääse tulemaan. Käy lopulta ilmi, että syy sille ettei voi tulla on se, että juhliin on tulossa vanhoja yhteisiä kavereitanne, joita ystävänne ei ole nähnyt vuosiin. Omien sanojensa mukaan ystävä ei kykene tulemaan, sillä ajatus vanhojen tuttujen kohtaamisesta ahdistaa häntä aivan liikaa, sekä ystävänne sisäisten muutosten että hänen ulkonäkömuutostensa vuoksi. Ystävä on käynyt läpi ison kriisin elämässään, ja on hyvin epävarma itsestään ja myös ulkonäöstään.

Loukkaantuisitteko?

Oletko sinä siis tämä epävarma ystävä?

En loukkaantuisi, mutta yrittäisin kyllä rohkaista epävarmaa kaveria tulemaan sittenkin. Ei kuulosta normaalilta, että on niin epävarma ulkonäöstään, ettei voi kavereitten juhliin tulla.

[QUOTE="eee";25394032]Oletko sinä siis tämä epävarma ystävä?

En loukkaantuisi, mutta yrittäisin kyllä rohkaista epävarmaa kaveria tulemaan sittenkin. Ei kuulosta normaalilta, että on niin epävarma ulkonäöstään, ettei voi kavereitten juhliin tulla.[/QUOTE]

Ulkonäkö ei ole ainoa syy, mutta toisaalta se on sellainen syy mitä ei voi kovin hyvin peitellä, eli muut näkevät sen heti.

Ystävä olen tietenkin minä. Ei tämä varmaan normaalilta kuulostakaan, minulla on ahdistuneisuushäiriö. Ajatuskin juhliin menosta tuntuu täysin ylivoimaiselta.

Tollaset sosiaaliset tilanteet ovat todella vaikeita ihmiselle jolla on ahdistuneisuushäiriö. Ja siihen vielä lisättynä oma epävarmuus niin en todellakaan loukkaantuisi jos tälläinen ystävä ei juhliini tulisi. Olisin hieman ehkä pettynyt koska haluaisin että ystäväni voisi elää kuten minä ja olla sinut itsensä kanssa. Siis olisin pettynyt ystäväni puolesta en omasta puolestani.

Yhteistyössä