Loukkaanunko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitivaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitivaan"

Vieras
Elikkäs, minun tyttäreni kummi, joka on ennen ollut todella tunnollinen kummi ja ystävä. Pitänyt paljon yhteyttä ja kysellyt tyttäreni kuulumisia yms. Sai viikko sitten lapsen ja jo raskausaikana yhetydenpito väheni kokoajan, ei enää soittanut ei edes vastannut puhelimeen kun yritin soittaa, eikä tullut katsomaan tyttöä (meidän hankala mennä kylään heille koska ei ole autoa.). Nyt kun poika on syntyt niin hänelle ei koskaan käy että mennään kyllään, kun olisin saanut järjestettyä meille auton. Ymmärrän kyllä että ovat vasta vähän aikaa sitten päässeet sairaalasta, mutta heillä ravaa muutakin porukkaa kylässä joka ikinen päivä, mutta me emme voi koskaan mennä. Kysyin tänään että voitaisiko huomenna aamupäivästä mennä niin ei käy koska heille on huomenna päivälle menossa jotain vieraita. Olen pitänyt tätä naista aina todella hyvänä ystäväni ja hyvänä kummina, ollaan kuitenkin tunnettu lapsesta asti. Mutta alkaa tosissaan ottaa pannuun tämä miten lapsen saaminen hänet muutti!! Olenko teistä lapsellinen kun loukkaannun tälläisestä?

No kyllä olet, anna toisella aikaa päästä sinuiksi vauva-arkeen. Siellä ravaa varmaan nyt alkuun sukulaisia ihan riesaksi asti ja joskus pitäisi ehtiä lepäämäänkin.. Tuollainen kylään tuppaaminenkin voi jotain ärsyttää.

Olet lapsellinen. Eikös se ole ihan selvä, et toinen on vasta saanut OMAN lapsen. VIIKKO sitten ja heti pitäs olla palvomassa sun mukulaasi..

Toivottavasti olet provo.

Otsikkosi kertoo paljon. Jos joudut oikein miettimään, kannattaako loukkaantua, silloin jo tiedät, että ei kannata.

Viikko sitten sai lapsen, eikä KOSKAAN käy, että menette kylään? Ja hei, heillä voi olla vieraina sukulaisia/tuttavia yms. jotka eivät vain ymmärrä toiveista huolimatta pysyä poissa, joten heille on helpotus, että sinulle edes kehtaa sanoa suoraan, etteivät vielä jaksaisi nähdä. Se siis voi tarkoittaa ihan vain hyvääkin, älä painosta äläkä loukkaannu suotta.

Kyllä, loukkaannuit turhasta! Mietippä mikä elämän muutos, varsinkin jos esikoinen kyseessä, perheellä on ollut, vauva viikon ikäinen ja sinä koko ajan tuputat itseäsi kylään kun äiti on väsynyt jo muistakin vieraista, jotka kenties ovat sukulaisia...

herranjestas, viikko! pysy poissa, todellakin! on varmasti väsynyt, opettelee uutta tilannetta. Antaa niiden nyt rauhassa totutella. Mene vaikka kuukauden päästä! Ja tajua nyt että se sen vauva on keskipiste sille, ei sun tyttös.

Kai mä sitten loukkaanun turhasta. Mutta kun tiedän että heillä ravaa muitakin kavereita ja minä olen sentään luullut että ollaan hyviä ystäviä. Eikä tää nyt ole ainut juttu että ei voida mennä sinne kylään. Vaan toi että ei enää pitkään aikaan oo vastannut mulle puhelimeen ja minä soitan ehkä muutaman kerran kuukaudessa enkä todellakaan joka päivä. Ja kun ennen on meidänkin elämä kiinnostanu. Mutta ei enää kysy että mitä tytölle kuuluu tms.

ja en mä nyt oletakkaan että tyttö olis mikään keskipiste, mutta oli mun tyttö hänelle tosi tärkeä ennen. ja voisi nyt edes kohteliaisuudesta kysyä että mitä tytölle kuuluu vaikka ei sitte tosissaan kiinnostais.

Mutta tää nainen ei ees ilmottanu mulle että lapsi on syntyny. Hän oli meillä ensimmäisten joukossa kelle soitettiin sairaalasta.

Mutta no kai mä sitte vaan loukkaannuin nyt turhasta. En mäkään sitten viitti enää kysellä heidän kuulumisia kun ei edes voi kertoa vaikka kysyn. Ja on se mullakin tyttö vielä pieni 8kk, niin ei muitten elämä kiinnosta.

[QUOTE="äitivaan";23627553]Mutta tää nainen ei ees ilmottanu mulle että lapsi on syntyny. Hän oli meillä ensimmäisten joukossa kelle soitettiin sairaalasta.

Mutta no kai mä sitte vaan loukkaannuin nyt turhasta. En mäkään sitten viitti enää kysellä heidän kuulumisia kun ei edes voi kertoa vaikka kysyn. Ja on se mullakin tyttö vielä pieni 8kk, niin ei muitten elämä kiinnosta.[/QUOTE]

Edellytätkö ihan oikeasti, että juuri vauvan saaneen pitää oll erityisen kiinnostunut sinun 8 kk ikäisestä lapsestasi?

[QUOTE="äitivaan";23627500] Eikä tää nyt ole ainut juttu että ei voida mennä sinne kylään. Vaan toi että ei enää pitkään aikaan oo vastannut mulle puhelimeen ja minä soitan ehkä muutaman kerran kuukaudessa enkä todellakaan joka päivä. Ja kun ennen on meidänkin elämä kiinnostanu. Mutta ei enää kysy että mitä tytölle kuuluu tms.[/QUOTE]

Ok, no on asiassa ehkä sitten jotain muutakin kuin oman pesän rakennusvaihe. Mutta odota silti vielä edes hetki, että ne vauvahuurut ovat haihtumaan päin ja kokeile uudelleen yhteydenpitoa, silloin saat varmemmin tietää, onko joku vialla.

[QUOTE="vieras";23627570]Edellytätkö ihan oikeasti, että juuri vauvan saaneen pitää oll erityisen kiinnostunut sinun 8 kk ikäisestä lapsestasi?[/QUOTE]

Juuri laitoin että ei tarvitse olla mikään keskipiste mutta voisi sitä kuulumisia kysellä vaikka ei sitten todellisuudessa edes kiinnosta. Kyllä mäkin kyselin heidän kuulumisia vaikka tyttö oli ihan pieni. Tämä nainen oli kuitenkin minun yksi läheisimmistä ihmisistä.

minusta tuo kaveri käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan jos muiden kavereiden seura kelpaa muttei sinun, jos ette voi mennä edes tervehdyskäynnille katsomaan uutta vauvaa,,,
oletko aiemmin ehkä tietämättäsi loukannut häntä jotenkin jos ei halua olla tekemisissä ?

[QUOTE="mama";23627595]minusta tuo kaveri käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan jos muiden kavereiden seura kelpaa muttei sinun, jos ette voi mennä edes tervehdyskäynnille katsomaan uutta vauvaa,,,
oletko aiemmin ehkä tietämättäsi loukannut häntä jotenkin jos ei halua olla tekemisissä ?[/QUOTE]

En ainakaan tietääkseni enkä ainakakaan tarkoituksella. Mä järjestin hänelle vauvakutsutkin, eikä niistäkään kiitosta kuulunut.
Harmittaa vaan ihan älyttömästi että olen "menettänyt" hyvän ystävän. Ja koska huomaan että me emme ole hänelle yhtä tärkeitä kuin muut hänen kaverinsa.

[QUOTE="äitivaan";23627616]En ainakaan tietääkseni enkä ainakakaan tarkoituksella. Mä järjestin hänelle vauvakutsutkin, eikä niistäkään kiitosta kuulunut.
Harmittaa vaan ihan älyttömästi että olen "menettänyt" hyvän ystävän. Ja koska huomaan että me emme ole hänelle yhtä tärkeitä kuin muut hänen kaverinsa.[/QUOTE]

Onko muilla kavereilla lapsia?

Yhteistyössä