Loukussa :-( Vaikeista vaikeimpia valintoja elämäässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP apua vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP apua vailla

Vieras
Tiedän, että omia valintojani vain voin syyttää tästä tilanteesta, mutta kuitenkin olo on niiin surkea ja voimaton. Olisin erittäin iloinen kaikista neuvoista ja näkökannoista.

Olemme mieheni kanssa olleet viitisen vuotta yhdessä, joista kolme vuotta naimisissa. Asumme omistusasunnossa, josta yhteistä velkaa. Elämämme on tasaista ja rauhallista ja omalla tavallaan hyvin onnellista. Emme riitele ollenkaan. Hasuttelemme ja juttelemme paljon. Olen miehelleni koko maailma ja tiedän hänen rakastavan minua suunnattomasti ja hän olisi valmis tekemään mitä vain vuokseni. Hänellä ei ole ystäviä (sellaisia joita näkisi tai viettäisi heidän kanssa aikaansa) eikä hän pidä juuri yhteyttä perheeseensä vaikka välit on ihan ok eikä ole mitään draamaa. Hän käy päivät töissä ja kaiken muun ajan hän viettää minun kanssani. Minun perheeni pitää miehestäni erittäin paljon ja heidän tykönään vietämmekin aika paljon aikaa. Minun perheeni on siis hänelle paljon läheisempi kuin hänen omansa.

Ongelma on siinä, että meillä ei harrasteta seksiä. Ei ollenkaan tai no kyllä me viimeksi noin vuosi sitten olimme sängyssä mutta sekin minusta tuntui todella väkinäiseltä. Miestä ei vaan haluta. Alussa meillä meni muutama kuukausi ihan hyvin sängyssä, mutta sitten se lopahti ja aina vaan on mennyt huononpaan suuntaan. Nyt tahti on noin 1-2 kertaa vuoteen.

Minä olen aina ollut hyvin seksuaalinen ja tarvitsen paljon seksiä ja siihen liittyvää "hankaussähköä". Sen myös sanoin miehelle kun rupesimme seurustelemaan ja silloin mies sanoi et "no problem".

Nyt on ruvennut kaduttamaan päätös jatkaa suhdetta seksi ongelmista huolimatta. Jotenkin vain ehdin rakastumaan mieheeni ja hänen luonteeseensa, enkä tajunnut ajoissa lähteä suhteesta. Nyt se on myöhäistä. Esikoinen on tulossa ja en missään nimessä haluaisi "isätöntä" lasta tai riistää mieheltäni sitä iloa että voi olla lapsensa elämässä päivittäin. Tämä raskaus on molemmin puolin kauan odottettu ja haluttu. Ja juu, ei saanut seksistä tämä alkuaan vaan hedelmöityshoidoilla.

Ja se ajatus, että mieheni jäisi erottuamme aivan yksin riipii sydäntäni. näen sieluni silmin kuinka hän kävisi vain töissä ja olisi kaikki illat yksin kotona seuranaan vain telkkari ja tietokoneen pasianssi :-( Ei ketään kuka soittaisi tai välittäsi.

Myös rahallisesti olisi mahdoton erota, sen verran paljon velkaa meillä on.

Henkisesti vain en enää ole tässä suhteessa mukana. Näen unia muista miehistä ja ihanasta seksistä ja meinaan kuolla kosketuksen puutteeseen. Joka päivä mietin lähtöä ja samalla tunnen huonoa omatuntoa ajatuksistani.
Tunne olevani loukossa ja minua ahdistaa. En saa enää nukutttua ja tunnen kuinka masennus hiipii elämääni...

Koettakaa vaan yrittää puhua asioista, kerro miehelle kaikki miltä sinusta tuntuu ja yritä saada selville että miksi mies ei halua.. Tsemmpiä teille ja onnea odotukseen!!

Voi miten hankala tilanne. Oletko keskustellut seksiasiasta miehesi kanssa viime aikoina?

Joku viisaampi nyt kommentoimaan, itse en osaa muuta kuin lähettää kovasti empatiaa sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja emps:
Voi miten hankala tilanne. Oletko keskustellut seksiasiasta miehesi kanssa viime aikoina?

Joku viisaampi nyt kommentoimaan, itse en osaa muuta kuin lähettää kovasti empatiaa sinulle.

Keskusteltu on ja paljon. Mies ymmärtää minua ja toivoo kovasti että voisi vastata tarpeisiini, mutta ei vaan pysty :-( Kun ei haluta niin ei haluat. potenssi lääkkiestä ei ole apua, koska potenssissa ei vakaa vaan halussa. Ei ne ihme pillerit halua tuo, ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Olikos se lapsettomuus lähtöisin miehestä?

Tunteeko mies olevansa "hyödytön" kun lapsi sai alkunsa hedelmöityshoidoilla?

Ei, vika täysin minussa. Miehessä ei mitään vikaa. Minulla putket tukossa ja siksi mentiin hoitoihin.

Olenko aivan väärässä, vai onko olemassa joitain seksi-terapioita tms. en nyt muista nimitystä.. Kyllähän se on iso ongelma parisuhteessa, jos seksi ei siihen kuulu. Pystyttekö keskustelemaan asiasta ihan avoimesti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaatuuko maailmasi vieraalla miehellä? Jos seksi on ainoa mikä puuttuu suhteesta niin hae se muualta.

Tätä olen miettinyt joskus yön pimeimpinä tunteina :-( En usko, että kestäisin sitä syyllisyyttä ja sitä ajatusta jos jäisin kiinni, kuinka se sattuttaisikaan miestäni.

Seksittömiä suhteita on paljon. Meilläkin on kaikin puolin mahtava pari suhde, mitään emme vaihtaisi ja puhumme aivan kaikesta. Mutta seksiä meillä on vähän puoleisesti. Meillä onneksi molemmat on ns. vähemmän seksuaalisia ihmisiä ja meille on ihan ok elellä näin tekemättä asiasta isompaa numeroa. Mutta teillä sen sijaan on kuitenkin kaksi erinsorttista ihmistä mitä seksuaalisuuteen tulee. Ja niinpä teidän kannattaisi kyllä lähteä hakemaan ratkaisua tilanteeseen. Pariterapiaa tai ihan lääkärilläkin voi käydä juttelemassa.

Muista, että monessakin suhteessa käydään läpi tuo vaihe, että ouoliso tuntuu enemmän maailman parhaalta kaverilta kuin seksiä tihkuvalta puolisolta. Mutta vuosiin ja vuosikymmeniin mahtuu niin paljon monenlaisia vaiheita, että ehditte pian taas kokea niitä hienoja ja hurmaavia aikoja ja vielä moneen otteeseen. Joskus pitää asioiden mennä vähän persiilleen että mahtavat ajat tuntuu taas sitten tosi speciaalilta ;) elämää se vain on!

Alkuperäinen kirjoittaja dk:
Olenko aivan väärässä, vai onko olemassa joitain seksi-terapioita tms. en nyt muista nimitystä.. Kyllähän se on iso ongelma parisuhteessa, jos seksi ei siihen kuulu. Pystyttekö keskustelemaan asiasta ihan avoimesti?

Keskuteluyhteyksissä ei ole mitään vikaa, kaikesta voidaan puhua.

Mies kuulostaa hyvältä puolisolta, mutta onhan seksi aika iso pala suhdetta...Jotenkin jää tunne, että minä yrittäisin jatkaa. Mutta tuollaisena liittonne ei tule jatkumaan kovin kauan. Toki seksittömiäkin ajanjaksoja pienen vauvan perheessä voi olla, mutta ei se voi olla avioliitossa jatkuva tila. Onko miehelläsi jotain selvittämättömiä ongelmia, jotka johtavat seksittömyyteen?
Tunnen vähän vastaavan tapauksen ja nainen on kyllä aika onneton kaverisuhteeseen miehensä kanssa. Mutta lapsen takia yhdessä ovat -kuudetta vuotta kämppiksinä elävät.

onko miehesi mieshormoni tasoja tutkittu kun ne halut nyt niin kadonnu on? (ei oikees normaalia) liittyykö lapsettomuuteen jotain mikä lukinnut miehesi seksuaalisuuden ja tai menneisyyteen jotain mikä hänellä liittyy äitiyteen ja lapseen (raskauteesi) oletteko jutelleet miksi häntä ei haluta?

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Minkä luulet olevan syynä siihen, että miehesi ei halua seksiä?

En osaa sanoa, kaikkia mahdollista on tullut mietittyä :-( En ole muuttunut suhteen alkuajoista, eli minkään painon nousun yms. syyksi ei voi laittaa.

Yhteistyössä