löysät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lantionpohjat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lantionpohjat

Vieras
aattelin pistää alulle tsemppilistan meille ""löysiksille"", kun aika ajoin asiasta tääläkin keskustellaan. Mulla suurinpiirtein vuosi synnytyksestä takana, eppari tehtiin, muuten ihan ok mut tikit repes ennen aikojaan innokkaan istumisharjottlun tuloksena. haava kyllä parani sitten ihan hyvin. Alkuunsa jaksoin tehdä lantionpohjalihasharjotuksia (aina kun nukutin vauvaa :), sitten hommasin smartball kuulat ja kauhukseni totesin että ne ei pysyny ollenkaan sisällä vaikka olin kuvitellu että lantionpohja kuitenkin on jonkinlaisessa kunnossa, aktiivinen liikkuja kun olen.
Lapsen kanssa vuosi vei mennessän, harjoitukset jäi. Nyt sitten loppukesästä aloin taas juoksemaan kun imetys loppui. Taas muistutti lantionpohja olemassaolollaan, jos pissarakossa oli vähänkään mitään ni loppulenkki oli tuskaa.
Silloin päätin että asialle on tehtävä jotian.

Hommasin sitten Instrusta Aquaflex-kuulat. Ne on pienemmät (ja kalliimmat) ja kevyemmät ja muutenkin käytöltään erilaisemmat kuin smartball-kuulat, pystyy lähteä harjotukseen semmonenkin jolla smartball on vain unelmaa. Nyt oon viikon käyttäny kaikkein alimmalla ""tasolla""olevaa kuormistusta. Ekana päivänä kuula pulpahti pois samalla lailla kun smartball:kin. Sitten koetin seur. kerran aamulla ohjeiden mukaan (illasta lihaksetkuulemma väsyneet) ja kappas, sain jopa käveltyä hiukkasen. Nyt siis viikon käytön jälkeen voin harkita ensimmäisen painon lisäämsitä:). Olen YLPEÄ itsestäni...heh. Luullakseni saattoi olla tekniikkakin väärä, jännitin lantionpohjan lihaksien lisäksi vielä varmaan vatsalihaksia jotka taas aih. painetta alaspäin, joten ihmeköts kun pallot pulppii ulos. Mutta että eteenpäin mennään.

Muiden kokemuksia?

Juu, olihan siinä opettelua alussa pitää nämä Smartballit sisässä kahta askelta pitempään.
Nyt onnistuu vaikka pidemmällä lenkillä kuulien kanssa liikuskelu. Sitkeä 5 kk harjoittelu on tuonut tulosta. Joten ei kannata luopua eka viikon jälkeen tuloksia saamatta.

Yhteistyössä