Löysin itsestäni "etsintäkuulutuksen" paikallislehdestä (ota yhteys poliisiin), tuntuupa mukavalta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimänä

Vieras
Olen nyt sitten kuin suuren luokan rikollinen tässä. Pyöräilin loppuviikosta viime viikolla, kun oli niin hienot ilmat. Ajoin pyörätieltä ns. piha-/risteysalueelle, josta tuli nainen lastenrattaiden kanssa rakennuksen takaa eteeni. En huomannut yhtään häntä mutta sain jarrutettua sen verran, että osuin vain kevyesti vaunujen etuosaan. Mitään tömähdystä ei tullut, lapsi ei säikähtänyt vaunuissa, vaan vaunu humpsahti pehmeästi etupyöräni edellä muutaman senttiä eteenpäin. Minä tietysti silti säikähdin kovasti ja pyytelin anteeksi naiselta monta kertaa. Nainen sanoi ok, ei se mitään, ja kun ei mitään pahempaa kerran sattunut niin jatkoin anteeksipyyntöjen jälkeen matkaa. (En kyllä vieläkään tiedä oliko syy minun..).

No, nyt sitten tänä aamuna odottikin paikallislehdessä kiva yllätys - pienellä palstalla oli teksti, jossa kuvailtiin tapahtunut ja minun tuntomerkit ja pyydettiin soittamaan poliisin numeroon selvittääkseni asian. Onpas tosi kiva fiilis..

Meet ja sanot että ilmestyi talon takaa yhtäkkiä eteen, ei ollut syysi.

Kai se on sitten mentävä/soitettava. Onpa vaan tosi kurja fiilis. Olisihan hän voinut siinä sanoa että haluaa kyllä nyt selvittää asian ja kenen syy tämä oli..? Miksi jälkeenpäin tekee tuommoista että toisesta oikein pikkukaupungin paikallislehteen ilmoitus kuin jostain rikollisesta. Todella pettynyt fiilis ja jotenkin nöyryytetty olo. En minä kenellekään mitään pahaa ole halunnut.

:O:O What the fuck?! No, kannattanee nyt soittaa sinne ja selvittää asia. Jos sinne on vaikka joku hullu ulkopuolinen ohikulkija tehnyt ilmoituksen 'sekopäisestä pyöräkaaharista' :D

Soita sinne, ja kerro miten meni. Lähtökohtaisesti jos kummallakaan ei ole väistämisvelvollisuutta, niin nopeammalla kulkuneuvolla liikkeessä oleva on väistämisvelvollinen. Mutta jos esim. tuli oikealta/piilosta suoraan eteen, niin sen vika se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja äimänä;25916058:
Kai se on sitten mentävä/soitettava. Onpa vaan tosi kurja fiilis. Olisihan hän voinut siinä sanoa että haluaa kyllä nyt selvittää asian ja kenen syy tämä oli..? Miksi jälkeenpäin tekee tuommoista että toisesta oikein pikkukaupungin paikallislehteen ilmoitus kuin jostain rikollisesta. Todella pettynyt fiilis ja jotenkin nöyryytetty olo. En minä kenellekään mitään pahaa ole halunnut.
Voin kuvitella että on, toinen vakuuttaa että kaikki on ok yms. Mutta voihan olla että oli shokissa yms eikä osannut reakoida silloin. Aika kumma, että vahinkoa ei tullut, mutta silti tekee noin. Tosin siinä on sana sanaa vastaan, joten en usko että mitään suurempaa tulee.

:O:O What the fuck?! No, kannattanee nyt soittaa sinne ja selvittää asia. Jos sinne on vaikka joku hullu ulkopuolinen ohikulkija tehnyt ilmoituksen 'sekopäisestä pyöräkaaharista' :D

No, enpä usko että oli kukaan ulkopuolinen. Siinä ei oikeastaan näkynyt muita ihmisiä lähimain. Kaikkein inhottavinta tässä on se, että siinä oli oikein kuvailtu minun tuntomerkkejä tarkasti tyyliin hiusten väri ja pituus, ikä, vaatetus jne. siis siten, että jos joku tuttu nyt sattuisi muistamaan, että minä olin pyöräillyt vastaan tuona päivänä niin voisi olettaa sen minuksi. Olisihan nuo kuvaukset voinut jättää pois ja ilmoittaa vaikkapa vain PAIKAN jossa törmäys tapahtui. Sen perusteella asianomaiset tietävät kenestä on kyse. Nyt tulee semmoinen mielikuva että olen ihan totta oikein etsintäkuulutettu rikollinen.

Voin kuvitella että on, toinen vakuuttaa että kaikki on ok yms. Mutta voihan olla että oli shokissa yms eikä osannut reakoida silloin. Aika kumma, että vahinkoa ei tullut, mutta silti tekee noin. Tosin siinä on sana sanaa vastaan, joten en usko että mitään suurempaa tulee.

Niin tottahan tuokin tietysti, että voi olla shokissa.. mutta mitään vahinkoa ei tullut. Törmäys oli pikemminkin pieni humpsahdus ja katsoimme yhdessä vaunujen sen kohdan johon pyöräni rengas osui, siihen ei jäänyt kuin pölyjälki tummaan kankaaseen - sen pyyhkäisin omalla hanskalla pois. Mitään ei olisi voinut vääntyä tai mennä rikki. Lapsi istui tyytyväisenä vaunuissa, ei tosiaan edes säikähtänyt koko tilannetta.

Toisaalta olen niin tuohtunut tuosta että tekisi mieli jättää soittamatta kokonaan. Tosi tökeröä laittaa lehteen tarkkaa kuvausta minusta..

[QUOTE="vieras";25916096]Olisko vaunuista hajonnut jotain, jonka nainen on huomannut myöhemmin? Sanottiinko siinä jutussa?[/QUOTE]

Tuossa jo kerroinkin, että törmäys oli ennemmin pieni "humpsahdus" ja katsoimme yhdessä vaunujen sen kohdan, johon pyöräni rengas osui, siihen ei jäänyt kuin pölyjälki tummaan kankaaseen (pyyhkäisin omalla hanskalla pois). Mitään ei olisi voinut vääntyä tai mennä rikki. Lapsi istui tyytyväisenä vaunuissa, ei tosiaan edes säikähtänyt koko tilannetta.

Vaikuttaa siltä, että ennemminkin minut halutaan johonkin puhutteluun tms. tässä.. Lehti"jutussa" ei tosiaan sanottu mitään mistään vahingosta vaan että pyydetään ottamaan yhteyttä asian selvittämiseksi.

Ota yhteyttä ja muista pysyä rauhallisena vaikka oletkin taatusti provosoitunut jo valmiiksi. JOs et ota, on suurempi riski, että asiat menevät vielä enemmän metsään, kun joku sinut tosiaan tunnistanut.
Tsemppiä! Tosi mälsää toimintaa heiltä.

[QUOTE="hah";25916414]Mikä lehti?[/QUOTE]

Ihan kuin ap. kertoisi tuollaisen tiedon, eiköhän tässä ole hänellä jo nöyryytystä ihan riittävästi. On se hienoa kun täältä aina löytyy se empatiakyvytön ihmisen irvikuva joka ketjusta..

En soittanut. Keskustelin asiasta mieheni kanssa illalla kotona ja totesimme, että rahastuksen maku tulee koko jutusta. Todennäköisesti ovat itse rusikoineet vaunija ja väittäisivät nyt, että minä olen syyllinen. En aio alkaa kustantaa kenenkään Emmaljungia. Muutenkin, koko jutusta tulee niin ala-arvoinen kuva noiden tuntomerkkien ym. vuoksi, että ei minun tarvitse alentua ilmoittautumaan yhtään mihinkään. Jos ilmoitus olisi ollut asiallinen olisin niin tehnyt, mutta nyt antaa olla.

[QUOTE="vieras";25921407]Pääsisit helpommalla kun otat reilusti yhteyden, selviää sitten mistä on kyse. Pahimmassa tapauksessa sut voidaan tulla noutamaan kotoa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Jos siitä poliisille on ilmoitus tehty, niin parempi rehdisti mennä hoitamaan asia. Mua jäisi ainakin vaivaamaan, vaikkei kotoa tultaisikaan hakemaan..

Mä olisin kyllä ottanut yhteyttä. Silloin poliisikin saa paljon paremman kuvan tapauksen kummastakin osapuolesta eikä pääse muodostamaan käsitystään niin vahvasti jonkun hysteerisen mamman perusteella. Osaisin kyllä pysyä tiukkana ja pitää puoleni niin, ettei mitään nöyryytystä sellaisessa tilanteessa pääsisi tapahtumaan.

• Tykkää
Reactions: Madicken04

Yhteistyössä