Löysin jääkaapista jauhelihaa joka on mennyt 3 päivää sitten "vanhaksi", uskaltaako vielä käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28148720]Mistä se sitten on kiinni? Mulle ei tulis mieleenkään pakastaa jo vanhentunutta lihaa tai käyttää sitä, roskiin lentäis samantien. Kymppi on pieni menetys jos toisena vaihtoehtona on vatsatauti - vai?[/QUOTE]

No siitä että tuntuu pahalta laittaa ruokaa roskiin... eikä kyllä oo muutakaan mistä tehdä huominen ruoka lapsille. Kauppaan on matkaa paljon. Mutta joo, en aio sitä lapsille syöttää, enkä syö itsekään.

En aio kympin takia ottaa riskiä, vaikka se paljon harmittaakin laittaa rahaa ja ruokaa hukkaan.

Pakastamisen ja kypsennyksen jälkeen lihassa ei ole eläviä bakteereja, mutta sen sijaan niden mahdollisesti tuottamat toksiinit eivät ole moksiskaan vaan voivat aiheuttaa melkoisia harmeja.

No huh huh. Liha on tutkitusti usein huonoa jo viimeisenä käyttöpäivänä, eikä haju kerro mitään niistä ruokamyrkytysbasilleista. Haiseva voi olla ei-vaarallista.

Koiralle olen antanut, mutta vain jos jauheliha on näyttänyt ja tuoksunut ok:lta. Joskus sen kerroinkin täällä ja sain haukut siitä, miten olen ihan paska koiranomistaja kun syötän poloiselle mädäntynyttä lihaa :D

Yhteistyössä