Löysin just pihalta koiran, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja voi itku:
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?

Miten mimmonen? Melko puhdas on koko koira, joten ei varmaankaan kovin kauaa ole ollut ulkona. Turkki tuntuu aika pehmoiselta ja pörröiseltä, ajateltiin ensin miehen kanssa, että on pentu, mutta kyllähän se ihan täysikokoiselta vaikuttaa. Ja kynnet on tosiaan ihan järjettömän pitkät. Kiltti ja rauhallinen on, sain kantaa sylissä sisälle =)

leikkaa ne kynnet!! käveleminen voi helpottua sillä. cavalierit on niin kilttejä tapauksia, että tuskin laittaa vastaan.

mä en menisi vieraan koiran kynsiä leikkaan....vaikka on kuin kiltti rotu voi leikata hermoon ja koiraa sattua varsinkin kun on pitkät kynnet

Leikkasin jo =)
En ottanut paljoa juuri siksi, ettei vahingossa osu hermoon. Suurin osa kynsistä oli valkoisia, eli helppoa leikata.

Kävelee ihan samalla lailla "laahaten" takajalkoja..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soititko Jaanalle? Mäntsälän pieneläinhoitolalle vai?
Itse olen entinen Mäntsäläläinen,mutta en taida tuntea ketään joka omistaisi cavalieria :/
Itelläni on koira ja usein tulee Mänyssäkin edelleen käytyä,kun vanhemmat siellä asustavat.

Mäntsälän Pieneläinhoitola, Sälinkää p. 020 8867 274.

Juu ei meilläkään mihen kanssa kummallakaan tule mieleen, että oltais nähty tällasta kenelläkään.

Eipä se tässä mitään pyydä, saa jäädä yöksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?

Miten mimmonen? Melko puhdas on koko koira, joten ei varmaankaan kovin kauaa ole ollut ulkona. Turkki tuntuu aika pehmoiselta ja pörröiseltä, ajateltiin ensin miehen kanssa, että on pentu, mutta kyllähän se ihan täysikokoiselta vaikuttaa. Ja kynnet on tosiaan ihan järjettömän pitkät. Kiltti ja rauhallinen on, sain kantaa sylissä sisälle =)

leikkaa ne kynnet!! käveleminen voi helpottua sillä. cavalierit on niin kilttejä tapauksia, että tuskin laittaa vastaan.

mä en menisi vieraan koiran kynsiä leikkaan....vaikka on kuin kiltti rotu voi leikata hermoon ja koiraa sattua varsinkin kun on pitkät kynnet

Leikkasin jo =)
En ottanut paljoa juuri siksi, ettei vahingossa osu hermoon. Suurin osa kynsistä oli valkoisia, eli helppoa leikata.

Kävelee ihan samalla lailla "laahaten" takajalkoja..

taitaa olla lonkka/selkävika koiralla tai väsynyt jos on pitkän matkan kulkenut.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mites toi rotu, onko se varmasti se mitä ajattelit?

No enhän mä ihan 100% varma voi olla, mutta ihan näyttäis tricolour-väriseltä cavalieriltä.

Ok, joo kun ajattelin kun selaan noita ilmoituksia että olisko mahdollista että ois vaikka sekarotuinen. Pitää nyt katsoa miltä toi rotu näyttää =)

taitaa olla lonkka/selkävika koiralla tai väsynyt jos on pitkän matkan kulkenut.

Tämä mulla tuli mieleen. Että onko hylätty vian takia..? On oikeesti tosi vaikeen näköstä roi liikkuminen, niin en millään usko, että olisi pitkää matkaa kulkenut :(

Mullakaan ei ole sitä Jaanan kännykän numeroa,mut kellokin on jo noin paljon.
Varmaan kannattaa huomiseen odottaa ja sitten soitella :)
Toivottavasti koira pääsee takaisin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Onks se siis niinku ton näkönen, kun olen aika huono näissä rotujen tuntemisissa :ashamed:

http://www.koirat.com/kuva.phtml?id=32521

On. Mun mielestä kaikki täsmää.

Paitsi toi turkki on tosi pörrönen. Sellanen mikä jollain ison koiran (esim. belgian paimenkoira) pennulla on.

Hm, sitten on varmaan vaan eksyksissä jostain syystä. Soittele huomen vaik paikalliseen radioon.. tai niin poliisille.. voi lusutsta..

Alkuperäinen kirjoittaja epäilyttää..:
mitenhän vanha taitaa olla? eikait sihvolan koiria siellä mäntsälässä? siis orimattilassa...

En osaa sanoa ikää. Karva on pentumainen, mutta luulen, että on aikuisen kokonen. Ja käyttäytyy tosi rauhallisesti.

Kukamikä Sihvola? Orimattilaan on meiltä kyllä aika paljon matkaa, melkein Mäntsälän keskustassa asutaan.

olette kyl hieno ihminen, en voi ikinä kylliksi sitä kiittää joka aikanaan miun karanneen ja loukkaantuneen haukun hoiviinsa otti. maailmassa on vielä hyvyyttäkin :flower:

En mistään ainakaan bongannut mitään tuohon koiraan liittyvää katoamisilmoitusta ja kävin monta palstaa läpi. Ainoa mikä pisti silmään oli että Mäntsälässä olisi nähty ojassa kuolleen näköinen koira jonka tuntomerkit ehkä täsmäis tuohon. Sellanenkin kauhukuva tuli mieleen, että oisko entiset omistajat yrittäny tappaa koiran heittämällä autosta ojaan ja laittaneet sitten ilmoituksen että joku kävis korjaamassa raadon pois :o Ei kait sentäs :x

Yhteistyössä