Löysin miehen viestejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
Meillä on ollut vaikeaa jo jonkun aikaa, yksi iso ongelma on miehen mustasukkaisuus. Hän ei pidä siitä että tapaan ihmisiä, hän ei pidä siitä että teen paljon töitä, siitä että viihdyn töissäni, missään nimessä hän ei siedä työmatkojani tai töihini liittyviä juhlia tai tapahtumia. Olen kuitenkin mennyt, kieltäydyn ajattelemasta että mun täytyisi luopua itselleni rakkaista ja iloa tuottavista asioista koska mieheni kokee ne epämukaviksi.

Tuossa äsken mies pyysi multa reippaan summan rahaa (tienaan häntä enemmän) ja sanoi käyvänsä ostamassa tupakkaa. Kun ei tuntiin kuulunut mitään, koitin soittaa hänelle. Huomasin miehen puhelimen soivan toisella puolella pöytää. Aikomukseni ei ollut nuuskia, ajattelin vain poistaa tiedot puhelustani (ettei tulisi mitään sanomista, oon niin tottunut jo siihen että pikkuasioista voi tulla iso sota, esim. siitä että soitan perään.) Älypuhelimesta aukesi kuitenkin tekstiviestiosio, ja avoinna ollut keskustelu. Mies olikin lähtenyt jonkun naisen luokse. Luin siinä sitten muutkin viestit, ja kävi ilmi, että näitä eri naisia on ainakin kolme tai neljä. Osasta pystyi päättelemään että mieheni on yrittänyt pokailla heitä, mutta naiset ovat suhtautuneet häneen ystävänä, yhden kohdalla nainen on selvästi rakastunut, ja mies vetää hänelle ''paras ystävä'' -roolia. Mikä vituttaa erityisesti on se, että mies on siis esimerkiksi tarjonnut oluita ja lainannut rahaa näille naisille, -pyydettyään sitä ensin suoraan multa. Toisekseen niissä käy ilmi selkeä kaava. Aina kun meillä on ollut paha riitä, mies on tavannut jonkun naisen, tai viestitellyt jonkun naisen kanssa, ja puinut tälle sitä kuinka kurjasti meillä menee. Ei kuitenkaan millään normaalilla tasolla pysty/halua minun kanssani keskustella. On kertoillut että olemme eronneet, vaikkemme ole, eräs nainen on ''ystävällisyyttään''etsinyt miehelle uutta asuntoa.

...Joo, eroaminen on varmasti edessä. Miten onnistun toteuttamaan sen jotenkin tyylikkäästi? Meillä on sen verran yhteisiä virityksiä, että eron jälkeen olisi viisain pysyä hyvissä väleissä. Pelkään myös, että jos otan asian puheeksi, mies taas tapansa mukaan raivostuu silmittömästi ja heittää mut ja lapseni ulos asunnostamme. Haluaisin itse jäädä tähän, lapsen takia.

Mutta kun RAIVOSTUTTAA. Mitä VITTUA tuo inhottava ääliö on minua kytännyt ja kiusannut, ja ITSE puuhailee tollaista paskaa mun selän takana? En osaa olla edes mustasukkainen. Säälittävä vätys.

No, se nyt vaan on niin, ettet voi ajaa miestä pois kämpästä noin vaan, jos teillä on yhteinen vuokrasopimus. Vuokrasopimuksen voit omalta osaltasi purkaa ja muuttaa pois niin, että vastuu jää miehelle, mutta toista ei voi noin vaan pihalle heittää omasta kodistaan.

Ainoastaan eroaisit tyylikkäästi löytämällä uuden kämpän ja muuttamalla siihen lapsen kanssa ja vasta sitten ilmoitat miehelle, että hei hei.

Tyylikkäintä on tietysti tehdä se niin, että mies näkee, ettet koe menettäneesi mitään. Eli tyynesti voit kertoa, että haluat oikean miehen ja hän ei sitä selvästi ole. Jos haluat pysyä väleissä et puhu mitään mistään puhelimen katsomisesta. Parempi, ettet kerro ollenkaan mitään, vaikka mies kyselee. Luulisi tietävän ihan itsekin syyn.

No, se nyt vaan on niin, ettet voi ajaa miestä pois kämpästä noin vaan, jos teillä on yhteinen vuokrasopimus. Vuokrasopimuksen voit omalta osaltasi purkaa ja muuttaa pois niin, että vastuu jää miehelle, mutta toista ei voi noin vaan pihalle heittää omasta kodistaan.

Ainoastaan eroaisit tyylikkäästi löytämällä uuden kämpän ja muuttamalla siihen lapsen kanssa ja vasta sitten ilmoitat miehelle, että hei hei.

Tyylikkäintä on tietysti tehdä se niin, että mies näkee, ettet koe menettäneesi mitään. Eli tyynesti voit kertoa, että haluat oikean miehen ja hän ei sitä selvästi ole. Jos haluat pysyä väleissä et puhu mitään mistään puhelimen katsomisesta. Parempi, ettet kerro ollenkaan mitään, vaikka mies kyselee. Luulisi tietävän ihan itsekin syyn.

Kyllä voi

Kyllä voi

Noh, mites voi :D Siis näin olen käsittänyt, että vuokrasopimusta ei voi purkaa ilman kummankin avopuolison halua. Tietysti voit muuttaa yksin pois, mutta mikä laki sallii puolison heittämisen ulos talosta, jollei tämä ole syyllistynyt rikokseen, kuten väkivaltaan tai on vaikka alkoholisti?

Tietysti, jos on joku yksityinen vuokranantaja ja kerrot miehen olevan petturi ja vuokranantaja on puolellasi, niin tällöin kai voidaan purkaa sopimus, mutta varmaan ihan siinä on tietty irtisanomisaika. En usko, että tuosta syystä voi toinen ulos pihalle samantien heitttää.

Ööh, mistä te nyt tähän vuokrasopimuksen veditte? Ei ap maininnut mitään vuokralla asumisesta. Oletin, että omistavat yhdessä asunnon, jossa asuvat. Antaa miehen vetää pultit, mutta ap:na ilmoittaisin suoraan, että haluaa eron ja haluaisi jäädä lapsen kanssa nykyiseen kotiin asumaan. Mieskin kai ymmärtää sen olevan parasta lapselle?

Yks kohta tossa tarinassa vaan tuntuu epäuskottavalta. Miten sait miehen älypuhelimen auki? Jos mies on noin mustis kuin kerrot, ei kai kerro turvalukituksiaan sinulle?

Noh, mites voi :D Siis näin olen käsittänyt, että vuokrasopimusta ei voi purkaa ilman kummankin avopuolison halua. Tietysti voit muuttaa yksin pois, mutta mikä laki sallii puolison heittämisen ulos talosta, jollei tämä ole syyllistynyt rikokseen, kuten väkivaltaan tai on vaikka alkoholisti?

Tietysti, jos on joku yksityinen vuokranantaja ja kerrot miehen olevan petturi ja vuokranantaja on puolellasi, niin tällöin kai voidaan purkaa sopimus, mutta varmaan ihan siinä on tietty irtisanomisaika. En usko, että tuosta syystä voi toinen ulos pihalle samantien heitttää.

Erotilanteessa lasten kanssa jäävä on juridisesti suojattu. Jopa omasta asunnostaan voi joutua lähtemään. Minä en tässä ole tuo ap, joten säästä selityksesi moodissa 'sinulle'.

Ööh, mistä te nyt tähän vuokrasopimuksen veditte? Ei ap maininnut mitään vuokralla asumisesta. Oletin, että omistavat yhdessä asunnon, jossa asuvat. Antaa miehen vetää pultit, mutta ap:na ilmoittaisin suoraan, että haluaa eron ja haluaisi jäädä lapsen kanssa nykyiseen kotiin asumaan. Mieskin kai ymmärtää sen olevan parasta lapselle?

Yks kohta tossa tarinassa vaan tuntuu epäuskottavalta. Miten sait miehen älypuhelimen auki? Jos mies on noin mustis kuin kerrot, ei kai kerro turvalukituksiaan sinulle?

Melko harvalla on mitään lukitusnäytön suojauksia empiirisen tutkimuksen perusteella.

Juu kyllä, asumme vuokralla. Lisäksi pitäisi erinäisiä asioita pystyä eron jälkeenkin hoitamaan.

Naiset kai tavallaan ''tietävät'' kuvion, mies kertoilee tippa linssissä että vaikeeta on ja miten hankalaa mun kanssa on. Tuskin tietävät etteivät ole ainoita ''erityisen läheisiä ystäviä.''

Sain juuri tietää että kun pari päivää sitten olin perheeni kanssa illallisella, mies oli äkkiä kipaissut naapurikaupungissa tapaamassa jotain naista. Missähän lienee tälläkään hetkellä.

Mulla ei olisi mitään ystäviä tai menoja vastaan, MENISIKIN joskus, eikä vaan vahtisi mun menoja! Mutta tota salailua mä en sulata.

Vituttaa että itsekkin olen alkanut ''joustaa totuudesta''. Se on mun periaatteideni vastaista, mutta en aina kerro keitä missäkin oli, sanon että oli ihan tylsää vaikka oli kivaa, väitän että on pakko mennä, vaikka haluan mennä, jne, koska mikä tahansa iloinen, kodin ulkopuolella tapahtuva asia on syy epäillä mua pettämisestä. Enkä pidä siitä että musta on tullut tälläinen seiniä pitkin hiipijä, se ei ole mulle ollenkaan ominaista.

MIKSI IHMEESSÄ se vetkuttelee eroamista, vikittelee muita naisia, ja VARTIOI hulluna mua, VAIKKA EI halua olla mun kanssa, eikä muuten ole halunnut seksiäkään mun kanssa ikuisuuksiin?

Se ei halua että kukaan muukaan saa sua. Elämä on nyt miehesi mielestä helppoa. Kahdet tulot, sä hoidat ehkä kotitöitä, ei halua alottaa alusta eikä halua että kukaan muu mies saa nauttia noista "eduista". Sinua tuskin touhuillessaan huomioi. :/

Lopeta suhde ennen kuin alistut kynnysmatoksi.

ei mulla ainakaan iphone 5s:ssä mitään lukitusta ole... ei kaikilla ole. sen saa itse päättää pitääkö vai ei.

Joo, ei siinä miehen puhelimessa ole mitään lukitusta. Mutta siinä on joku sellainen tyyppivika, että se sellainen ''navigointinappula'' ei aina toimi, siksi sille oli varmaan ne tekstarit jääneet siihen auki. En osaa selittää, itselläni eri puhelin.

...Ja ilmeisesti mies on kyllä poistanut osan viesteistä, mutta ei enää lähiaikoina. Ajatteli kai ettei mua sittenkään tarvitse pelätä että peittelisi jälkiään. Mutta jotkut keskustelut olivat kumman katkonaisia, tai alkoivat ikäänkuin tyhjästä...

no kyllä todellakin voi! nainen lapsen kanssa jää lain mukaan todellakin asuntoon asumaan ja mies lähtee. jos ei suosiolla niin virkavalta tulee apuun, kokemuksesta voin kertoa.

Yhteistyössä