Löysin taas uuden kamalan sisustusblogin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22872682]Joo, olen ihmetellyt tismalleen samaa. Nykyään nuo kaikki hiivatun blogit on niin samanlaisia että tulee korvista ulos!

Beigeä ja valkoista, riviera maison ja long island ja lässyn lää. Ei mitään omaa. Jokainen sisustaa tähtityynyillä ja heittää sen tonnin viltin sohvan reunalle muka puolihuolimattomasti ja tusina muuta samanlaisesti sisustavaa käy sitten ihastelemassa ja nuolemassa, että ;" Voooooooooooooooi, kun sulla on kaunista ja ihania ideoita!" :headwall:

Kuvatkaa joku joskus asunto silloin, kun koira on ollut sadekelillä lenkillä ja juossut sen ryijymaton yli sinne kangassohvalle ja möyrinyt niiden tekstityynyjen väliin, silloin kun koululaiset rymistelevät sisälle heittäen repun nurkkaan ja saviset kengät tähtimatolle, silloin kun kuopus tyhjentää keittiön alakaapista jauhoja lattialle kun te koitatte esipestä eilisiä menkkaveriä petauspatjoista kylpyhuoneessa, silloin kun kauppakassista katkeaa sanka ja ne kananmunat leviävät sille kuultovalkoiselle lankkulattialle. Silloin kun takapihallenne kokoama kollaasi hopeisista kynttilänjaloista ja gantin torkkuhuovista jää kaatosateen alle ja vaikka silloin kun vituttaa.
Toisi hiukan suolaa niihin ah niin kermakakunhöttöisiin postauksiinne.
Aamen.

Pst. Vailla pieneitäkään kateutta sairaalakoteihinne. Kaikilla ei ole rikkaita isovanhempia ja ökyiseti tienaavaa äijää. Joillain on ihan elämä ja perhe ja eläimet mitä hoitaa, ei ehdi suoristelemaan niitä maton vipsuja ja ravaamaan ystävättärien kanssa sisustuskaupoissa haalimassa törkykalliita valkoisia huonekaluja ja sitä ahniinomaperäistä Riviera Maisonin lankkupöytää olkkariin (jollainen on muuten joka toisella valkoisesti sisustavalla :whistle: )

Olen puhunut![/QUOTE]

Aamen ja peesi. Itsekseni tirskun noille niin "omaperäisille" kodeille. Kaikki samaa kaavaa, samaa sontaa. Olisi suorastaan ahdistavaa asua tuollaisen rojun ja valkoisuuden keskellä!

Mutta kun meillä ei ole koiraa eikä kyllä lapsiakaan ? Ei syödä kananmunia ja menkkari ajatkin meni jo, Eikä muuten omisteta takapihaa, Mies on sisäsiisti ja kulkee puvussa. Mitäs sitten keksit kuvattavaa kun noin hyviä vinkkejä keksit kaatosateessa ?
Meillä on valkoinen koti, tonnin viltti ja tekstityynynpäälliset jne. Eikä ole perintöä odotettavissa, ihan kovalla työllä ansaittua rahaa ei kelan avustuksilla. Oletko kade?

Pysykää oikeasti poissa sitten noista blogeista jos kerran korvista ulos tulee. Kukaan ei teitä pakota niihin menemään. Näkisimpä sinun kotisi mielelläni arvostelija ?

Mutta kun meillä ei ole koiraa eikä kyllä lapsiakaan ? Ei syödä kananmunia ja menkkari ajatkin meni jo, Eikä muuten omisteta takapihaa, Mies on sisäsiisti ja kulkee puvussa. Mitäs sitten keksit kuvattavaa kun noin hyviä vinkkejä keksit kaatosateessa ?
Meillä on valkoinen koti, tonnin viltti ja tekstityynynpäälliset jne. Eikä ole perintöä odotettavissa, ihan kovalla työllä ansaittua rahaa ei kelan avustuksilla. Oletko kade?

Vetäkää nyt jumalauta se kateuskortti tähän :D.
Jos 115 mammaa laittaa lapsensa nimeksi tyylikkäästi XXX, minusta se ei ole enää omaperäistä vaan matkittua. Miksei keksitä mitään omaa? Kaikki sisustavat samanlaisesti beigeä ja valkoista ja sitten jotain mukahienoja rottinkisia arkunrumiluksia huoneen nurkkaan kököttämään ja täyteen tyynyjä. Voi kiesus kun omaperäistä.

Minusta suolaa ja sokeria olisi juuri sattumuspostauksissa, siitä kun kaikki ei menekään just nappiin, siitä kun lapsella ei ole päällä blogia varten puettu kalleinta Burberryn hupparia ;) jne. Ei omaperäisyydestä tietoakaan vaan tappavan tylsää.

HYVIN MONI sisustusbloggaajista (näistä, joilla on massia käyttää tuhatlappusia krääsään jatkuvasti ) kuvaa ovelasti juuri niin, että kallis merkki näkyy sohvasta taikka tyynynpäällisestä tai se UGG merkki siitä kengästä :D

Ihmettelen suuresti kuka teitä pakottaa lukemaan ja kommentoimaan ilkeästi blogeja, joista ette itse pidä. Antaa jokaisen sisustaa tyylillään. Ala-arvoista täällä tai blogeissa lynkata nimettömänä toista. PS.Ko. blogin kirjoittaja on muuten tehnyt ja ommellut ITSE nuo kodin tekstiilit ja monta muuta asiaa kodissaan, niin että älkää viitsikö huudella sieltä puskista, etteikö ole mitään omaa, kun ne ovat taatusti ainutlaatuisia, omia käsitöitä!!!! Itse arvostan ainakin suuresti käsityöläisyyttä!!!

Valkoisen kodin logiikka oli varmaan se että, jos tulee korvista ulos niin miksi siellä sitten käyt? Pitäisikö munkin alkaa käydä muotiblogeissa haukkumassa toisten asuja kun ne EVVK? Kun en niistä ole kiinnostunut, en niissä käy. Miksi, miksi, miksi????
Tottakai valkoisissa kodeissa on samanlaisuutta koska niiden sisustajilla on samankaltainen maku. Näyttää moderneissakin kodeissa olevan samoja juttuja, mutta olkoon. Joskin blogit on julkisia ja luettavaksi tehty, luulisin lukijalla olevan myös käytöstapoja ja miettiä mitä/miten kirjoittaa. Jos on pakko kommetoida tyylisuunnan persoonattomuutta ja huonoamakua, asian voi ilmaista myös haukkumatta ja sivistyneesti. Esim. "Kävin vierailulla mutta ei ole mun juttuni. Pidän toisenlaisesta sisustamisesta" Ja etsi joku blogi josta pidät.

Tosi säälittävää etsiä netistä toisten blogeja ja alkaa niitä arvostelemaan keskustelupalstoilla. Luulisi ettei aikuisilla ihmisillä olisi parempaakin tekemistä, AINA pitää puuttua toisten elämään, pilkata ja haukkua julkisesti, tälläiset ihmiset ketkä sitä tekee netissä tekee sitä valitettavasti myös muulloinkin... Kuka pakottaa menemään näihin blogeihin, jossa sisustetaan maalaisromanttisesti ja vieläpä ottaa siitä itseensä ?!? Antakaa toisten tehdä ja sisustaa niinkuin itse haluaa, te ette siellä asu ! Mielipiteen saa sanoa, mutta senkin sanominen asiallisesti näyttää olevan monille liian vaikeaa.

... Ja sitten ihmetellään mistä se kateuskortti tähän aina keksitään?:whistle:

"Keksikää jotain omaa". Keksi itse! En usko että monikaan sisustaa toisia ihmisiä varten, tai että ketään bloggaajaa kiinnostaa kovasti mitä juuri TE arvon omaperäisyyttä kuuluttavat haluatte toisten kotien näyttävän. "Keksikää jotain omaa" on ehkä kulunein lause näissä nettikeskusteluissa, ikinä.

(Muuten, ihan kaikkeen ei tarvita tonneittain massia, mielikuvitus ja kyky soveltaa ja tehdä omalla tavalla auttaa myös. Mutta jos teillä ei ole sitä massia, niin todellakin, joudutte keksimään jotain omaa)

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen;22873109PS.Ko. blogin kirjoittaja on muuten tehnyt ja ommellut ITSE nuo kodin tekstiilit ja monta muuta asiaa kodissaan:
Mistä lähtien on ainutlaatuista KÄSItyötä kun pistää koneen brodeeraamaan tekstiiliä? Tai vääntää samanlaisia Tilda-pupuja joiden kaavat on suoraan kirjasta? Blogin idea on tämä: "lanseerataan" jokunen tyyny/peitto jotka on suoraan myytävänä joko oheisessa butikissa tai huutonetissä. Näitä postauksia pari, kolme. Sitten syvää huokailua ja elämän vaikeuden valittelua (kivut) yksi postaus. Taas "käsitöiden esittelyä" ja väliin huokailua pitäisikö tämä blogi sulkea kun on TAAS jossain arvosteltu kyseistä blogia. Loppuun päätelmä "ei, jatkan koska tämä antaa voimia". Ja sama kaava jatkuu. Varsinaista oikeaa sisustusta tuolla ei ole, pääasiallisesti omien (ja puolison) tekemien tuotteiden esittelyä.

Hei ! Blogisti on henkilö jolla on oikeus kirjoittaa ja näyttää blogin sisältöä siinä määrin kuin itse haluaa. Joten tämän kyseisen blogin pitäjä saa päättää mitä lifestyle blogissaan kertoo missään ei lue että tämä on pelkästään sisustusblogi. Lopettakaa jo tuollainen, se ei palvele ketään!
Olen parin vuoden aikana saanut mahtavia sisustusideoita tästä blogista ja siellä on paljon sellaista mitä te ette näemmä näe. Katsokaa ja oppikaa samalla, teitä taitaa ärsyttää tämän blogin suosio! Taidatte olla itse bloggaajia kun noin hyvin perillä olette asioista???

Kuvitelkaa ja vaviskaa: mä olen niin totaalisen OUT ja PIHALLA, että:

a. Mä en sisusta, en maalaisromanttisesti enkä millään muullakaan tyylillä. :D Pikkuhiljaa yritän uusia meille sieltä täältä kerääntyneitä rojuja uusiin ja jonkun vanhoihin, mutta mua ei tippaakaan kiinnosta mitä tyyliä ne on, ketä ne miellyttää ja varsinkaan en niistä blogia pidä koska mulle on tärkeintä että ne vaan passaa meidän perheen elämään

b.Mä en pidä, en lue enkä ala lukemaan tai pitämään mitään sisustusblogeja

c Mä en muutenkaan ymmärrä alkuunkaan näitä sisustuslehtiä ja sisustusblogeja koska suurimmasta osasta niistä paistaa läpi suoranainen falskius. Niissä ei ole mitään todenomaisuutta, haluaisin nähdä ne kodit sitten kun porukka on ollut kaksi viikkoa vatsataudissa ja se käsilaukkukoira ripuloinut olohuoneen matolle. Kaverikin kodista tehtiin juttu sisustuslehteen. No, koti on kaunis kyllä, mutta suurin osa tavaroista oli lainassa sisustustarvikeliikkeestä. Eli se siitä todellisuudesta.

No mutta niitten tarkotushan on olla muille ihmisille inspiraation lähteenä.Ei mua ainakaan edes kiinnosta lukea sisustuslehteä missä olis kuvattu kotia vatsataudinn jäljiltä..Eihän muotilehtien/-blogien tyypitkään varmasti näytä aina siltä millasiks ne on kuvattu lehden sivuille tai blogiin.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Hei ! Blogisti on henkilö jolla on oikeus kirjoittaa ja näyttää blogin sisältöä siinä määrin kuin itse haluaa. Joten tämän kyseisen blogin pitäjä saa päättää mitä lifestyle blogissaan kertoo missään ei lue että tämä on pelkästään sisustusblogi. Lopettakaa jo tuollainen, se ei palvele ketään!
Olen parin vuoden aikana saanut mahtavia sisustusideoita tästä blogista ja siellä on paljon sellaista mitä te ette näemmä näe. Katsokaa ja oppikaa samalla, teitä taitaa ärsyttää tämän blogin suosio! Taidatte olla itse bloggaajia kun noin hyvin perillä olette asioista???

No mutta kaikki ei tykkää kaikesta.Esim. mun mielestä aika hirvee koti(eikä muutenkaan mun tyylinen) mutta sen takia en kyseistä blogia luekaan.Siitä olen kyllä samaa mieltä että blogisteilla on oikeus tehdä ja kirjoittaa ihan mitä haluaa koska se on niitten OMA blogi.

Ihme nurinaa. Saahan noista blogeista olla mitä mieltä vaan, ja mielipiteensä jakaakkin, varsinkin MUUALLA kuin kyseisen blogin kommenttibokseissa,- se menee musta vähän ilkeyden puolelle. Mutta internet on internet, enkä mä nyt nää mitään kauheeta siinä, että joku tekee esim. tämän tyyppisen keskustelun avauksen jostakin julkisesta blogista jollekkin keskustelufoorumille. Eihän nyt kenenkään kritisoijan tarkoitus varmaankaan ole varsinaisesti vaikuttaa blogin sisältöön, vaan tuoda ilmi omia näkemyksiään. Jos on hirveän herkkä kommentoinnille, niin bloggaaminen on ehkä väärä harrastus.

Ja kyllä, selaan myös mielestäni hirveitä blogeja mielenkiinnosta. Eikä hävetä. En tosin käy siellä haukkumassa enenkään kotia tai persoonaa, kunhan ihmettelen että jaa, tällästäkin on olemassa.

Mistä lähtien on ainutlaatuista KÄSItyötä kun pistää koneen brodeeraamaan tekstiiliä? Tai vääntää samanlaisia Tilda-pupuja joiden kaavat on suoraan kirjasta?
No kyllä nää mun mielestä on juurikin käsitöitä. Eihän ne esim. brodeeraukset itsestään synny! Kyllä siihen aika monta työvaihetta tarvitaan. Jos hän tekee ompeluksiaan sarjatuotantona, niin mitä sitten. Se on hänen tapansa hankkia elanto.

Ja mä en alkuunkaan ymmärrä teitä, jotka haluaisitte nähdä vaalean kodin vatsataudin/rapaisten koirien jne jäljiltä. Mitä ihmettä?!?? Jätättekö te sen tumman sohvanne tai tumman mattonne siivoamatta oksennuksesta/paskasta/ravasta sen takia kun se on tumma ja siinä ei lika näy?????

Meillä on vaalea koti, ei kylläkään maalaisromanttinen. Väriä löytyy keittiöstä ja lastenhuoneesta. Lapset saa elää koko kodissa ja ryönätä sohvalla, eikä nämä vaaleat huoneet kaipaa yhtään sen enempää siivousta tai ole sen hankalampia siivottavia kuin värikkäät huoneetkaan.

Siks toiseks; meiän muksut on niin vilkkaita ja äänekkäitä, että minun pää tarvii vaaleutta ja harmonisuutta ympärille etes jossakin osassa kotia, ja paikan jossa voin tuijottaa sitä valkeaa seinää ja nollata päivän hulinoiden jälkeen ajatukseni. Tykkään väreistä, olen niiden kanssa tekemisissä työssänikin, ja välillä mulle oikeesti tulee sellanen "väriähky" että tulisin hulluksi jos kotonakin joka huoneessa kikertäisi ja kukertaisi! ;)

Herranen aika sentään... kautta aikojen on sisustuksia ollut monenlaisia.
Miten täällä nyt on tapetilla vain vaaleiden kotien edustajat. Mikä vika niissä sitten on?

Esim. etuovi.comissa voi käydä katsomassa niitä "värikkäämpiä" sisustuksia. Ja jättää menemättä noihin blogeihin jos se saa adrenaliinit ihan valloilleen.
Nettiavaruus on valtava ja valintaa löytyy jokaiseen makuun.

Hyvin menee elämässä jos ei suurempaa valittamisen aihetta löydy...
Kaunista kevättä!

Ei rissus kun noita "ihania" maalaisromanttisia koteja taas pukkaa joka tuutista. Taidan alkaa myymään maalaisromantikoille sisustuksen aloituspakettia joka sisältää:

-Madonna patsaita x 4
-Hiekkapaperia huonekalujen kuluttamista varten
-Pitsiä 3m
-Riviera Maisonin ja Jeanne D'arc Livingin katalogit
-Myrtti tai muratti
-Vanhoja jauhosäkkejä verhoiksi
-Köyhäinhopeisia kynttilänjalkoja x 2
-Vanhoja valokuvia

Paketilla hintaa 2700e.

Ei rissus kun noita "ihania" maalaisromanttisia koteja taas pukkaa joka tuutista. Taidan alkaa myymään maalaisromantikoille sisustuksen aloituspakettia joka sisältää:

-Madonna patsaita x 4
-Hiekkapaperia huonekalujen kuluttamista varten
-Pitsiä 3m
-Riviera Maisonin ja Jeanne D'arc Livingin katalogit
-Myrtti tai muratti
-Vanhoja jauhosäkkejä verhoiksi
-Köyhäinhopeisia kynttilänjalkoja x 2
-Vanhoja valokuvia

Paketilla hintaa 2700e.
Olisi varmaan tämänkin ajan voinut käyttää nukkumiseen.

[QUOTE="ktm";22770368]Alkaa kyllä tulemaan korvista ulos jo tuollainen sisustus, noita samanlaisia blogeja on niin paljon.
Mutta toki kaikkien kannattaa sisustaa se oma koti niinkuin parhaaksi näkee ja sillä tyylillä mistä tykkää. :)
Itse tykkään enemmän esim. Magicpoksin "tyylistä",vaikkei nyt varsinaisesti sisustusblogi olekaan. ;)

Magicpoks: Home sweet home...[/QUOTE]

Mun mieleen ei ole yhtään. IHan hirveä. TÄMÄ ON VAIN MINUN MIELIPIDE! En ikinä haluaisi tuollaista kotia. JOKU MUU HALUAA, KUNNIOITAN SITÄ!

Yhteistyössä