löystyykö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kade

Vieras
Sarjassa elämän suuria kysymyksiä..
On joskus tullut mieleen, kun raskaus venyttää/löysyttää lantionpohjalihaksia ja synnytys itse P.illua, nii mites nää joille on tehty keisarinleikkaus, onks se toosa sitte yhtä timmissä kunnossa, kuin ennenkin?

No mun kaverini valitti ukkonsa väittäneen, että hällä on löystyneet paikat sektion jälkeen... Oma ukkoni kehuu mua timmiksi kolmen lapsen alatiesynnytyksen jälkeen. Hyvä on tuntuma itsellänikin.

Eiköhän se oo omasta aktiivisuudesta kiinni. Niin paljon puhuttu aihe ettei enää jaksa...

Kuulema myös sektiolla lapsensa synnyttäneillä löystyy, koska vartalo valmistautuu lähenevään synnytykseen. Joo, olen itsekin jumpannut tiukaksi alaitesynnytysten jälkeen. Sen toteaa vaikka sormien avulla.

Ahkeralla, säännöllisellä jumpalla alalihakset saa hyvin palautettua kuntoon, ja jopa entistä tiukemmaksi. Käytän nyt geishapalloja tämän takia melko useasti.

Kyllä mulla löystyi paikat tosi paljon sektion jälkeen. Esim pissaa oli vaikea katkaista, se lorotti miten sattui. Eikä alapäällä oikein tuntenutkaan mitään.

Orkut olivat tosi vaisuja ja mitäänsanomattomia ainakin 3 vuoden ajan.

Sittemmin jumppaamalla saanut melkein entiseen kuntoon takas. Olin tosi timmissä kunnossa ennen raskautta ja ero oli aivan kaamea sen jälkeen kun lapsi oli syntynyt. Olin jo lähes epätoivoinen.

Siis se löystyminenhän ei johdu siitä, että vauva tulee ulos, vaan siitä, että raskausaikana masu on niin painava, että kun se lepää lantiopohjan lihasten päällä, niin se venyttää ja löysyttää niitä lihaksia.

olen tavannut naisia, jotka pelkäävät p.illunsa löystyvän synnytyksessä ja ovat vaatineet section. paha homma sikäli, että raskausaikan vatsa ym. painaa lantionpohjanlihaksia ja ne VENYY. Synnytys ei paljoa tilannetta normaalisti enää pahenna. kiinni on myös siitä kuinka kimmoista kudokset senelläkin on ja mitä viitsii itsensä ja toisen iloksi tehdä. Itse sain treenaamalla esim litteän, timmin vatsani takaisin, mutta sectioarpeen (ja sisäisiin kiinnikkeisiin) ei treenaamiset auta.