Löytyykö täältä yli kolmekymppisiä naisia, joilla ei ole selluliittia jaloissa tai peffassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä iässä alkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä iässä alkaa

Vieras
Missä iässä sinulle alkoi tulla selluliittia? Itse olen ollut hyvin urheilullinen koko ikäni ja ensimmäisen lapseni sain vasta 34 vuotiaana. Koin jonkinlaisen järkytyksen, kun raskauteni jälkeen huomasin, että reisiini oli ilmestynyt selluliittia.

Tulipa vain mieleeni, että löytyykö naisia, joilla selluliittia ei olisi. Missä iässä sitä yleensä alkaa kertymään?

Eikös se "selluliitti" oo oikeasti vain rasvakudosta? Mulla sitä on ollut "aina", ts. aina, kun oon kiinnitt'nyt asiaan huomiota. Mulla kerääntyy kaikki paino reisiin, perseeseen ja jenkkiksiin. Mutta jostain syystä mulla on sitä kuoppaista meininkiä aika vähän.

Minulla ei enää ole, kun lopetin sokerin ja muun turhan hiilarin käytön ja aloitin tavoitteellisen punttisalitreenin. Ikää 43 v.
Olen aina ollut urheilullinen ja syönyt terveellisesti, mutta tuossa tapahtui selvä muutos. Muistaakseni sellut ilmestyivät joskus 25 v tienoilla.

Relax - selluliitti on ihan normaalia. Kuvan käsittelyt ym kotkotukset on saanut meidät kuvitteleen että sitä ei ole kaikilla.

Löytyy. Eikä oo ikäriippuvaista. Mulla oli sitä jo 20 vuotiaana vaikka urheilin ja mitat oli 156cm/47kg.... Nyt 7 kg enemmän...pari muksua ja vähemmän selluliittia kuin nuorena. Vaikka en enää edes aktiiviurheile. niin ja ikä 39v.

Alkuperäinen kirjoittaja Sellut lähtivät;30682188:
Minulla ei enää ole, kun lopetin sokerin ja muun turhan hiilarin käytön ja aloitin tavoitteellisen punttisalitreenin. Ikää 43 v.
Olen aina ollut urheilullinen ja syönyt terveellisesti, mutta tuossa tapahtui selvä muutos. Muistaakseni sellut ilmestyivät joskus 25 v tienoilla.

Kuinka paljon treenaat? Teetkö muutakin kun punttisalitreeniä?

Olen syönyt aina paljon sokeria ja hiilaripitoista ruokaa, mutta nuorempana ei silti ollut yhtään selluliittia.

Kuinka paljon treenaat? Teetkö muutakin kun punttisalitreeniä?

Olen syönyt aina paljon sokeria ja hiilaripitoista ruokaa, mutta nuorempana ei silti ollut yhtään selluliittia.

Treenaan 5 kertaa viikossa. Nykyään tulee juostua myös mutta pääasiassa kuitenkin punttisalitreeniä isoilla painoilla. Kyykkyä, askelkyykkyä, brasilialaista kyykkyä prässiä.

Jostain syystä se sokeri ja muut hiilarit eivät ennen olleet niin iso ongelma, mutta eron tosiaan huomasi selvästi kun aloin noudattaa vhh:ta.

Selluliitin muodostuminen on yksilöllistä ja liittynee moniin asioihin, joista mainittakoon geneettiset tekijät, ylipaino, ravitsemus, liikunnallisuus sekä tiettyjä paikkoja kiristävien ja verenkiertoa estävien vaatteiden käyttö.

Itse uskon tuohon genetiikkaan vahvasti. Äitini on nyt 85-vuotias, ollut aina lähellä normaalipainoa, keski-iän jälkeen lievää ylipainoa. Hänellä on joissain paikoissa läskiä mutta ei missään selluliittia - vieläkään. Itse olen 53-vuotias, hoikka tai normaalipainoinen, ei koskaan selluliittiä missään iässä. Vatsa nyt on mitä on neljän raskauden jälkeen, mutta selluliittia ei ole siinäkään. Tyttäreni ovat 24 - 30 vuotiaita, kaksi hoikkaa ja yksi vähän pyöreä; selluliittia ei ole.

Lääkärinä olen kyllä nähnyt selluliitteja paljonkin, myös naisten saunoissa noita pääsee näkemään. Joten tiedän mitä selluliitti on, ja että sitä voi olla hoikallakin.

Ja nyt siis puhutaan siitä mitä naistenlehdet sanoo selluliitiksi, eikä sitä tulehdusta joka on sitte taas ihan toinen juttu (cellulitis)

Mulla oli 48 kiloisena ja on nytkin, melkis seitkytkiloisena. Sisäreisissä hieman. Eikä sen määrä tunnu muuttuvan suhteessa painoon. Väittäisin sen siis itselläni olevan ikuista. :D

Yhteistyössä