Löytyykö teidän talosta paljon Ikea-tavaraa/huonekaluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tänään tuli käytyä Ikeassa siskoni kanssa ja kyllähän sieltä vaikka mitä matkaan tarttui, ne mitä oltiin hakemassakin, mutta paljon sellaista mitä ei ollut suunnitellutkaan.

Parit huonekalut ja sitten pientä sälää. Ikeassa on paljon mun hintatason tavaraa, niistä muovijutuista en innostu, mutta kyllä mulle noi lastulevyjutut kelpaa.

Valitettavasti. Ei ole ollut varaa kunnollisiin huonekaluihin. Kunnollinen huonekalu kestää sukupolvelta toiselle ja sellaisiin sijoitan sitä mukaa kun tarvii uusia ostaa. Ihan hyvin toi ikea kamakin asiansa ajaa, mutta tuo "kertakäyttöisyys" häiritsee.

Aika paljon. Onneksi yleensä aina lapset mukana, kun sinne menee, niin ei ehdi jäädä katselemaan kaikkea sitä sälää, mitä sitten kertyisi nurkkiin tilaa viemään. Huonekaluostokset on katsottu etukäteen ja mies käynyt hakemassa.

[QUOTE="Loppis";28239230]Tyynyjä, verhoja, lastenhuoneessa kamoja..huonekaluja ei taida olla.[/QUOTE]

No lastenhuoneessa on kaksituolia ja sit niitä korihyllyjuttuja.

Molemmat sängyt ja patjat, yksi sohvapöytä, henkareita, muovikippoja, lapsen huoneen kirjahyllyt.... Mut on meillä yks 40-vuotias ruokaryhmäkin, noin niin kuin tasapainottamaan asiaa :)

Lasikantinen työpöytä, monta vuotta vanha tukeva leikkuulauta, naulakkosysteemejä (niitä ovinaulakoita yms.), joitain vuodevaatteita. Se pienempi sininen kassi lehdille, näppärä vielä roskiin sitten.

Nyt kattelin vessaan sellaista korkeaa kapeaa kaappia ovilla. En ole muualta sopivan kokoista löytäny, sellaista mitä ei tarvi seinään ruuvata.

Lastenhuoneessa pari expedit hyllyä koreineen,lipasto, 2 lasten sänkyä ja verhot. Olohuoneessa sohva ja nojatuoli(saavat olla niin kauan kun lapset ovat pieniä koska niissä konepestävät päälliset). Olkkarin kevätverhot myös Ikeasta ja aika paljon koristetyynyjä. Jotain satunnaista pikkusälää, kuten kukkaruukkuja ja ateriemiensäilytys purkit.

Minä ainakin tykkään Ikean tuotteista. Toki kaupassa ensin hypistelen enne ostopäätöstä.

Tasan nolla ikea-tavaraa/huonekalua.

Minä en kotiini mitään halpamaissa teetettyä sekundasontaa hanki. Suosin kestävää, laadukasta ja ajatonta designia laadukkailta muotoilijoilta ja valmistajilta.

Lastenhuoneiden kirjayllyt, pöydät ja laatikot. Ei tarvii itkee sen perään, et tulee naarmuja tms.. Olkkarissa taitaa olla lipasto en oo varma.
Lasten vaatekaapeissa Elfa-tyyppiset korihässäkät.
Kylppärissä matto :-)

Meiltä löytyyainakin eteisen naulakot (seinämallit) ja nyt ostin samaa sarjaa olevat kenkätelineet, Expeditiä löytyy pari erikokoista, parit Malm-lipastot ja sitten tuota keittiösälää jonkin verran.

On jotain, mm. lasten yölamput, eteisen naulakko ja kenkähylly (liimapuulevyä taitaa olla), kylppärissä askartelua varten muovipöytä ja jakkarat, ja jotain leluja (esim kankaiset vihannekset, köysitikkaat). Yritän katsoa etten ostaisi kertakäyttöisiä.

Ei minusta ikeakama oo kertakäyttöstä, varsinkinnpääkaupunkiseudulla kun on paljonnopiskelijoita, joiden tarpeet vaihtelee nopeasti niin huuto.netissä on ensinnäkinnkivasti tarjolla ikeakamaa ja siellä pääsee myös tarpeettomista äkkiä eroon. Just myytiin ikean lipasto ja kirjahylly siellä, ne oli sellaisia jotka olin hoitovapaalla ollessa myös ostanut huutiksesta.

Tällä hetkellä meillä on lastenhuoneessa muutama ikean huonekalu, samoin työhuoneessa ja makkarin yöpöydät. Keittiö on kokonaisuudessaan ikeasta ja vaikuttaa oikeastaan ihan laadukkaalta. Pientä sälää jonkinverran lisäksi.

Kaikki vaatekaappien rungot, ovellisia kirjahyllykköjä, kaikki lastenhuoneen kalusteet sekä sitten säilytyslaatikoita ja jotain muuta pikkutavaraa. Ei niinkään astioita tai tekstiilejä eikä mitään näkyvää piensisustuskrääsää.

Yhteistyössä