Ls ilmoituksesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mitä jos on tehny nimetön ls ilmoitus perheväkivällasta, mutta tämä teini joka on sen kohteeksi joutunu kieltää sen,vaikka ollut selvästi naama mustana niin voiko asia jäädä sikseen eikä tutkita kunnolla?
Ja tapahtuman todistaa yksi ulkopuolinen ja äiti jotka menneet väliin kun isä käynyt teinin päälle. Äiti ei varmasti myönnä jos sosiaalityöntekijät kyselee..

Kyseessä on rikosasia, ja sen tutkii poliisi. Toivottavasti tämä uhri on käynyt lääkärissä tai jossain missä nämä mustelmat on todennettu, silloin niitä ei voi kiistää. Teini on kuitenkin koulussa joten onhan sen mustan naaman sitten nähnyt vaikka kuinka moni. Poliisi tai sossu voi kysyä opettajilta pitääkö paikkansa jos teini itse kieltää.

[QUOTE="vieras";22218541]Kyseessä on rikosasia, ja sen tutkii poliisi. Toivottavasti tämä uhri on käynyt lääkärissä tai jossain missä nämä mustelmat on todennettu, silloin niitä ei voi kiistää. Teini on kuitenkin koulussa joten onhan sen mustan naaman sitten nähnyt vaikka kuinka moni. Poliisi tai sossu voi kysyä opettajilta pitääkö paikkansa jos teini itse kieltää.[/QUOTE]

Sen tiedän että asiaa on tutkittu koulussa mutta teini valehellu kaatuneensa. Eikä ole käyny lääkärissä..
Asia on vaikea ja tiedän ettei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun lasta hakattu,nyt vaan oli tosi pahasti naama musta että kaikki näkee sen:(

Mustaa naamaa on aika hankala selittää vain kaatumisella. Poliisi tutkii asiaa, ja poliisi on varmasti nähnyt perheväkivaltaa niin paljon että tietävät koska joku valehtelee... Lastensuojelun tehtävä on arvioida onko lapsi turvassa kotona.

[QUOTE="vieras";22218604]Mustaa naamaa on aika hankala selittää vain kaatumisella. Poliisi tutkii asiaa, ja poliisi on varmasti nähnyt perheväkivaltaa niin paljon että tietävät koska joku valehtelee... Lastensuojelun tehtävä on arvioida onko lapsi turvassa kotona.[/QUOTE]

Kannattaako minun siis soittaa poliisille vai lastensuojeluun?? Lapsi haluaa suojella äitiään,siksi valehtelee.

Alkuperäinen kirjoittaja sossun täti;22218634:
Jos siitä on tehty ls-ilmoitus, sieltä on mennyt tutkintapyyntö poliisille. Voit siis ilmoittaa siitä todistajasta suoraan poliisille.

Minusta on vaan koulun kuraattori puhunu lapsen ja vanhempien kanssa, asiaa ei ole poliisi tutkinu.

Minusta on vaan koulun kuraattori puhunu lapsen ja vanhempien kanssa, asiaa ei ole poliisi tutkinu.

Kuraattorilla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluun. Ja tietäisitkö jos poliisi on kutsunut heidät kuultavaksi? Tuskin kukaan sellaista ulkopuolisille huutelee... Voithan soittaa lastensuojeluun ja varmistua että ilmoitus varmasti on mennyt sinne. Voit myös ilmoittaa asian suoraan poliisille, koska kyseessä on rikos, ja poliisilla on sitten velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun. Ilmoitat siis kummalle taholle tahansa, he ilmoittavat asian toisilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja sossun täti;22218718:
Kuraattorilla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluun. Ja tietäisitkö jos poliisi on kutsunut heidät kuultavaksi? Tuskin kukaan sellaista ulkopuolisille huutelee... Voithan soittaa lastensuojeluun ja varmistua että ilmoitus varmasti on mennyt sinne. Voit myös ilmoittaa asian suoraan poliisille, koska kyseessä on rikos, ja poliisilla on sitten velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun. Ilmoitat siis kummalle taholle tahansa, he ilmoittavat asian toisilleen.

Itseasiassa kyllä tietäisin.. ovat hyvin läheinen perhe. Olen itse vaan todella pöyritynyt kun kaiken annetaan jatkua.. ja olen pöyristyny äidin käyttäytymisestä ja valehtelusta koululle, oma lapsi kuiten kyseessä:(

Tee itse ls-ilmoitus, sen voit tehdä nimettömänä ja hoitavat sitten tiedon poliisille. Poliisilta kun ei aina mene tieto lastensuojeluun (vaikka pitäisi). On jokatapauksessa poliisiasia.
Kuraattori ei kaikkia kaatumisen aiheuttamia mustelmia (jos näin on selitetty ja uskottavasti) ilmoittele poliisille eikä lastensujeluun kuitenkaan. Ei voi niin olettaa, jos ei ole mitään muuta tietoa.

Teinihän ei onneksi saa itse päättää. Ja jos kyseessä olisi väkivakta, niin siinähän se oma päätösvalta on muutenkin niin nujerrettu ja vääristynyt, ettei mistään omasta vapaasta tahdosta voida enää puhua, ei lapsen, ei äidin.

[QUOTE="nyt";22218925]Ilmeisesti teini on sen ikäinen, että kykenee itse ajattelemaan tapahtunutta. Minusta tuo on viesti teiniltä, että ei halua asiaan puututtavan jostain syystä.[/QUOTE]

Minusta 13-14vuotias ei ole vielä kykynevä selvittelemään asiaa itse. Vaikka näin meille huolissaan oleville uhoaa, edes moni aikuinen ei pysty selvittämään perheväkivaltaa kun kysymys itsestä ja omasta perheestä saati lapsi pystyisi.

Tee itse ls-ilmoitus, sen voit tehdä nimettömänä ja hoitavat sitten tiedon poliisille. Poliisilta kun ei aina mene tieto lastensuojeluun (vaikka pitäisi). On jokatapauksessa poliisiasia.
Kuraattori ei kaikkia kaatumisen aiheuttamia mustelmia (jos näin on selitetty ja uskottavasti) ilmoittele poliisille eikä lastensujeluun kuitenkaan. Ei voi niin olettaa, jos ei ole mitään muuta tietoa.

Aion kyllä tehdä itse ilmoituksen koska asia ei ole selvinny,eikä lapsi saanut apua. Luulee että itse voi selvittää asian kun on niin iso jo.

Yhteistyössä