Lue tämä ja järkyty!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paavo Pesusieni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tähän aloitukseen ei voi muuten reagoida kuin uudella aloituksella, tähän tapaan:

Lue tämä ja järkyty!!!!

Haluan tietää, että miksi ei-lestaadiolaiset tekevät lapsia ja sitten jättävät heidät keskenään, "oman onnensa nojaan?" ja miten voi olla mahdollista, että suomen maassa vielä lapsoset elävät tälläisissä oloissa?

Jne.

Jatkoa sitten kysyjille: tunnen yhdenkin perheen, jossa on vaikka mitä ongelmia eikä kukaan tee mitään, isä on alkoholisti jne.

Ja noin yleisesti asiaan: lapsi on oman onnensa nojassa tavallisimmin silloin kun hän on yksin kotona. Lestadiolaisille perheille on tyypillistä se, että ainakin äiti on aina kotona, eikä isäkään illalla häivy baariin.

Eli sinä aikana kun olit töissä, oli lapsilla asiat kondiksessa?

Kyllä mielestäni. Meitä oli 2 "tyttöä" siinä työskentelemässä ja tuntui että hommat olis silloin hanskassa, mutta mutta, minun ensimmäisestä viestistä puuttuu kokonaan se asia, että näitä lapsia ei ollut kukaan juurikaan kasvattanut tai toisin sanoen heillä ei ollut mtn kuria. Päivät olivat todella rankkoja, kun näihin lapsiin ei saanut mtn kontaktia. Vanhimmasta oli tullut sellainen tyranni, jota ei edes uskaltanut mennä "komentelemaan" oli aika iso ja sellaiselta kun tuli nyrkistä tms. niin se oikeesti sattui ja olen vieläkin valitettavasti mustelmilla, niin tuore juttu tämä vielä on. Toisin sanoen, työ oli henkisesti ja fyysisesti äärimmäisen rankkaa ja ainakin minä yritin sen 3 viikkoa kaikkeni, että heillä olisi ollut parempi olla.Kaikista pahinta oli silloin kun äiti oli kotona, silloin oli aivan toivotonta se hoitaminen :(

[QUOTE="kysyn";27026384]Käyttikö vanhemmat päihteitä?
Pahoinpitelivätkö lapsia fyysisesti?[/QUOTE]

Ensimmäiseen vastaan, että tuskimpa ja toiseen, että todennäköisesti, koska lapsihan ottaa mallin jostain ja yleensä vanhemmistaan ja jokikinen näistä lapsista löi, potki tai puri, jne.

Tähän aloitukseen ei voi muuten reagoida kuin uudella aloituksella, tähän tapaan:

Lue tämä ja järkyty!!!!

Haluan tietää, että miksi ei-lestaadiolaiset tekevät lapsia ja sitten jättävät heidät keskenään, "oman onnensa nojaan?" ja miten voi olla mahdollista, että suomen maassa vielä lapsoset elävät tälläisissä oloissa?

Jne.

Jatkoa sitten kysyjille: tunnen yhdenkin perheen, jossa on vaikka mitä ongelmia eikä kukaan tee mitään, isä on alkoholisti jne.

Ja noin yleisesti asiaan: lapsi on oman onnensa nojassa tavallisimmin silloin kun hän on yksin kotona. Lestadiolaisille perheille on tyypillistä se, että ainakin äiti on aina kotona, eikä isäkään illalla häivy baariin.

Epäasiatonta tekstiä

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026413]Ensimmäiseen vastaan, että tuskimpa ja toiseen, että todennäköisesti, koska lapsihan ottaa mallin jostain ja yleensä vanhemmistaan ja jokikinen näistä lapsista löi, potki tai puri, jne.[/QUOTE]

Minkä verran sulla on kokemusta lapsista?

Väitätkö sä että vain pahoinpidellyt lapset lyövät toisiaan?
Tai että lasta on purtu jos hän puree?

Se on totta että suuressa perheessä konflikteja tulee enemmän. Jos kaksi lasta saa sodan aikaan kerran viikossa niin 10 lasta saa varmaan 50 kertaa viikossa, aina uusi 'pari' on jostain erimieltä.

[QUOTE="muuan";27026596]Minkä verran sulla on kokemusta lapsista?

Väitätkö sä että vain pahoinpidellyt lapset lyövät toisiaan?
Tai että lasta on purtu jos hän puree?

Se on totta että suuressa perheessä konflikteja tulee enemmän. Jos kaksi lasta saa sodan aikaan kerran viikossa niin 10 lasta saa varmaan 50 kertaa viikossa, aina uusi 'pari' on jostain erimieltä.[/QUOTE]

Tekisi mieli sanoa, että sen verran, että tiedän, milloin lapsi voi huonosti ja milloin ei. Mutta totuus on että minä olen 6 lapsen äiti. Olen ollut päiväkodeissä töissä ja luen paljon alan kirjallisuutta. Ja ihan maalaisjärjelläkin normi-ihminen osaa kyllä sanoa, että jtn on pielessä tuossa perheessä ja pahasti. kOnflikteista tuskin on kyse, kun äidiltä kuultiin, että 2 vuotias meinasi jo toistamiseen hukkua miedän poissaollessa uima-altaaseen. Ja toinen esim. sinun kutsumastasi konfliktista on sellainen, kun 5 vuotias poika istuu hajareisin 3 vuotiaan veljensä päällä ja hakkaa nyrkein toista kasvoihin :( ja tämäntyylisiä oli lukuisia.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27027060]Tekisi mieli sanoa, että sen verran, että tiedän, milloin lapsi voi huonosti ja milloin ei. Mutta totuus on että minä olen 6 lapsen äiti. Olen ollut päiväkodeissä töissä ja luen paljon alan kirjallisuutta. Ja ihan maalaisjärjelläkin normi-ihminen osaa kyllä sanoa, että jtn on pielessä tuossa perheessä ja pahasti. kOnflikteista tuskin on kyse, kun äidiltä kuultiin, että 2 vuotias meinasi jo toistamiseen hukkua miedän poissaollessa uima-altaaseen. Ja toinen esim. sinun kutsumastasi konfliktista on sellainen, kun 5 vuotias poika istuu hajareisin 3 vuotiaan veljensä päällä ja hakkaa nyrkein toista kasvoihin :( ja tämäntyylisiä oli lukuisia.[/QUOTE]

Uima-allas ja kaksi kotiapulaista viittaa varsin hyviin taloudellisiin resursseihin ja haluun satsata lapsiin?
Jää miettimään miksi kaksi ei selvinnyt...

Uima-allas ja kaksi kotiapulaista viittaa varsin hyviin taloudellisiin resursseihin ja haluun satsata lapsiin?
Jää miettimään miksi kaksi ei selvinnyt...

Juuri tuossa aikaisemmassa viestissäni kerroin, miksi? Ja perheen taloudellinen tilanne ei mielestäni kerro sitä, että onko halua satsata lapsiin vai ei. Minun palkkani tuli kelalta yksityisen hoidon tukena ja toisen hoitajan vammaispalvelusta, joten nämä kulut eivät menneet perheen rahapussista, eikä kerro mtn siitä, onko perheellä rahaa vai ei.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27027688]Juuri tuossa aikaisemmassa viestissäni kerroin, miksi? Ja perheen taloudellinen tilanne ei mielestäni kerro sitä, että onko halua satsata lapsiin vai ei. Minun palkkani tuli kelalta yksityisen hoidon tukena ja toisen hoitajan vammaispalvelusta, joten nämä kulut eivät menneet perheen rahapussista, eikä kerro mtn siitä, onko perheellä rahaa vai ei.[/QUOTE]
Lisään vielä, että tämä uima-allas oli sellainen halpis tavarataloista ostettava malli.

Minkä takia tässä ketjussa yritetään puolustella tuota perhettä? Ja syytellään aapeeta valehtelijaksi, tai huonoksi hoitajaksi ym?
Meidän naapurissa asuu kuvatunlainen lestadiolaisperhe. Kyllä mä ainakin uskon nuo jutut täysin, koska tuollaista se meno on meidän seinän takanakin. Kummastelen suuresti, ettei meidän naapurin lapsista ole kukaan vielä kuollut. Minusta aapee on parempi ihminen kuin minä: jaksaa murehtia ja huolehtia perheen asioista. Itse työssäkäyvänä yyhoona en jaksa puuttua ja välittää niin paljon, että ls-ilmon tekisin. No, sen verran kylä, että olen noin 10 kertaa hakenut perheen 1-vuotiaan pois autotieltä äidille, joka sisällä imettää hermorauniona vauvaa.,.

[QUOTE="Sanna";27027971]Tyhmäkö olet. Etkö tajunnut mitään ap:n tekstistä?

Jos perheessä on asiat huonolla tolalla ja lapsilla kurjat oltavat, niin ei asioita saada kuntoon kuin taikaiskusta yhden lapsenhoitajan avulla.[/QUOTE]

Kaksihan niitä oli ja miksi ei saatu asioita parempaan suuntaan silloin?
Outoa... lastenkodissa sijoitetuille olisi hoitohenkilökuntaa vähemmän... ja tuossa sentään mukana vanhemmatkin.

No mun mielestä lestadiolaisuus nyt ei liity tähän asiaan mitenkään. Lapsia voi olla useampi ihan muillakin ja vanhemmat voi väsyä pahastikin jo yhdenkin lapsen kanssa.

Mutta sikäli ikävä tilanne. Ehkä heillä tilanne helpottaa kun pienin kasvaa, eikä äidin tarvitse olla vauvassa kiinni. Sotkuista vaan tulee, jos on monta lasta ja kukaan ei ehdi kunnolla siivoamaan, ei se vaadi montaa tuntia tai aina minuuttiakaan kun joku kaataa maidot ja murot lattialle ja sitten näyttääkin jo kaatopaikalta. Käsitin, ettei kuitenkaan mitään varsinaista laiminlyöntiä ole tapahtunut?

Ps. Mun 1,5v "kaikkien mielestä" helppohoitoinen ja kiltti tyttö puree ja nipistää joskus. Toki kielletään, mutta voin kertoa, etten ole lapsen nähden ketään purrut..;) Toki toisen päällä istuminen ja hakkaaminen kuulostaa aika pahalta.

No mun mielestä lestadiolaisuus nyt ei liity tähän asiaan mitenkään. Lapsia voi olla useampi ihan muillakin ja vanhemmat voi väsyä pahastikin jo yhdenkin lapsen kanssa.

Mutta sikäli ikävä tilanne. Ehkä heillä tilanne helpottaa kun pienin kasvaa, eikä äidin tarvitse olla vauvassa kiinni. Sotkuista vaan tulee, jos on monta lasta ja kukaan ei ehdi kunnolla siivoamaan, ei se vaadi montaa tuntia tai aina minuuttiakaan kun joku kaataa maidot ja murot lattialle ja sitten näyttääkin jo kaatopaikalta. Käsitin, ettei kuitenkaan mitään varsinaista laiminlyöntiä ole tapahtunut?

Ps. Mun 1,5v "kaikkien mielestä" helppohoitoinen ja kiltti tyttö puree ja nipistää joskus. Toki kielletään, mutta voin kertoa, etten ole lapsen nähden ketään purrut..;) Toki toisen päällä istuminen ja hakkaaminen kuulostaa aika pahalta.
Alle 3 vuotiaan agressioköyttäytymine on asiantuntijoiden mukaan ihan normia, mutta sen jälkeen se ei ole ja jos 9 vuotias hakkaa ja pahoinpitelee hoitajiaa, huutaa, jne, niin se ei ole enään normia.

Minkä takia tässä ketjussa yritetään puolustella tuota perhettä? Ja syytellään aapeeta valehtelijaksi, tai huonoksi hoitajaksi ym?
Meidän naapurissa asuu kuvatunlainen lestadiolaisperhe. Kyllä mä ainakin uskon nuo jutut täysin, koska tuollaista se meno on meidän seinän takanakin. Kummastelen suuresti, ettei meidän naapurin lapsista ole kukaan vielä kuollut. Minusta aapee on parempi ihminen kuin minä: jaksaa murehtia ja huolehtia perheen asioista. Itse työssäkäyvänä yyhoona en jaksa puuttua ja välittää niin paljon, että ls-ilmon tekisin. No, sen verran kylä, että olen noin 10 kertaa hakenut perheen 1-vuotiaan pois autotieltä äidille, joka sisällä imettää hermorauniona vauvaa.,.

Kiitooooos! Miulla ei ole mtn tarvetta valehdella näistä asioista.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27028109]Niinkö?Kerropa lisää..[/QUOTE]

En mä tiedä uskallanko. Olen kuitenkin lähes satavarma että kyseessä on sama perhe. Moni asia täsmää.

[QUOTE="Sanna";27027971]Tyhmäkö olet. Etkö tajunnut mitään ap:n tekstistä?

Jos perheessä on asiat huonolla tolalla ja lapsilla kurjat oltavat, niin ei asioita saada kuntoon kuin taikaiskusta yhden lapsenhoitajan avulla.[/QUOTE]

Ei saada ei.

Niin ja mä tunnen kymmeniä lestadiolaisperheitä. Olen ollut töissä muissakin yhtä isoissa ja isommissakin perheissä. Suurimaassa osassa asiat on oikeinkin hyvin, jos vertaa keskivertoon suomalaisperheeseen. Mun mielestä se lestadiolaisuus ei ole tässä oleellista ollenkaan vaan jokin ihan muu. Itse en uskalla siiitä netissä kirjoittaa.

Yhteistyössä