luen suomi24:n palstaa, mitä mieltä itse olette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
uusperhe palstaa luin

Siellä yhdessä ketjussa oli joku kirjoittanut siitä että hänen tytärpuolensa sanoo häntä äidiksi, selitti että hän ei ole pyytänyt koskaan lasta sanomaan häntä äidiksi, vaan häntä sanottiin aina etunimeltä. Mutta tämä nainen kuitenkin puhuu itsestään äitinä omille lapsilleen, ja omat lapset sanovat äiti
Kirjoittaja kertoi että hän hätkähti kun ekaa kertaa kuuli sanan äiti eikä raaski sitä lasta kieltämäänkään tästä asiasta
Kertoi myös että lapsen oma äiti on hyväksynyt asian ja sanonut asian olevan hyväkin että lapsi hyväksyy tämän lapsen isän uuden vaimon elämäänsä

Mitä mieltä itse olette, onko toi liikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
no jos se sopii kaikille osapuolille, niin mitäs se muitten napaa kaivelee?

kai lähinnä sen takia koska kaikillahan on omat kokemuksensa, ja jos palstalla on näitä katkeria ihmisiä, niin hehän latovat vaikka mitä.
Yksi sanoo toista ja toinen toista.
Nyksät haukkuu eksiä ja eksät nyksiä. Jotkut haluavat purkaa pahaa oloaan tai kirjoittaa ja kysyä apua, paskaa niskaan yleensä aina näyttäis tulevan kysyjän niskaan, siksi sinne en kirjoittele. Mutta vaan välillä ahdistaa ihmisten ahdaskatseisuus,ei se mitä omalle kohdalle on tapahtunu välttämättä päde toiseen,

Surettaa vaan miksi meidän naisten pitää tapella

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
uusperhe palstaa luin

Siellä yhdessä ketjussa oli joku kirjoittanut siitä että hänen tytärpuolensa sanoo häntä äidiksi, selitti että hän ei ole pyytänyt koskaan lasta sanomaan häntä äidiksi, vaan häntä sanottiin aina etunimeltä. Mutta tämä nainen kuitenkin puhuu itsestään äitinä omille lapsilleen, ja omat lapset sanovat äiti
Kirjoittaja kertoi että hän hätkähti kun ekaa kertaa kuuli sanan äiti eikä raaski sitä lasta kieltämäänkään tästä asiasta
Kertoi myös että lapsen oma äiti on hyväksynyt asian ja sanonut asian olevan hyväkin että lapsi hyväksyy tämän lapsen isän uuden vaimon elämäänsä

Mitäs mieltä sinä itse olet asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja etä-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
uusperhe palstaa luin

Mitäs mieltä sinä itse olet asiasta?

varmaan olisi alussa vähän hankala suhtautua siihen, mutta kyllä mä sen hyväksyisinkin jos se vain omalle äidille sopii, oma lapsipuoleni on jo 7v joten hän tasantarkkaa tietää kuka oikea äiti on. En mä kuitenkaan rakasta häntä niin kuten omiani(miten voisinkaan) mutta rakastan omalla tavallani, aivan hellyyttävä lapsi, ja jos verrataan sitä mitä 3 vuotta sitten vielä lapsi toivoi että omat vanhemmat palaavat yhteen ja nykyään itkee että haluaa meille takaisin vaikka juuri kotiin palautettiinkin, niin kyllä mä hyväksyisin sen

Lapselle äiti on se joka tekee äidin hommat ja niitä ihmisiä voi olla kaksikin. =) Tuon perheen äiti kirjoittaja joka tapauksessa on ja jos lapsi haluaa häntä äidiksi kutsua, olisi julmaa kieltääkään. Voihan tuo juttu muuttua iän myötä itsestään.

Lapselle sanaan "äiti" ei välttämättä liity sellaista tunnelatausta kuin meille aikuisille, vaan olen työn puolesta huomannut että lapselle on usein luontevaa nimittää perheessä asuvaa aikuista naista äidiksi, vähän kuin muita naisia kutsutaan tädeiksi ja miehiä sediksi jne. Vaikka äidiksi kutsuttavia olisi useampi kuin yksi, niin se ei tarkoita että lapsen tunteet jakautuisi tasan, vaan se biologinen äiti on usein rakkain.

Mua olisi aikanaan miehen lapsi halunnut kutsua äidiksi. Pyysin käyttämään etunimeä, koska minusta se ei tuntunut luontevalta, minulla ei ollut edes omia lapsia silloin. Ja tiesin että lapsen oikea äiti olisi asiasta loukkaantunut verisesti, jos olisi tämä olisi tullut hänen tietoonsa.

mä en itse ole koskaan sanonut isäpulota isäksi vaan aina etunimellä.oli 4v kun muutti meille, mutta 70-luvun alussa on ollu eri meiniki..mä meinaan aina hoitolapsille sanoo ett annas kun äiti auttaa =) se pitäis opetella pois

Yhteistyössä