Lueskelin noita kummitusjuttuja ja muistin taas muutaman viikon takaisen jutun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ensimmäisenä yönä heräsin aamuyöllä siihen, että joku raapii lastenhuoneen ovea tai sitten sen vieressä olevaa eteisen ovea. Ja samantien sen jälkeen näin makkarin oviaukosta, kun joku hahmo kulki ohi.

Oletin ensin, että 7v oli noussut jostain syystä tosi aikaisin ja odotin, että kohta menee televisio päälle. Mutta mitään ei kuulunutkaan eikä kukaan enää liikkunut missään. Yritin vielä selittää, että jos se olikin meidän koira (pieni tipsu) joka rapisteli kynsillään laminaattia, vaikka se ei tosiaan ihan siltä kuulostanutkaan vaan tosiaan oven raapimiselta. Mutta sekin vaihtoehto meni, kun samantien kuulin miten koira huokaisi siinä sängyn vieressä nukkuessaan. Ja meidän koira on vanha eli se ei ihan yhtäkkiä vaihtele paikkaa.

Heti seuraavana yönä tapahtui taas. Olin valvonut pisimpään ja menin puolenyön jälkeen nukkumaan. Joskus yhden jälkeen yöllä havahdun siihen, että pesuhuoneest kuului pesuämpärien rämähdys. Siis sellainen ääni kuin pari ämpäriä kaatuisi kaakelilattialla. Jähmetyin kuuntelemaan. Hetken kuluttua samanlainen ämpärin rämähdys kuului uudelleen, mutta sitten äänet loppui.

Taas koitin selittää asiaa, mutta pesuhuoneeseen mennessä on kaksi ovea mitkä pitäisi avata eli olisin kuullut jo sen, jos lapset sinne menisi. Mutta miksi he edes menisivät sinne? Ja myös se, että meidän pesuhuoneeseen on kulku tuulikaapista ja tuulikaapissa on lasten yhdistelmävaunut aina öisin eli kukaan ei ulko-ovesta voi marssia hiljaa niiden yli ja väliovikin kolahtaa niihin melko varmasti, jos lapset siitä marssivat unissaan yhtäkkiä. Ja heillä ei tosiaan ole mitään syytä mennä pesuhuoneeseen yöllä. Lopulta mielessäni totesin, että varmasti lasten kuivumaan laitettu amme on vain kaatunut ja kolistanut viereisen vadin myös kumoon ja siitä ne äänet sitten tuli.

Aamulla menin katsomaan niin pesuhuoneessa oli kaikki kuten ennenkin. Lasten ammekin oli täysin samassa paikassa kuivumassa missä illallakin.

Aika hyytävää, vaikka kai tuohonkin joku järkevä selitys on mutta en vain keksi mikä.

Minä olisin jo mennyt ämpärikolinaa tutkimaan enkä jäänyt odottamaan aamuun. Jos jotain mysteeriääniä kuuluu/kuuluisi niin mie en jäisi arvailemaan kovin pitkään vaan katsoisin mistä on kyse ja onko muksut sängyssä. Seuraavana päivänä se on vain arvailua oliko siellä muksut vai mies vai naapurin mummo.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;23147398:
Minä olisin jo mennyt ämpärikolinaa tutkimaan enkä jäänyt odottamaan aamuun. Jos jotain mysteeriääniä kuuluu/kuuluisi niin mie en jäisi arvailemaan kovin pitkään vaan katsoisin mistä on kyse ja onko muksut sängyssä. Seuraavana päivänä se on vain arvailua oliko siellä muksut vai mies vai naapurin mummo.

En uskaltanut mennä. Mutta mies se ei ollut, kun oli siinä sängyssä nukkumassa ja lapset (7v ja 5v) jos olis jompikumpi ollut niin ois kuulunut muutakin kuin ämpäri kolinaa.

Mä olisin herättänyt miehen ja pistänyt sen kattomaan...

Kuten yksi yö teinkin. Heräsin siihen että meillä koti on täysin valaistu. Makuuhuoneesta näkee olohuoneeseen, rappusiin, eteiseen ym. Joka paikassa oli valot. Ekaks mä mietin että mies on mennyt itkevien poikien luokse, jotka siis nukkuvat yläkerrassa, mutta ihmettelin että miksi se olis koko kämpän valaissut. Niin ja oli ihan hiljaista, ei kuulunut mitään ääniä.
Mä koitan viereeni ja siinähän se mies makaa ja nukkuu. Tökin sitä ja se herää. Se kysyy että miksi kaikkialla on valot. eikä mulla ole vastausta. Itse en ole uskaltanut sängystä nousta. Mies sitten nousee ja kuikuilee ovesta eteenpäin.
Ja sitten kuuluu kirkkaalla äänellä että hei isä. siellä olohuoneen sohvalla istuu meitin esikoinen, ikää silloin 2,5 vuotta. Se oli herännyt, eikä sitä nukuttanut. Kyseltiin että miksi ei se herättänyt meitä mutta se sanoi että ei, äiti ja isä nukkui, ei halunnut herättää..

Oi se oli niin suloista kun pikkupoika istuu yksinään olohuoneen sohvalla keskellä yötä eikä ollut raaskinut herätttää meitä.
Se tuli mein väliin sitten nukkuu ja nukku pitkään aamulla!

Harmi että nykyään ei sitten ookaan hiljaa kun yöllä herää vaan huutaa täysillä äitiii, äitiii tuu tänne... ikää 3,5 vuotta.

Yhteistyössä