lugeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antzi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antzi*

Vieras
heippa

Aloitin eilen illalla luget lyhyen luteaalivaiheen vuoksi. Kuinka nopeasti lääke yleensä vaikuttaa? Eli pitäisikö jo tässä kierrossa luteaalivaiheen pidentyä vai meneekö muutama kierto että kroppa tottuu? Minulle lääkäri sanoi että pitää käyttää siihen asti kun vuoto alkaa mutta olen lukenut että lääke voi pitää vuodon poissa joten kauankohan sitten kannattaisi käyttää jos vuotoa ei näy? Millaisia kokemuksia muuten teillä on lääkkeestä, onko auttanut?

Lisäksi kysyisin että onko lääke aiheuttanut jollekin veritulppaa..? Itselläni on tauti joka altistaa veritulpille joten en kai saisi lääkettä edes syödä. Lääkärille en tästä kertonut koska olen jo valmis riskeeraamaankin asioita jos sillä lapsen saisi. Niin kauan tässä on jo saatu odotella...

Kiitos etukäteen!

Kannattaako ottaa riski, sillä jos saat tulpan se tietää sitten raskausaikana lääkitystä, yleensä piikityksenä. Päivittäin piikki napaan estämään uusi tukos.
Itse mietin samaa asiaa kun sain Primolut-reseptin ja vasta kotona huomasin,että siinäkin mainitaan noista tukoksista. Mulla myös tukoksille altistava sairaus, josta kyllä lääkäri tiesi, että onko noista keltarauhashormoneista sitten niin suurta vaaraa???
Mulle jo sanottiin, että vaikka tulppaa ei ole ollut joudun raskausaikana jotain lääkettä käyttämään, siitä ei varmuutta ole tabletteina vai piikkeinä. Tosin ensin pitäisi saada jollain keinolla raskaus alkamaan. Pitkä aika takana täälläkin yritystä jne.
Monesti sitä on miettinyt mitä lääkärille sanoo ja mitä jättää sanomatta, mikä vaikuttaa mihinkin, mutta kyllä oman turvallisuuden vuoksi kannattaa kaikki kuitenkin kertoa, enne raskautta ja etenkin raskausaikana.

Tulppako?: mulle sanottiin,että joka tapauksessa seuraavan raskauden alusta asti piikit mahaan, oli sitten tulppaa ollut tai ei. Viime raskaudessa, joka kovin onnettomasti päättyi, ei lääkäri määrännyt mahapiikkejä vaikka tiesi sairaudesta. Voi vaan arvailla oliko sillä vaikutusta myöhäiseen keskenmenoon. :(

Mulla onnistuneita synnytyksiä 3 vuosien takaa ja nyt 3 keskenmenoa ja vielä lääkärit jahkaa mitä tehdä p**kele, nyt viimein löytyi gyne joka pisti asiat järjestykseen.
Saa nähdä mitä tuleman pitää...ensin Primoilla kierto kuriin ja kohdalleen (PCO) ja yritystä vaan enemmän ja enemmän, ainaki jonkinaikaa, sitten inseminaatiot avuksi jos ei muuten tärppää.

Luget vaikuttavat heti siinä kierrossa. Nehän ovat aitoa keltarauhashormonia eli pitävät vuodon pois. Ne tulisi aloittaa 3 vrk oviksen jälkeen (lukee pakkausselosteessakin) ja kyllä kannattaa testata 15 vrk oviksen jälkeen, että onko raskaana vai ei. Jos ei,niin luget pois sillä suurimmalla osalla vuoto ei ala ennen niiden lopettamista ja ihan turha sitä kierto on venyttää hirveästi, jos raskaus ei ole kuitenkaan alkanut.
Veritulpasta en osaa sanoa mitään, en ole törmännyt keneenkään,jolle niin olisi käynyt, mutta sinulla on tuo taipumus, joten itse en ehkä lähtisi leikkimään, koska vaihtoehtojakin voi olla.

Yhteistyössä