Luistimen koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Niin kuin mistä mä tiedän että se on sopiva. :D Siis lapselle. Minkä verran siellä pitää olla tilaa? Ensinnäkin tuntuu että monissa luistimissa ei ole mitään kokoa missään. :O Yritä siinä sitten arvioida, että onko se pieni vai suuri. Meillä aikaisemmin talvella tungettiin kuopuksen jalka koon 27 luistimiin, mutta nyt kun ostettiin uudet kengät, ne olikin numeroa 28. No, kun siitä 27:n luistimesta ottaa pohjallisen pois, niin sen mukaan jalalle jää hiukan tilaa, muttei paljon. Meillä on toiset luistimet, joissa kokomerkintä on 29, mutta pohjallinen on tismalleen saman kokoinen kuin noissa toisissa luistimissa...

Huoh. Tuntuu nyt, ettei nuo kummatkaan luistimet sovi kummallekaan. Mikä koko siis pitäisi olla luistimissa kun toisella lapsella kavion koko on 28 ja toisella 29. Molemmat talvikengissä ja kenkäkaupassa mitattu sen kokoiseksi, että siellä sitä tilaa on sen verran kuin ne kenkäkauppiaat nyt katsoo että sitä tilaa pitää olla.

Joo, ei jaksais kauheesti enää etsiä noiden koko merkintöjä tai vielä vähemmän kiinnostaa sovitella lapselle miljoonia luistimia, lapselle muutenkin kurjaa, kun luistin ei mikään helpoin sovitettava ole.....

[QUOTE="huh";22846712]Joo, ei jaksais kauheesti enää etsiä noiden koko merkintöjä tai vielä vähemmän kiinnostaa sovitella lapselle miljoonia luistimia, lapselle muutenkin kurjaa, kun luistin ei mikään helpoin sovitettava ole.....[/QUOTE]

No joo. :/ Nimenomaan. Kaikkein helpointa olis vaan tietenkin nyt marssia urheilukauppaan ja sanoa että luistimet näille, mutta kun ei nyt niin hirveesti sitä ylimääräistä massia ole, niin mielellään ottais käytettynä luistimet. Mä en yhtään käsitä, että mitä kokoa luistimen pitää olla? :O Pitääkö sen olla hiukan isompi kuin normaali kenkä?

Mä lähtisin siitä, että sinne jää se 2 cm vara, kuten kengissäkin. Tuolloin sinne mahtuu villasukka ja jää vielä tilaa ettei varpaat ole sumpussa ja sitä kautta jäädy.

En mä kyllä kenkää isompaa ostais, koska kenkään jätetään kasvuvara...sitä luistin ei tarvitse, koska joka tapauksessa se on seuraavana vuonna liian pieni. Tai siis me ainakin on jouduttu ostaan joka talvi uudet luistimet...paitsi nyt on samat kuin viimevuonna, mutta kyse on siis tuosta vanhimmasta, eli kouluikäisestä.

Mä ostin luistimet lapsille divarista ihan ammatti-ihmiseltä. Hän neuvoi näin: kahdet urheilusukat jalkaan, ei villasukkia (laistan tästä pienemmän kohdalla, siltä paleltuis varpaat!). Pane luistimet lapsen jalkaan, kiristä nauhat. Pyydä lasta seisomaan jaloilleen ja polvia koukistamalla nojaamaan eteenpäin. Silloin lapsen kantapään taakse luistimeen pitäisi jäädä yhden sormen verran tilaa.

Mä lähtisin siitä, että sinne jää se 2 cm vara, kuten kengissäkin. Tuolloin sinne mahtuu villasukka ja jää vielä tilaa ettei varpaat ole sumpussa ja sitä kautta jäädy.

Mä lähinnä nyt aloin huolehtimaan sitä, kun tuntuu noissa luistimissakin olevan vaihtelua noin paljon. : / Siis kuten kengissäkin, 27 koon kuomat on lapselle ihan selkeästi väljät, mutta kun ostettiin ne goretexit niin ne on tosiaan kokoa 28. Ja lapsen sanomiseen ei taas voi luottaa YHTÄÄN kun hän kerran intti,ettei luistin ole tiukka, vaikka se oli vaikea saada jopa jalkaan ja pohjallista koittaessa ei jäänyt kyllä yhtään tippaa tilaa sinne varpaiden päähän. Jaahas. :D Täytyy soitella sinne PikkuSiiliin. :D Mutta se on niin hankalassa paikassa kun pitää olla auto että sinne pääsee. :(

Yhteistyössä