Luistimista ois kysyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Eli ostettiin pojalle Citymarketista harjoitusluistimet.
Päiväkodissa täti jaksaa valittaa luistimista joka viikko.
Ei muka mahdu (pojan kengän koko 25 ja luistimissa säätö 4 eri kokoon ).
Tylsät, teroitettu on.
Väärä valmistaja, made in China.
Ovat harjoitusluistimet. Poika 3v. ja nyt syksyllä menny jäälle ekan kerran.

Oli viikko aikaa hommata luistimet niin nuo sitten tuli ostettua.
Ei millään menny hoitajalle jakeluun, että nuo ostettiin kun ei ollut muitakaan tarjolla ja ostetaan "oikeat" kun niitä tulee kauppoihin.
Nuo olivat ainoat mitkä kokonsa puolesta oli varteen otettavat.

Onko ylipäätään pojille ei harjoitusluistimia koossa 25-26?

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mielestäni harjoitusluistimet ovat hokkareita paremmat ensiluistimiksi. Onko teidän mielestä luistimet liian pienet? Saatteko hyvin ne jalkaan?

Luistimiin saat muistaakseni (ovat päiväkodissa säilössä ) koot 25-28.
Kyllä mä ne ainakin kaupassa sain pojan jalkaan pienimmällä koolla.
Tarhas tunkevat välttämättä villasukat luistimiin.
Ja kyllä luulis suurimmallakin säädöllä mahtuvan villasukalla. Ei ne nyt niin pienet ole.

Rasittaa kun valitetaan ja ei ymmärretä et viikon varoajalla ei ehkä niitä just täydellisiä löydy.
Noissa kuiteskin hyvät kiristyssäädöt päällä, kuin laskettelumonojen kiristysremmit.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Tuli vielä mieleen.
Noissa harjoitusluisimissa on sellainen "sisäkenkä" eli tarviiko noihin edes tunkea villasukkaa?
Laittais vaan paksummat pikkusukat.

Tähän aikaan vuodesta luistelevat varmaankin hallissa, joten ei tarvi, mutta jos kovilla pakkasilla ulkona luistelevat, niin silloin kyllä.

Ei mun mielestä tarttis villasukkaa! Ja ihan passelit luistimet varmaan on.

Kuinka usein muuten käyvät luistelemassa? Paikallisessa jäähallissa?
Ois ihanaa kun meidänkin pk:sta kävisivät

Mun mielestä ei ole tarhan asia kommentoida kenenkään vanhemman hankintoja, tuohan on aika törkeän kuulosta! Ei kai sitä heti ekana tarvii mitään jumalattoman kalliita hokkareita ostaa johonkin tarhan käyttöön. Minä kyllä jo varmaan asiasta huomauttaisin ja kertaalleen vielä kädestä pitäen näyttäisin kuinka luistin menee lapsen jalkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Tuli vielä mieleen.
Noissa harjoitusluisimissa on sellainen "sisäkenkä" eli tarviiko noihin edes tunkea villasukkaa?
Laittais vaan paksummat pikkusukat.

Tähän aikaan vuodesta luistelevat varmaankin hallissa, joten ei tarvi, mutta jos kovilla pakkasilla ulkona luistelevat, niin silloin kyllä.

Hallissa luistelevat, varmaan koko talven. Ei tääl Turussa ollu viime vuonnakaan ulkokentät jäässä tällä seudulla missä asutaan. :)
Eivätkä kovilla pakkasilla edes mene ulos. Hallissa ei mun mielestä ole edes kylmä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hari Mao:
Mun mielestä ei ole tarhan asia kommentoida kenenkään vanhemman hankintoja, tuohan on aika törkeän kuulosta! Ei kai sitä heti ekana tarvii mitään jumalattoman kalliita hokkareita ostaa johonkin tarhan käyttöön. Minä kyllä jo varmaan asiasta huomauttaisin ja kertaalleen vielä kädestä pitäen näyttäisin kuinka luistin menee lapsen jalkaan.

Tätä mietä minäkin. Ja kun yritin selittää että muita ei siihen hätään ollu tarjolla.
Täytyy vissiin taas näyttää kädestä pitäen että miten luistimet saa jalkaan.
Remmit saa löysättyä ja kiristettyä, ottaa pojan syliin ja vetää luistimet jalkaan.

Sadetakit yms. pitää ostaa ja koskaan niitä ei käytetä kun ei mennä uloskaan.
Eikä mun mielestä oo päiväkodin oikeus vaatia vanhempia ostamaan 3 vuotiaalle jotain kalliita luistimia.
Pysyis alkuun edes pystyssä ja katsotaan sitten miten luistelu sujuu.

Lisään että meillä ostetaan vaatteita ja varustuksia tarpeellisuuden ja järkevyyden mukaan. En tosiaan osta 100e luistimia heti kättelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Ei mun mielestä tarttis villasukkaa! Ja ihan passelit luistimet varmaan on.

Kuinka usein muuten käyvät luistelemassa? Paikallisessa jäähallissa?
Ois ihanaa kun meidänkin pk:sta kävisivät

Kerran viikossa käyvät, juu paikallisessa jäähallissa:D
Hieno mahdollisuus kyllä mut harmittaa kun koko ajan luistimista valitetaan.
Jotenkin ymmärtäis jos luistimet ois jotku parikyt vuotta vanhat romut :(
Kuiteskin uudet ja maksoi noikin 36e.

Yhteistyössä