lumia+facebook

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kivikautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kivikautinen

Vieras
Auttakaa tyhmää. Menin pölhönä ihmisenä hankkimaan lumia 710 itselleni. Olen jopa pitänyt itseäni ihan fiksuna it-ihmisenä, mutta nyt kyllä ihmetyttää kovasti.

Miten tässä lumiassa nyt menee nämä datasiirtomaksut. Siis paketti minulla on 1gt asti suurimmalla nopeudella ja sitten tippuu nopeus (kk-hinta on maksimi mitä veloitetaan, nopeus muuttuu).

Pitääkö se facebook sulkea jostain vai pörrääkö se nyt itsekseen jatkuvasti siellä mulla sitä dataa? Pitääkö se laittaa aina lentokonetilaan ettei se kuluta sitä datapakettia nyt itsekseen loppuun, kun en puhelinta aktiivisesti käytä. Mistään ei löydy kirjaudu ulos, lopeta tms. nappulaa...

En tajua yhtään mitään koko hommasta ja kohta lähtee halvalla myyntiin :( Joo tyhmä olen, saa haukkua :) Harmittaa itseänikin.

Okei. Tuon löysin ja klikkasinkin päälle, mut täytyyks se aina klikata päälle ettei data kulu ja sitte ku tahdon jotain oikeasti katsoa, niin toi ensin päälle ja sitten surffaamaan faceen tai nettiin...
Tekeeks se muuten jotain datasiirtoa taustalla jatkuvasti? Esim hakee facen tuoreita tilapäivityksiä jne. Tais mennä kivasti dataa tänään, no virheistä oppii. Entä jos kotona käytän wlan yhteyttä, kuluttaako se dataa?

Jos datayhteys on päällä, päivittää puhelin esim. facebookista tietoja tietyin väliajoin (ei nyt sentään kokoaikaa). wlan ei kuluta dataa, eli sitä kannattaa ehdottomasti kotona käyttää (on nopeampikin).

Itse laitan datayhteyden (tai wlanin) päälle kun niitä tarviin, muuten ovat pois päältä. Latasin WP Shortcut Tiles -sovelluksen, jolla saa etusivulle kätevän oikopolun nuihin asetuksiin. (Muitakin vastaavia sovelluksia on tarjolla.) Akkukin kestää kauemmin kun eivät ole jatkuvasti päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap tyhmä;26516851:
Okei. Tuon löysin ja klikkasinkin päälle, mut täytyyks se aina klikata päälle ettei data kulu ja sitte ku tahdon jotain oikeasti katsoa, niin toi ensin päälle ja sitten surffaamaan faceen tai nettiin...
Tekeeks se muuten jotain datasiirtoa taustalla jatkuvasti? Esim hakee facen tuoreita tilapäivityksiä jne. Tais mennä kivasti dataa tänään, no virheistä oppii. Entä jos kotona käytän wlan yhteyttä, kuluttaako se dataa?
Onko sinulla todella ollut illuusio, että jotain tietotekniikasta ymmärtäisit :D

Itse pidin fb-sovellusta päivän päällä. Kun totesin, ettei sitä saa haluamillaan ajoilla pois päältä, päätin lopettaa koko fb-tilin puhelimellani. Vähän aikaa meni, ennen kuin tätäkään onnistuin tekemään, kun asetukset eivät ole kovin käyttäjälähtöiset...

Ihmiset -> Määritä tili -kohdasta asetukset -> Fb-tili, jonka päällä pitkä painallus, ja "poista"- vaihtoehto tuli tarjolle.

Jatkossa taidan käyttää fb:a vain selaimen kautta.

Muuten lumia 710 vaikuttaa oikein mukavakäyttöiseltä puhelimelta.

Onko sinulla todella ollut illuusio, että jotain tietotekniikasta ymmärtäisit :D

Usko tai älä, muutamassakin tietohallintojärjestelmän (taloushallinnon ohjelmistoja) kehitysprojektissa ollut mukana. Se puoli on hallussa, mutta tää nettimaailma tietoturvineen on mulle ihan hepreaa. Ei ole koskaan tarvinnut niitä ymmärtää. Enemmän olen kiinnostunut ohjelmistopuolen asioista ja niistäkin käyttäjän näkökulmasta. Datanikkarit on erikseen, onneksi :D

Eikä se, nyt on jo tuo lumiakin hallussa ja toi facebook kuvio. Tuo oli eka ilta kun sitä ihmettelin. Kiitokset kuitenkin auttavista vastauksista. Eikä ole enää puhelinkaan lähdössä myyntiin. Ihan ok vekotin.

Lumia taitaa olla niin älykäs että se päivittää sovelluksia tasaisin väliajoin. Ellei sitten tyhmä ihminen sulje datasiirtoa parilla sormen napauksella. Monimutkaisia joillekin, ymmärrän...

Itse pidin fb-sovellusta päivän päällä. Kun totesin, ettei sitä saa haluamillaan ajoilla pois päältä, päätin lopettaa koko fb-tilin puhelimellani. Vähän aikaa meni, ennen kuin tätäkään onnistuin tekemään, kun asetukset eivät ole kovin käyttäjälähtöiset...

Ihmiset -> Määritä tili -kohdasta asetukset -> Fb-tili, jonka päällä pitkä painallus, ja "poista"- vaihtoehto tuli tarjolle.

Jatkossa taidan käyttää fb:a vain selaimen kautta.

Muuten lumia 710 vaikuttaa oikein mukavakäyttöiseltä puhelimelta.

Mä otan wlanin pois päältä ja sen matkapuhelinverkon datayhteyden pois päältä, kun en käytä niitä. Eli tarpeen mukaan käyn jomman kumman läppäämässä päälle ennen kuin aloitan surffauksen.

Yhteistyössä