luomen poisto on millaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alue putsataan ja puudutetaan, jää mustelmia siitä. Luomu leikataan pois ja tikataan, viikon päästä tikit veke. Simppeliä, mut mulla kasvoi arpi ja tuli paljon rumempi jälki. Poistin kosmeettisista syistä.

No,mä kävin poistattamassa mahasta aikas ison luomen,tuli kolme tikkiä.Täytyy sanoa että oli 3-4 päivää kipeä.Ekan päivän oli pakotustakin.tikitkin on aika inhottavat,kiristävät.

Multa on poistettu mooonta luomea, tänä vuonna 3. Ei sitä kannata jännittää, puudutuspiikki hiukan pistää mut sit ei tunne mitään. Ei mulla oo ne haavatkaan kipeitä ollu, ainoo et tikit alkaa kutiaan mut ei se oo paha. Tsemppiä :)

[QUOTE="vieras";26447867]Puudutuspiikki kirpaisi, itse luomen poistaminen ei tuntunut missään, viikon tais olla saunakieltoa.[/QUOTE]

entäs hikoilu tai suihkussa käyminen?

Itsellä jäi aika rumat arvet, ei olisi kannattanut kyllä poistaa kun olivat ihan normaaleja isohkoja luomia selässä. Ei tehnyt kuitenkaan kipeää, hammaslääkärissä on pahempaa.

[QUOTE="pöö";26447980]Jos haluaa poistattaa luomia niin mihin pitää olla yhteydessä?[/QUOTE]

minä soitin terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja antoivat sieltä lääkäriajan

Mietin kun minulla on rinnan alla, juuri siinä missä kaarituki on, luomi jonka haluaisin pois. Kuinkahan vaikeaa on elää sen jälkeen jos siitä luomen poistattaa? Ei häiritse mutta tuntuu kuitenkin että on paikassa jossa ei tarvitsisi olla mitään luomia. Jos arpi jää sitten hankalaksi? Niskassa samoin on yksi ja vatsassa.

[QUOTE="apua";26447958]mitä jos raavin tikit auki :O (joo tänään on tälläinen "stressaa kaikesta"-päivä)[/QUOTE]

Mulla ne alkaa kutiaan vasta muutaman päivän päästä, ja sillon on haava jo menny kiinni niin pystyy varovasti rapsutteleen. Ei niitä ihan niin vaan saa auki revittyä :D
Suihkuun oon menny 2vrk kuluttua vaikka ohjeet sano toista (joku ihan hullu aika), mulle on tehty paljon isompiakin leikkauksia ja sairaalassa on saanu mennä suihkuun jo 1vrk kuluttua..

[QUOTE="pöö";26448019]Mietin kun minulla on rinnan alla, juuri siinä missä kaarituki on, luomi jonka haluaisin pois. Kuinkahan vaikeaa on elää sen jälkeen jos siitä luomen poistattaa? Ei häiritse mutta tuntuu kuitenkin että on paikassa jossa ei tarvitsisi olla mitään luomia. Jos arpi jää sitten hankalaksi? Niskassa samoin on yksi ja vatsassa.[/QUOTE]

mulla on yksi niistä luomista joita menen näyttämään, juuri tuossa paikassa. Joutuukohan olemaan ilman rintaliivejä pari päivää?

Älkää siskot suotta stressaantuko luomen/luomien poistosta. Pieni puudutusaineen pistos etkä tiedä kivusta mitään. Muutaman päivän mahdollinen epämukavuus ja se luomi on poissa lopuksi ikää. Joillekin tulee herkästi arpikudosta mutta ei kaikikille. Eikä ole enää mahdollista, että luomi muuttuisi pahanlaatuiseksi. :)

Kannattaa mennä yksityiselle ja poistattaa ne luomet laserilla (ellei tarvii miyään koepaloja tutkia), nopeampi homma eikä tuu tikkejä, eikä niin isoja arpia. Maksoi alle 300e/muutama luomi.

[QUOTE="vieras";26448657]Onko kukaan poistattanut kasvoista? Olen harkinnut, mutta jos täälläkin jo negatiivisia kokemuksia arvista, ehkä mieluummin luomi kuin arpi.[/QUOTE]

Olen, yksi ihan puukolla eikä siitäkään oo pahaa arpea (ei huomaa ellei osaa katsoa) ja pari laserilla.
Mahdollisen arven saa ainakin meikattua paremmin piiloon kuin luomen.