Luomessa rupi, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija X

Vieras
Huomasin pari päivää sitten käsivarren luomessa pienen rupeutuneen alueen. Luomen keskellä on karvatuppi mistä on ilmeisesti karva irronnut ja nyt siihen kasvaa uusi karva. En ole huomannut, että luomesta olisi tullut verta, mutta rupi on ilmestynyt. Rupi on ehkä aavistuksen pienentynytkin. Voinko seurata tuota ja olla huoletta, jos rupi häviää ja luomi on niin kuin ennenkin vai pitäisikö varata lääkäriaika? Muistelen että mulla ois ollut vastaavaa eri luomessa, mutta kauan aikaa sitten.

Mulla on ainakin parissa luomessa ollut useita kertoja rupia juuri karvan irtoamisen takia tai sitten olen luomia raapaissut vaikka unissani tms.. Kuitenkin olen täysin elossa ja uskoakseni täysin terve. Kysyin asiaa itse terkkarilta kerran, hän sanoi, ettei mikään vakava tod. näk. kyseessä ja käski seurailla luomea. Tuosta on noin 10 vuotta ja edelleen sama luomi kunnossa. Toki en ole ap, joten ap tekee päätöksensä itse, mutta mulla ainakaan ei ollut vakava juttu.

Luomia kyllä kannattaa käydä näyttämässä mahdollisimman nopeasti jos on muutoksia. Itse varmaan hetken seuraisin ja jos luomi palautuu ennalleen niin jatkaisin seurantaa ja jos rupeutuminen toistuu niin sitten heti lääkäriin. Toki ei ole haittaa käydä vaikka heti näyttään luomea.

Yhteistyössä