Luomien poistaminen raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Menin yksityiselle lääkäriasemalle poistattamaan kasvoista luomia. Siis semmosia ihan hyvälaatuisia, mut häiritsevän suuria ja rumentavia, mistä oon halunnu päästä eroon jo viimeset miljoona vuotta, mut ei oo ollu rahaa ennenku nyt.

Lääkäri oli jo laittamassa mua korvapolille, kun toinen luomi on nenän pielessä ja aika iso, ja arveli että korvapolilla on paremmat vehkeet sen poistamiseen tai jotain... no enivei, ni oli sitä lähetettä tyyliin kirjoittamassa kun tuli ilmi että oon raskaana.
Siitäkös se riemastui, että hänen mielestä ei kyllä pitäis alkaa tämmösiä "ei pakollisia" operaatioita tekemään raskausaikana, että kun jos tulee jotain tulehduksia ja pitää syödä sit antibiootteja ja niistä kun ei tiedä miten turvallisia ne on ja... (söin esikoista oottaessakin johonki keuhkoputken tulehdukseen tms, eli ei kai ne sit ihan tappavan vaarallisia voi olla).

No, lääkärin pointin kyllä tajusin, ja ymmärränkin, mutta aattelin kysästellä että oisko täällä jollain kokemusta taikka tietoa tämmösistä operaatioista raskausaikana, että kuinka arveluttavia ne nyt sit on, että pitäiskö tässä tosiaan nyt sit ootella normaaliolotilaa?

Harmittaa sikäli, että tuo homma ei oo ihan ilmaista, ja mulla nyt ois siihen ne rahat, mutta jos nyt ne johonki muuhun tuhlaan ni moista summaa mulla ei ihan heti uudestaan oo. Minä kun en osaa säästääkään! ;)

Sain siis sen lähetteen korvapolille kuitenki, mut omaaan harkintaan jäi että kannattaako sitä nyt tehä vai ei.
Oman harkinnan lisäksi taidan kysellä myös neuvolatädin mietteet asiasta.

Ehdotus: laita rahat säästötilille, josta et saa rahoja ulos kuin tietyn ajan päästä. Kätevää. ;)

Multa on poistettu luomia, tosin ei raskausaikana. Ihan olematon operaatio. Tietenkin lääkäri ajattelee vain sun parasta. Pahimmassa tapauksessa saat vielä jonkun sairaalabakteerin, vaikka operaatio onkin ihan minimaalinen...

Ja lisään vielä: minä en uskaltaisi raskauden aikana mennä, mutta en kyllä ihmettele vaikka kaikki muut naiset uskaltaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ehdotus: laita rahat säästötilille, josta et saa rahoja ulos kuin tietyn ajan päästä. Kätevää. ;)

Äh, liian hankalaa, kun rahat on mulla jo käteisenä... syystä että mulla on electron ja jos se ei oiskaan käyny siellä lääkäriasemalla. Muuten kohtis-toimiva idea! :)

Mulla poistettu selästä luomi raskausaikana, se oli sellainen pikkusormen pääin kokoinen ja oli ilmestynyt aika yllättäin ja siksi halusin siitä pikaisesti eroon. Ja minusta kyllä näkyi että olin raskaana, eikä lääkäri sanonut mitään.

Kyllä multakin raskausaikana luomi poistettiin. Mutta raskausaikana ei voi tietää miten tulee arpikudosta. Voi tulla enemmän kuin jos ei olisi raskaana. Näinn lääkäri sen kertoi.

meillä eivät suostuneet leikkaamaan luomea kun olin raskaana. meinasin muutama viikko sitten taas varata ajan poistoon mutta en sitten varannut ja hyvä niin koska sain tietää että olen taas raskaana :)

joten odottelenpa sitten siihen asti kunnes vaavi syntyy.

Yhteistyössä