Raskausaikainen luomien lisääntyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jollain toisella palstalla joku sanoi, että neuvolassa oli väitetty, että jos raskausaikana tulleet luomet ei häviä synnytyksen jälkeen niin niitä pitäisi näyttää lääkärille?

Onko ihan huuhaata. Minulle on joka raskaudessa tullut luomia ja tiedän, että toisille niitä tulee herkästi paljonkin raskausaikana. Toisille ei. Mutta en ole koskaan kuullut että niiden PITÄISI hävitä raskauden jälkeen ja että jos ei niin sitten lääkäriin. Eikä ole minulta tosiaankaan hävinneet enkä ole kuullut, että ne olisi muiltakaan hävinnyt.

Mulle tulee myös raskausaikana luomia, eivätkä ne kyllä raskauden jälkeen ole minnekkään hävinneet! Ja tulee erityisesti varsiluomia!! Niitä kyllä nypin irti raskauden jälkeen vaikka sekin olis kyllä vissiin kiellettyä hommaa, mut ne on niin inhottavan näköisiä!! :(

Mulla ainakaan minnee hävinny. Molemmista tytöistä tullut selkään isoja, tummia luomia, rintoihin maksaläiskiä ja sinne sun tänne ihon värisiä varsiluomia, jotka ovat varsin inhottavia. Itsekkin niitä nyppinyt, vaan eihän niistä eroon pääse vissiin millään??

Mullakin on tullut ja kun niitä neuvolassa ihmettelin, niin oli tyttö vaan suu auki, että jaa. Ei osannut sanoa niistä mitään. Mutta eivät ne tosiaan hävinneet ole.

Yhteistyössä