Luomu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras

VAROITUS EI TOSIKOILLE!
Kautta vuosituhansien ovat eläinlajit lisääntyneet luonnon ehdoilla. Heikoimmat ovat saaneet väistyä vahvempien tieltä. Joskus se on ollut aika raakaa touhua. Mutta nyt viime vuosikymmeninä ihminen (Homo Sapiens) on tullut niin viisaaksi, että se aikoo uhata luonnon lakeja lisääntymällä vaikka väkisin. Eli sellaiset jotka eivät olisi lisääntyneet esim. 30v. sitten, tänään he pystyvät siihen kiitos lääketieteen. Luonto on aina pitänyt huolen eri lajien elinoloista ja -tiloista, mutta nyt tämä ylen viisas ihminen (Homo Sapiens) yrittää kansoittaa koko maapallon ja siten vauhdittaa ympäristötuhoa. Tiedän, että jokaisella on oikeus lisääntymiseen, mutta jos luonto ei ole näin suonut onko meidän silti pakko yrittää? Mielestäni luonnon lakeihin ei pidä mennä puutumaan, seuraus voi olla esim. Aasian tsunami. Jokaisen tulisi itse tykönään miettiä tarkoin onko luonnon lakeja vastustaminen?

Ei en ole mikään hihhuli tuli vaan eräänä yönä mietittyä kun ei nukuttanu :p

suukapulaa kaivataan ja jos anttilasta saa aivoja niin tilaa ihmeessä, tämä on lapsettomien palsata!#&%£$!* mitä ihmiset suustaan päästelee!suurin osa ihmisistä taistelee elämänsä vaikemman asian kanssa!!! TÄMÄ NAINEN ON TOSIKKO MITÄ TÄHÄN TULEE!!!!!!

aika yksipuolisesti mietitty tätäkin asiaa, eiköhän monet näistä lapsettomussongelmistakin ole aiheutunut evoluution seurauksena, siis kehitys mennyt eteenpäin joka saralla jolloin vaikutukset näkyy negatiivisina lieveilmiöinä myös lisääntymisessä... miksi siis ei vois korjata niitä epäkohtia mihin meillä homosapiensseina on kyky annettu.
Asioilla on aina monta puolta.

Alkaa olla niin yleistä tämä, ettei saada ns. luomulapsia. Taitaapi olla homo sapiens kuolemassa sukupuuttoon. Sitäkö "mä vaan" haluaa? Suojellaanhan ja autetaanhan sitä lisääntymään muitakin lajeja, joita uhkaa sukupuutto, miksei siis homo sapienssia?

En millää muotoa ole aloittajan kanssa samaa mieltä, lapsettomuudesta kärsivänä itsekin, mutta sen verran on kyllä pakko korjata, että homo sapiensia ei missään nimessä uhkaa sukupuutto, maailman väkiluku kasvaa koko ajan huimaa vauhtia. Aids ja luonnonkatastrofit tosin karulla tavalla tätä vähän kompensoivat.

Olen Maarin kanssa täysin samaa mieltä.
Olisi muuten kiva tietää onko "minä vaan" kärsinyt koskaan lapsettomuudesta?
Lapsettomuus on niin tuskallinen asia, että ei kannata heittää suolaa avoinna oleviin haavoihin. Itse olen kärsinyt 4 vuotta lapsettomuudesta ja se on todellakin sellainen asia johon parhaiten auttaa samassa tilanteessa olevien tuki eikä mikään pilailu. Tosin nyt minulle on suotu ilo ikiomasta vauvasta (tyttö pian 3 kk). Toivon todellakin kaikkien muiden vielä lapsettomuudesta kärsivien puolesta, että kaiken maailman pilailijat ja muut asiaa väheksyvät älyävät pysyä poissa tältä aihe alueelta.
Keväisiä plussatuulia kaikille toivottaa Ellimaija

Aika ontuva ajatusketju, vaikka toisaalta näen kyllä, että näinkin voi ajatella.

Jos tätä jatkaa eteenpäin, niin silloinhan kaikki lääketiede, ei vain lapsettomuushoidot, vaan esim. terveydenhoito yms. on yhtä lailla luonnonlakien uhmaamista. Sairaiden kuuluukin kuolla pois, mitä niitä lääkkeillä hoitamaan, kun kerran ovat heikompia ja sairastuvat... Hammaslääkäriin ei kannata mennä, koska jos on niin huonot hampaat, että reikiintyvät, niin maapallon tasapaino voi järkkyä, kun niitä väkisin pidetään ehjinä.

Ja lentokoneet on hullutusta - jos luonnon mukaisesti ihmisen olisi tarkoitus lentää, ihmisellä olisi siivet.

Ja tätä ajatusketjua voi soveltaa kaikille elämän osa-alueille.. :laugh:

Sä osuit asiaan^^! Juuri tätä tarkoitin ja viestihän EI ollut tosikoille. Pahoittelen ketä koukkasin! Aurinkoista kevättä kaikille ja plussaonnea!!

Luomto kai sen viisaudenkin meille on suonut, eli ei kai sitä vastaan kannata panna. Ilomielin käytän sen kaiken viisauden mukanaan tuomia keinoja, ja menen huomenna Naikkarille, jotta saavat teknisin laitteinsa katsoa piikityksen aloituspäivän.

Luomulle sanoisin näin, että Tsunami ei todellakaan johtunut ihmisistä,
vaan mannerlaattojen törmäyksestä, mikä aiheutti taas maanjäristyksen
ja tsunamin. Esimerkkisi oli lapsettomuusvertaukseen vähän huono.
Lapsettomuudesta kärsitään monesta eri syystä ja useimmiten syynä
ei ole se, että oikeasti ollaan kyvyttömiä saamaan lasta. Jos nainen pystyy kantamaan raskauden loppuun asti vaikka hedelmötyshoidoilla
alkunsa saatuna, silloin on kyseessä lisääntymiskykyinen yksilö.
Itse en ole kovin lisääntymiskykyinen, koska raskauteni päättyivät
keskenmenoihin ja kohtuni kasvattelee myomia lasten sijasta.
Minun ei pidäkään saada lasta, jos en sitä saa.
Tosikko olen kuitenkin siinä mielessä, että minusta aloituksesi ei ollut
mitenkään hauska. Ihmisiä, jotka kärsivät, ei pitäisi mennä syyttelemään
tai syyllistämään tai osoittamaan heille, että he ovat jotenkin huonoja.
Se ei kuulu sinulle pätkääkään, jos joku haluaa hankkia lapsen hoidolla,
kun ei sitä muuten saa. Monet täällä olevista ovat paljon valmiimpia
vanhemmiksi kuin sinä. Vanhemmuuteen tarvitaan myös kypsyyttä.
Kirjoituksesi ei osoita sitä.
Ehdotan, että hankit jonkun hyödyllisen harrastuksen ja lakkaat
vaivaamasta päätäsi sillä, että jotkut hankkivat lapsia miten hankkivatkin.
Kaikella kunnioituksella...

Yhteistyössä