luomumaito ja d-vitamiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sitten annat enemmän. Suomessa on muutenkin noi viralliset suositukset vain koko ajan laskeneet ja samalla monet ongelmat lisääntyneet.

Mun äiti sai ohjeeksi antaa paljon enemmän kuin mitä minä omille lapsilleni. Ja näin hyvä minustakin tuli! :D

D vitamiinia ostaessa ei enää yhtä hanakasti kysellä apteekissakaan, että niin kelle aiot tätä vahvaa määrää syöttää?

Alkuperäinen kirjoittaja minävain7;27928523:
Miten se voi riittää,? Jos lapsi joisi "normimaitoa" ja muita maitotuotteita, sitä d-vitamiinia tulee paljon enemmän päivän aikana..

Se 5 tippaa on nimenomaan se riittävä määrä, vitaminoiduista tuotteista tulevat vitamiinit tulevat sitten siihen päälle. Ennenhän suositus oli että jos vauva joi vitaminoitus maitoa/korviketta niin vitamiinia annettiin 3 tippaa.

ajattelin ensin soittaakkin, mutta päätin kysellä täältä kun nykyään on paljon ihmisiä, jotka käyttävät luomua. Pitää antaa sitten se sama 5 tippaa, kun siirtyy kokonaan luomumaitoon korvikkeesta :) Kiitoksia :)

D-vitamiinista. Itse otan 125 mikroa päivässä ja vauva saa 9 tippaa.

http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo99587.pdf

D-vitamiinitutkimuksia löytyy netistä paljon, ja kannattaa todellakin syöttää sitä perheelle enemmän kuin mitä thl suosittaa.

Meillä 15 kk syö d vitammiä 40 mikrog ja on otettu verikoe josta näkee paljonko on veressä d vitamiiniä jota olikin ihanne määrä eli yli 100 (120 meillä). Jos antaisin sen suosituksen mukaan 10 mikrog niin aivan liian vähän saisi ainkin meidän 9,5 kg painava tyttö. Ja ihan lääkärin ohjeella annetaan eikä omasta päästä. Itsekin syön (70 kg painan) 120 mikrog päivässä jotta saisin tarpeeksi d vitamiiniä. Eipä ole meidän perheessä ollut flunssia tai korvatulehduksia kuten muissa perheissä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä